Jämt när vi tappar poäng kommer kommentarer som "säg nån som är bättre än Giroud" till bortförklaringar.
Problemet många känner är väl att vi inte ens chansar och köper någon. Vi ska alltid vänta på våra skadade spelare, men bi vet ju alla att de snart är tillbaka i sjukstugan.
Och ärligt, någon här som tror Welbeck är en 20+ striker ens??
För att lyckas måste man chansa. Kan andra klubbar hitta målsprutor till låga kostnader måste väl Arsenals värvningsteam kunna det med ?
De 4 som leder skytteligan i PL är väl Lukaku den dyraste av alla, 20mille £ om jag inte minns fel. Vardy, Ighalo o Kane är fynd pga bra scouting. Men vi hittar väl på nån mera förklaring till varför de inte vill spela hos oss.
Jackson Martinez lämnar Madrid, varför tog vi inte in honom ? Bättre med han på bänken o slänga in än Chambers eller Oxen när vi jagar mål. Vi har ju en skattkista av pengar, skulle vi skrapa på ytan av den så vore han våran. Vilken perfekt kille o slänga in. !!
Nä styrelsen har gett upp, tror blint på att det inte finns några spelare tillgängliga trots att spelare byter klubbar kors o tvärs. Vilken övertro på vår trupp. Jag tycker inte den är skit, absolut inte. Men att tro att den är den bästa är lite skrattretande oxh hånande för oss fans som betalar dyrt....
Jämt när vi tappar poäng kommer kommentarer som "säg nån som är bättre än Giroud" till bortförklaringar.
Problemet många känner är väl att vi inte ens chansar och köper någon. Vi ska alltid vänta på våra skadade spelare, men bi vet ju alla att de snart är tillbaka i sjukstugan.
Och ärligt, någon här som tror Welbeck är en 20+ striker ens??
För att lyckas måste man chansa. Kan andra klubbar hitta målsprutor till låga kostnader måste väl Arsenals värvningsteam kunna det med ?
De 4 som leder skytteligan i PL är väl Lukaku den dyraste av alla, 20mille £ om jag inte minns fel. Vardy, Ighalo o Kane är fynd pga bra scouting. Men vi hittar väl på nån mera förklaring till varför de inte vill spela hos oss.
Jackson Martinez lämnar Madrid, varför tog vi inte in honom ? Bättre med han på bänken o slänga in än Chambers eller Oxen när vi jagar mål. Vi har ju en skattkista av pengar, skulle vi skrapa på ytan av den så vore han våran. Vilken perfekt kille o slänga in. !!
Nä styrelsen har gett upp, tror blint på att det inte finns några spelare tillgängliga trots att spelare byter klubbar kors o tvärs. Vilken övertro på vår trupp. Jag tycker inte den är skit, absolut inte. Men att tro att den är den bästa är lite skrattretande oxh hånande för oss fans som betalar dyrt....
Eller så kan man vända på det och tänka att jämt när vi tappar poäng och ibland även när vi vinner så gnälls det på att vi inte har några strikers.
Hur kan ni veta att vi inte försökt att få in nån spelare på chans???
Just det, lika lite som jag vet att vi försökt.
Lukaku köptes för 26M£ och absolut ingen överlägsen målspruta kontra Giroud om man ser till säsongerna, att han är betydligt yngre ger han dock ett övertag och jag skulle gladeligen se honom i Arsenal...men inte istället för Giroud.
Giroud är en 20+ striker likväl som någon av dom du radade upp, dessutom scoutades och köptes han för 9M£
Det är väl ingen som påstått att Welbeck skulle vara en 20+ striker?
Vardy och Ighalo får vi se om dom håller 2 säsonger i rad.
Jackson Martinez 29 år, har övertygat i Portugisiska ligan men inte spanska.
Att chansa in honom för 31M£ anser inte jag hade varit vidare smart utan tycker då att Joel Campbell är ett lika bra val...dessutom 31M£ billigare.
Om man på allvar tror att "styrelsen gett upp", då finns det egentligen inte mycket mer att diskutera i ämnet.
Jämt när vi tappar poäng kommer kommentarer som "säg nån som är bättre än Giroud" till bortförklaringar.
Problemet många känner är väl att vi inte ens chansar och köper någon. Vi ska alltid vänta på våra skadade spelare, men bi vet ju alla att de snart är tillbaka i sjukstugan.
Och ärligt, någon här som tror Welbeck är en 20+ striker ens??
För att lyckas måste man chansa. Kan andra klubbar hitta målsprutor till låga kostnader måste väl Arsenals värvningsteam kunna det med ?
De 4 som leder skytteligan i PL är väl Lukaku den dyraste av alla, 20mille £ om jag inte minns fel. Vardy, Ighalo o Kane är fynd pga bra scouting. Men vi hittar väl på nån mera förklaring till varför de inte vill spela hos oss.
Jackson Martinez lämnar Madrid, varför tog vi inte in honom ? Bättre med han på bänken o slänga in än Chambers eller Oxen när vi jagar mål. Vi har ju en skattkista av pengar, skulle vi skrapa på ytan av den så vore han våran. Vilken perfekt kille o slänga in. !!
Nä styrelsen har gett upp, tror blint på att det inte finns några spelare tillgängliga trots att spelare byter klubbar kors o tvärs. Vilken övertro på vår trupp. Jag tycker inte den är skit, absolut inte. Men att tro att den är den bästa är lite skrattretande oxh hånande för oss fans som betalar dyrt....
Eller så kan man vända på det och tänka att jämt när vi tappar poäng och ibland även när vi vinner så gnälls det på att vi inte har några strikers.
Hur kan ni veta att vi inte försökt att få in nån spelare på chans???
Just det, lika lite som jag vet att vi försökt.
Lukaku köptes för 26M£ och absolut ingen överlägsen målspruta kontra Giroud om man ser till säsongerna, att han är betydligt yngre ger han dock ett övertag och jag skulle gladeligen se honom i Arsenal...men inte istället för Giroud.
Giroud är en 20+ striker likväl som någon av dom du radade upp, dessutom scoutades och köptes han för 9M£
Det är väl ingen som påstått att Welbeck skulle vara en 20+ striker?
Vardy och Ighalo får vi se om dom håller 2 säsonger i rad.
Jackson Martinez 29 år, har övertygat i Portugisiska ligan men inte spanska.
Att chansa in honom för 31M£ anser inte jag hade varit vidare smart utan tycker då att Joel Campbell är ett lika bra val...dessutom 31M£ billigare.
Om man på allvar tror att "styrelsen gett upp", då finns det egentligen inte mycket mer att diskutera i ämnet.
Jag sa inte att vi ska göra oss av med giroud, men vi har ju ingen ersättare/konkurrens till honom. Nör vi jagar mål spelar vi fortfarande 4-5-1 och han är ensam på topp. Vill ha in 2 renodlade forwards när vi jagar. Giroud själv sa ju i somras att han välkomnar konkurrens om sin plats för stt kunna höja sig själv.
Att säga att vi FÖRSÖKT få in spelare är ju bara ett stort misslyckande av de som värvar för de har ju inte lyckats. Andra klubbar försöker OCH lyckas, vi försöker och misslyckas och alla är nöjda o glada. Det är inte ett bra jobb i mina ögon, skulle ha högre krav på mina anställda.
Jo folk påstår ju att vi har flera strikers i laget med giroud, walcott och welbeck. Men walcott får aldrig chansen på topp, welbeck skadad sedan han kom till oss. Alltså har vi bara 1 kvar, det är ju ganska enkelt uträknat. Vad som finns på skadelistan eller på mittfältet är ju skitsamma, är man inte på plan så kan man inte göra sitt jobb/skillnad i matcherna.
Ja men kan vi inte värva vardy eller ighalo för att se om de lyckas nästa säsong då?
Arsenalstyle är att vänta o se, skulle de lyckas säger folk"oj det trodde vi inte" och så har vi missat den chansen igen...
Hade också älskat Lukaku till oss, saknar den snabba stora biffen med killerinstinkt där framme. Lukaku kommer vara framtidens forward i PL! Ser man inte det så blir jag orolig :D
Jämt när vi tappar poäng kommer kommentarer som "säg nån som är bättre än Giroud" till bortförklaringar.
Problemet många känner är väl att vi inte ens chansar och köper någon. Vi ska alltid vänta på våra skadade spelare, men bi vet ju alla att de snart är tillbaka i sjukstugan.
Och ärligt, någon här som tror Welbeck är en 20+ striker ens??
För att lyckas måste man chansa. Kan andra klubbar hitta målsprutor till låga kostnader måste väl Arsenals värvningsteam kunna det med ?
De 4 som leder skytteligan i PL är väl Lukaku den dyraste av alla, 20mille £ om jag inte minns fel. Vardy, Ighalo o Kane är fynd pga bra scouting. Men vi hittar väl på nån mera förklaring till varför de inte vill spela hos oss.
Jackson Martinez lämnar Madrid, varför tog vi inte in honom ? Bättre med han på bänken o slänga in än Chambers eller Oxen när vi jagar mål. Vi har ju en skattkista av pengar, skulle vi skrapa på ytan av den så vore han våran. Vilken perfekt kille o slänga in. !!
Nä styrelsen har gett upp, tror blint på att det inte finns några spelare tillgängliga trots att spelare byter klubbar kors o tvärs. Vilken övertro på vår trupp. Jag tycker inte den är skit, absolut inte. Men att tro att den är den bästa är lite skrattretande oxh hånande för oss fans som betalar dyrt....
Eller så kan man vända på det och tänka att jämt när vi tappar poäng och ibland även när vi vinner så gnälls det på att vi inte har några strikers.
Hur kan ni veta att vi inte försökt att få in nån spelare på chans???
Just det, lika lite som jag vet att vi försökt.
Lukaku köptes för 26M£ och absolut ingen överlägsen målspruta kontra Giroud om man ser till säsongerna, att han är betydligt yngre ger han dock ett övertag och jag skulle gladeligen se honom i Arsenal...men inte istället för Giroud.
Giroud är en 20+ striker likväl som någon av dom du radade upp, dessutom scoutades och köptes han för 9M£
Det är väl ingen som påstått att Welbeck skulle vara en 20+ striker?
Vardy och Ighalo får vi se om dom håller 2 säsonger i rad.
Jackson Martinez 29 år, har övertygat i Portugisiska ligan men inte spanska.
Att chansa in honom för 31M£ anser inte jag hade varit vidare smart utan tycker då att Joel Campbell är ett lika bra val...dessutom 31M£ billigare.
Om man på allvar tror att "styrelsen gett upp", då finns det egentligen inte mycket mer att diskutera i ämnet.
Det jag saknar hos Giroud och våra senaste 4-5 strikers är att det enda dom kan är att nicka och brottas! Jag tycker vi behöver en rörlig striker som kan utmana och göra en gubbe och göra ett mål från ingenstans!
Men det är lite konstigt att när vi har Giroud på plan, då ska han komma och möta, och med hans "löpsteg" så tar det ju en halvlek innan han är tillbaka i boxen! Och ett par gånger igår var det ju han som slog inlägget! Wtf, och hur många inlägg/hörnor hittade Girouds panna?
Jackson Martinez 29 år, har övertygat i Portugisiska ligan men inte spanska.
Att chansa in honom för 31M£ anser inte jag hade varit vidare smart utan tycker då att Joel Campbell är ett lika bra val...dessutom 31M£ billigare.
Om man på allvar tror att "styrelsen gett upp", då finns det egentligen inte mycket mer att diskutera i ämnet.
Att dem sålde honom till Kina efter ett halvår säger väl det mesta.
Jämt när vi tappar poäng kommer kommentarer som "säg nån som är bättre än Giroud" till bortförklaringar.
Problemet många känner är väl att vi inte ens chansar och köper någon. Vi ska alltid vänta på våra skadade spelare, men bi vet ju alla att de snart är tillbaka i sjukstugan.
Och ärligt, någon här som tror Welbeck är en 20+ striker ens??
För att lyckas måste man chansa. Kan andra klubbar hitta målsprutor till låga kostnader måste väl Arsenals värvningsteam kunna det med ?
De 4 som leder skytteligan i PL är väl Lukaku den dyraste av alla, 20mille £ om jag inte minns fel. Vardy, Ighalo o Kane är fynd pga bra scouting. Men vi hittar väl på nån mera förklaring till varför de inte vill spela hos oss.
Jackson Martinez lämnar Madrid, varför tog vi inte in honom ? Bättre med han på bänken o slänga in än Chambers eller Oxen när vi jagar mål. Vi har ju en skattkista av pengar, skulle vi skrapa på ytan av den så vore han våran. Vilken perfekt kille o slänga in. !!
Nä styrelsen har gett upp, tror blint på att det inte finns några spelare tillgängliga trots att spelare byter klubbar kors o tvärs. Vilken övertro på vår trupp. Jag tycker inte den är skit, absolut inte. Men att tro att den är den bästa är lite skrattretande oxh hånande för oss fans som betalar dyrt....
Eller så kan man vända på det och tänka att jämt när vi tappar poäng och ibland även när vi vinner så gnälls det på att vi inte har några strikers.
Hur kan ni veta att vi inte försökt att få in nån spelare på chans???
Just det, lika lite som jag vet att vi försökt.
Lukaku köptes för 26M£ och absolut ingen överlägsen målspruta kontra Giroud om man ser till säsongerna, att han är betydligt yngre ger han dock ett övertag och jag skulle gladeligen se honom i Arsenal...men inte istället för Giroud.
Giroud är en 20+ striker likväl som någon av dom du radade upp, dessutom scoutades och köptes han för 9M£
Det är väl ingen som påstått att Welbeck skulle vara en 20+ striker?
Vardy och Ighalo får vi se om dom håller 2 säsonger i rad.
Jackson Martinez 29 år, har övertygat i Portugisiska ligan men inte spanska.
Att chansa in honom för 31M£ anser inte jag hade varit vidare smart utan tycker då att Joel Campbell är ett lika bra val...dessutom 31M£ billigare.
Om man på allvar tror att "styrelsen gett upp", då finns det egentligen inte mycket mer att diskutera i ämnet.
Jag sa inte att vi ska göra oss av med giroud, men vi har ju ingen ersättare/konkurrens till honom. Nör vi jagar mål spelar vi fortfarande 4-5-1 och han är ensam på topp. Vill ha in 2 renodlade forwards när vi jagar. Giroud själv sa ju i somras att han välkomnar konkurrens om sin plats för stt kunna höja sig själv.
Att säga att vi FÖRSÖKT få in spelare är ju bara ett stort misslyckande av de som värvar för de har ju inte lyckats. Andra klubbar försöker OCH lyckas, vi försöker och misslyckas och alla är nöjda o glada. Det är inte ett bra jobb i mina ögon, skulle ha högre krav på mina anställda.
Jo folk påstår ju att vi har flera strikers i laget med giroud, walcott och welbeck. Men walcott får aldrig chansen på topp, welbeck skadad sedan han kom till oss. Alltså har vi bara 1 kvar, det är ju ganska enkelt uträknat. Vad som finns på skadelistan eller på mittfältet är ju skitsamma, är man inte på plan så kan man inte göra sitt jobb/skillnad i matcherna.
Ja men kan vi inte värva vardy eller ighalo för att se om de lyckas nästa säsong då?
Arsenalstyle är att vänta o se, skulle de lyckas säger folk"oj det trodde vi inte" och så har vi missat den chansen igen...
Hade också älskat Lukaku till oss, saknar den snabba stora biffen med killerinstinkt där framme. Lukaku kommer vara framtidens forward i PL! Ser man inte det så blir jag orolig :D
Vilka andra klubbar är det som försökt och lyckats fått in något? Menar du nu i Januari eller 10 år tillbaka?
Tycker du Giroud, Sanchez, Özil, Kos, BGF, Cech är misslyckade försök?
I somras skreks det inte lika mycket på en striker som en DM, nu när vi täckt upp DM så skiftar förstås skriken över på striker även fast dom flesta var nöjda med att walcott förlängde och vart lovat att spela striker.
När vi köper en ny striker kommer skriken skiftas över på...mittback eller nåt liknande. Sånt är givet och oundvikligt.
Vi spelar ett system med 1 striker. Vi har en förstestriker och en andrestriker.
Vi har Walcott som kan gå in och spela striker. Misstänker att det var lite så vi spelade igår med när han bytte av Campbell.
Walcott har visst fått chansen på topp men inte tagit den, han har även fått spela på yttern då Ramsey och Sanchez varit skadade utan att imponera.
Jag tror dom flesta...hoppas jag, är överens om att nästa marquesigning bör bli en allround forward.
Ett stort namn som kan spetsa oss i målproduktionen oavsett om han spelar striker eller kant.
Jag tror också dom flesta...hoppas jag, är rätt medvetna om att ett januarifönster som dessutom är innan ett mästerskap är rätt svårt att plocka dessa marquesigningarna.
Oavsett vad FIFA manager och allt vad det heter säger, så måste både spelare och klubbar vara överens om en transfer.
Det funkar inte att man splashar ut med 100M£ för en spelare värd 50M£ och sen får man nya pengar när man ångrar sig och resettar spelet :)
Det enda man kan påverka någorlunda är att erbjuda spelaren överpris i lön, med risk för diverse gnäll hos dom andra spelarna som sitter på halva dennes lön.
Lukaku vore en drömvärvning i sommar, men det finns en massa andra drömvärvningar med.
Dock så är det så långt dit och så mycket som kan hända så jag tänker iallafall stötta laget och den befintliga truppen och hoppas på en PL titel som vi fortfarande har inom räckhåll. Jag passar även på att efterlysa lite nyans!
Jackson Martinez 29 år, har övertygat i Portugisiska ligan men inte spanska.
Att chansa in honom för 31M£ anser inte jag hade varit vidare smart utan tycker då att Joel Campbell är ett lika bra val...dessutom 31M£ billigare.
Om man på allvar tror att "styrelsen gett upp", då finns det egentligen inte mycket mer att diskutera i ämnet.
Att dem sålde honom till Kina efter ett halvår säger väl det mesta.
Exakt, det är kineserna eller vi som kan bli pålurade vad som helst. Vilka föredrar ni?
Ja, Chelsea hade nog kunnat bli pålurade honom med...men dom hade fullt upp med att kolla på videos av sin fantastiskt lyckade chansvärvning Pato
Vi kommer inte högre än fjärde platsen trots runt 2 miljarder på värvningar. Alla spelare är för dåliga när det gäller i Arsenal, vad beror detta på? På vilken position finns det spelare som offrar en framtand och ger allt i alla lägen. Idrott handlar om vilja, vill man inget vinner man heller inget. Ser ut som om spelarna går på 60-70%. Inget jävlaranamma!
Laget saknar helt förmåga att lyfta sig när det gäller, blir tillbaka pressat av Southhampton på hemma plan??? Var är ledaren som tar tag i rodret och för båten framåt? Är det inte dags nu Arsene, att kliva åt sidan så vi får in en tränare som är hungrig och har förmågan att lyfta spelare.
Kan bara konstatera att Arsenal idag är riktigt riktigt dåliga, samma placering som för tre år sedan men 2 miljarder fattigare?
Vi kommer inte högre än fjärde platsen trots runt 2 miljarder på värvningar. Alla spelare är för dåliga när det gäller i Arsenal, vad beror detta på? På vilken position finns det spelare som offrar en framtand och ger allt i alla lägen. Idrott handlar om vilja, vill man inget vinner man heller inget. Ser ut som om spelarna går på 60-70%. Inget jävlaranamma!
Laget saknar helt förmåga att lyfta sig när det gäller, blir tillbaka pressat av Southhampton på hemma plan??? Var är ledaren som tar tag i rodret och för båten framåt? Är det inte dags nu Arsene, att kliva åt sidan så vi får in en tränare som är hungrig och har förmågan att lyfta spelare.
Kan bara konstatera att Arsenal idag är riktigt riktigt dåliga, samma placering som för tre år sedan men 2 miljarder fattigare?
Ärligt talat så är inte 2 miljarder på en hel trupp särskilt mkt i dagens fotboll. Jämför med vad Liverpool, Manchester United, Chelsea och City lagt ut på sina trupper. Undrar om vi ens är uppe i hälften av vad dem har lagt ut.
Jämt när vi tappar poäng kommer kommentarer som "säg nån som är bättre än Giroud" till bortförklaringar.
Problemet många känner är väl att vi inte ens chansar och köper någon. Vi ska alltid vänta på våra skadade spelare, men bi vet ju alla att de snart är tillbaka i sjukstugan.
Och ärligt, någon här som tror Welbeck är en 20+ striker ens??
För att lyckas måste man chansa. Kan andra klubbar hitta målsprutor till låga kostnader måste väl Arsenals värvningsteam kunna det med ?
De 4 som leder skytteligan i PL är väl Lukaku den dyraste av alla, 20mille £ om jag inte minns fel. Vardy, Ighalo o Kane är fynd pga bra scouting. Men vi hittar väl på nån mera förklaring till varför de inte vill spela hos oss.
Jackson Martinez lämnar Madrid, varför tog vi inte in honom ? Bättre med han på bänken o slänga in än Chambers eller Oxen när vi jagar mål. Vi har ju en skattkista av pengar, skulle vi skrapa på ytan av den så vore han våran. Vilken perfekt kille o slänga in. !!
Nä styrelsen har gett upp, tror blint på att det inte finns några spelare tillgängliga trots att spelare byter klubbar kors o tvärs. Vilken övertro på vår trupp. Jag tycker inte den är skit, absolut inte. Men att tro att den är den bästa är lite skrattretande oxh hånande för oss fans som betalar dyrt....
Eller så kan man vända på det och tänka att jämt när vi tappar poäng och ibland även när vi vinner så gnälls det på att vi inte har några strikers.
Hur kan ni veta att vi inte försökt att få in nån spelare på chans???
Just det, lika lite som jag vet att vi försökt.
Lukaku köptes för 26M£ och absolut ingen överlägsen målspruta kontra Giroud om man ser till säsongerna, att han är betydligt yngre ger han dock ett övertag och jag skulle gladeligen se honom i Arsenal...men inte istället för Giroud.
Giroud är en 20+ striker likväl som någon av dom du radade upp, dessutom scoutades och köptes han för 9M£
Det är väl ingen som påstått att Welbeck skulle vara en 20+ striker?
Vardy och Ighalo får vi se om dom håller 2 säsonger i rad.
Jackson Martinez 29 år, har övertygat i Portugisiska ligan men inte spanska.
Att chansa in honom för 31M£ anser inte jag hade varit vidare smart utan tycker då att Joel Campbell är ett lika bra val...dessutom 31M£ billigare.
Om man på allvar tror att "styrelsen gett upp", då finns det egentligen inte mycket mer att diskutera i ämnet.
Jag sa inte att vi ska göra oss av med giroud, men vi har ju ingen ersättare/konkurrens till honom. Nör vi jagar mål spelar vi fortfarande 4-5-1 och han är ensam på topp. Vill ha in 2 renodlade forwards när vi jagar. Giroud själv sa ju i somras att han välkomnar konkurrens om sin plats för stt kunna höja sig själv.
Att säga att vi FÖRSÖKT få in spelare är ju bara ett stort misslyckande av de som värvar för de har ju inte lyckats. Andra klubbar försöker OCH lyckas, vi försöker och misslyckas och alla är nöjda o glada. Det är inte ett bra jobb i mina ögon, skulle ha högre krav på mina anställda.
Jo folk påstår ju att vi har flera strikers i laget med giroud, walcott och welbeck. Men walcott får aldrig chansen på topp, welbeck skadad sedan han kom till oss. Alltså har vi bara 1 kvar, det är ju ganska enkelt uträknat. Vad som finns på skadelistan eller på mittfältet är ju skitsamma, är man inte på plan så kan man inte göra sitt jobb/skillnad i matcherna.
Ja men kan vi inte värva vardy eller ighalo för att se om de lyckas nästa säsong då?
Arsenalstyle är att vänta o se, skulle de lyckas säger folk"oj det trodde vi inte" och så har vi missat den chansen igen...
Hade också älskat Lukaku till oss, saknar den snabba stora biffen med killerinstinkt där framme. Lukaku kommer vara framtidens forward i PL! Ser man inte det så blir jag orolig :D
Vilka andra klubbar är det som försökt och lyckats fått in något? Menar du nu i Januari eller 10 år tillbaka?
Tycker du Giroud, Sanchez, Özil, Kos, BGF, Cech är misslyckade försök?
I somras skreks det inte lika mycket på en striker som en DM, nu när vi täckt upp DM så skiftar förstås skriken över på striker även fast dom flesta var nöjda med att walcott förlängde och vart lovat att spela striker.
När vi köper en ny striker kommer skriken skiftas över på...mittback eller nåt liknande. Sånt är givet och oundvikligt.
Vi spelar ett system med 1 striker. Vi har en förstestriker och en andrestriker.
Vi har Walcott som kan gå in och spela striker. Misstänker att det var lite så vi spelade igår med när han bytte av Campbell.
Walcott har visst fått chansen på topp men inte tagit den, han har även fått spela på yttern då Ramsey och Sanchez varit skadade utan att imponera.
Jag tror dom flesta...hoppas jag, är överens om att nästa marquesigning bör bli en allround forward.
Ett stort namn som kan spetsa oss i målproduktionen oavsett om han spelar striker eller kant.
Jag tror också dom flesta...hoppas jag, är rätt medvetna om att ett januarifönster som dessutom är innan ett mästerskap är rätt svårt att plocka dessa marquesigningarna.
Oavsett vad FIFA manager och allt vad det heter säger, så måste både spelare och klubbar vara överens om en transfer.
Det funkar inte att man splashar ut med 100M£ för en spelare värd 50M£ och sen får man nya pengar när man ångrar sig och resettar spelet :)
Det enda man kan påverka någorlunda är att erbjuda spelaren överpris i lön, med risk för diverse gnäll hos dom andra spelarna som sitter på halva dennes lön.
Lukaku vore en drömvärvning i sommar, men det finns en massa andra drömvärvningar med.
Dock så är det så långt dit och så mycket som kan hända så jag tänker iallafall stötta laget och den befintliga truppen och hoppas på en PL titel som vi fortfarande har inom räckhåll. Jag passar även på att efterlysa lite nyans!
En dm skriks det väl fortfarande på Ramsey/Flamini - det är Aston Villa klass på den duon eller menar du på fullt allvar att vi inte kan hitta någon som är bättre än Flamini. Dom blev uppätna i mitten igår igen för vilken match i ordningen vet jag inte ens längre, patetiskt att se. De springer omkring som två yra höns, släpper ytor och sprider bollar över halva London i uppspelsfasen.
"Vi är inne i en formsvacka" - jodu och den har vi befunnit oss i sen december. Bortsett från någon enstaka match har vi lirat riktigt dåligt och bortförklaringarna har haglat. Är det inte domaren, så har vi svårt för laget, otur eller så fuskar motståndarna etc etc. Visst vi slog Olympiakos....det gjorde Malmö FF också förra året och det är väl inte på den nivån vi vill vara.
Tror de flesta vill ha kvar Giroud men som Österman skriver har vi ju inget att kasta in när han är dålig eller för att förändra en matchbild. Walcott är kass nu men när han fick chansen har du fel i att han inte tog den - han var bra innan skadan men efter den har det sett bedrövligt ut - bortsett från kassen mot City. Vi lever/har levt på Özils briljans och att han ska lösa det tillsammans med Sanchez helst - det är vårat anfallsspel just nu.
EDIT : Men vi borde ha vunnit igår. Vi gör ju återigen en genomrutten första halvlek och lyckas missa precis allt i andra halvlek. Vi ger ju bort halva matchen genom att gå ut och agera som vi gör i första - vissa spelare klarade inte ens av att slå en passning på fem meter till rätt adress.
Vi kommer inte högre än fjärde platsen trots runt 2 miljarder på värvningar. Alla spelare är för dåliga när det gäller i Arsenal, vad beror detta på? På vilken position finns det spelare som offrar en framtand och ger allt i alla lägen. Idrott handlar om vilja, vill man inget vinner man heller inget. Ser ut som om spelarna går på 60-70%. Inget jävlaranamma!
Laget saknar helt förmåga att lyfta sig när det gäller, blir tillbaka pressat av Southhampton på hemma plan??? Var är ledaren som tar tag i rodret och för båten framåt? Är det inte dags nu Arsene, att kliva åt sidan så vi får in en tränare som är hungrig och har förmågan att lyfta spelare.
Kan bara konstatera att Arsenal idag är riktigt riktigt dåliga, samma placering som för tre år sedan men 2 miljarder fattigare?
För några veckor sen var vi 1a i ligan men 2 miljarder rikare typ då?
Tillbakapressade på hemmaplan?
21-14 i skott.
11-3 på mål
67-33 i innehav
13-3 i hörnor
Nej! Det där var inte den nyansen jag efterlyste ;)
Jämt när vi tappar poäng kommer kommentarer som "säg nån som är bättre än Giroud" till bortförklaringar.
Problemet många känner är väl att vi inte ens chansar och köper någon. Vi ska alltid vänta på våra skadade spelare, men bi vet ju alla att de snart är tillbaka i sjukstugan.
Och ärligt, någon här som tror Welbeck är en 20+ striker ens??
För att lyckas måste man chansa. Kan andra klubbar hitta målsprutor till låga kostnader måste väl Arsenals värvningsteam kunna det med ?
De 4 som leder skytteligan i PL är väl Lukaku den dyraste av alla, 20mille £ om jag inte minns fel. Vardy, Ighalo o Kane är fynd pga bra scouting. Men vi hittar väl på nån mera förklaring till varför de inte vill spela hos oss.
Jackson Martinez lämnar Madrid, varför tog vi inte in honom ? Bättre med han på bänken o slänga in än Chambers eller Oxen när vi jagar mål. Vi har ju en skattkista av pengar, skulle vi skrapa på ytan av den så vore han våran. Vilken perfekt kille o slänga in. !!
Nä styrelsen har gett upp, tror blint på att det inte finns några spelare tillgängliga trots att spelare byter klubbar kors o tvärs. Vilken övertro på vår trupp. Jag tycker inte den är skit, absolut inte. Men att tro att den är den bästa är lite skrattretande oxh hånande för oss fans som betalar dyrt....
Eller så kan man vända på det och tänka att jämt när vi tappar poäng och ibland även när vi vinner så gnälls det på att vi inte har några strikers.
Hur kan ni veta att vi inte försökt att få in nån spelare på chans???
Just det, lika lite som jag vet att vi försökt.
Lukaku köptes för 26M£ och absolut ingen överlägsen målspruta kontra Giroud om man ser till säsongerna, att han är betydligt yngre ger han dock ett övertag och jag skulle gladeligen se honom i Arsenal...men inte istället för Giroud.
Giroud är en 20+ striker likväl som någon av dom du radade upp, dessutom scoutades och köptes han för 9M£
Det är väl ingen som påstått att Welbeck skulle vara en 20+ striker?
Vardy och Ighalo får vi se om dom håller 2 säsonger i rad.
Jackson Martinez 29 år, har övertygat i Portugisiska ligan men inte spanska.
Att chansa in honom för 31M£ anser inte jag hade varit vidare smart utan tycker då att Joel Campbell är ett lika bra val...dessutom 31M£ billigare.
Om man på allvar tror att "styrelsen gett upp", då finns det egentligen inte mycket mer att diskutera i ämnet.
Jag sa inte att vi ska göra oss av med giroud, men vi har ju ingen ersättare/konkurrens till honom. Nör vi jagar mål spelar vi fortfarande 4-5-1 och han är ensam på topp. Vill ha in 2 renodlade forwards när vi jagar. Giroud själv sa ju i somras att han välkomnar konkurrens om sin plats för stt kunna höja sig själv.
Att säga att vi FÖRSÖKT få in spelare är ju bara ett stort misslyckande av de som värvar för de har ju inte lyckats. Andra klubbar försöker OCH lyckas, vi försöker och misslyckas och alla är nöjda o glada. Det är inte ett bra jobb i mina ögon, skulle ha högre krav på mina anställda.
Jo folk påstår ju att vi har flera strikers i laget med giroud, walcott och welbeck. Men walcott får aldrig chansen på topp, welbeck skadad sedan han kom till oss. Alltså har vi bara 1 kvar, det är ju ganska enkelt uträknat. Vad som finns på skadelistan eller på mittfältet är ju skitsamma, är man inte på plan så kan man inte göra sitt jobb/skillnad i matcherna.
Ja men kan vi inte värva vardy eller ighalo för att se om de lyckas nästa säsong då?
Arsenalstyle är att vänta o se, skulle de lyckas säger folk"oj det trodde vi inte" och så har vi missat den chansen igen...
Hade också älskat Lukaku till oss, saknar den snabba stora biffen med killerinstinkt där framme. Lukaku kommer vara framtidens forward i PL! Ser man inte det så blir jag orolig :D
Vilka andra klubbar är det som försökt och lyckats fått in något? Menar du nu i Januari eller 10 år tillbaka?
Tycker du Giroud, Sanchez, Özil, Kos, BGF, Cech är misslyckade försök?
I somras skreks det inte lika mycket på en striker som en DM, nu när vi täckt upp DM så skiftar förstås skriken över på striker även fast dom flesta var nöjda med att walcott förlängde och vart lovat att spela striker.
När vi köper en ny striker kommer skriken skiftas över på...mittback eller nåt liknande. Sånt är givet och oundvikligt.
Vi spelar ett system med 1 striker. Vi har en förstestriker och en andrestriker.
Vi har Walcott som kan gå in och spela striker. Misstänker att det var lite så vi spelade igår med när han bytte av Campbell.
Walcott har visst fått chansen på topp men inte tagit den, han har även fått spela på yttern då Ramsey och Sanchez varit skadade utan att imponera.
Jag tror dom flesta...hoppas jag, är överens om att nästa marquesigning bör bli en allround forward.
Ett stort namn som kan spetsa oss i målproduktionen oavsett om han spelar striker eller kant.
Jag tror också dom flesta...hoppas jag, är rätt medvetna om att ett januarifönster som dessutom är innan ett mästerskap är rätt svårt att plocka dessa marquesigningarna.
Oavsett vad FIFA manager och allt vad det heter säger, så måste både spelare och klubbar vara överens om en transfer.
Det funkar inte att man splashar ut med 100M£ för en spelare värd 50M£ och sen får man nya pengar när man ångrar sig och resettar spelet :)
Det enda man kan påverka någorlunda är att erbjuda spelaren överpris i lön, med risk för diverse gnäll hos dom andra spelarna som sitter på halva dennes lön.
Lukaku vore en drömvärvning i sommar, men det finns en massa andra drömvärvningar med.
Dock så är det så långt dit och så mycket som kan hända så jag tänker iallafall stötta laget och den befintliga truppen och hoppas på en PL titel som vi fortfarande har inom räckhåll. Jag passar även på att efterlysa lite nyans!
En dm skriks det väl fortfarande på Ramsey/Flamini - det är Aston Villa klass på den duon eller menar du på fullt allvar att vi inte kan hitta någon som är bättre än Flamini. Dom blev uppätna i mitten igår igen för vilken match i ordningen vet jag inte ens längre, patetiskt att se. De springer omkring som två yra höns, släpper ytor och sprider bollar över halva London i uppspelsfasen.
"Vi är inne i en formsvacka" - jodu och den har vi befunnit oss i sen december. Bortsett från någon enstaka match har vi lirat riktigt dåligt och bortförklaringarna har haglat. Är det inte domaren, så har vi svårt för laget, otur eller så fuskar motståndarna etc etc. Visst vi slog Olympiakos....det gjorde Malmö FF också förra året och det är väl inte på den nivån vi vill vara.
Tror de flesta vill ha kvar Giroud men som Österman skriver har vi ju inget att kasta in när han är dålig eller för att förändra en matchbild. Walcott är kass nu men när han fick chansen har du fel i att han inte tog den - han var bra innan skadan men efter den har det sett bedrövligt ut - bortsett från kassen mot City. Vi lever/har levt på Özils briljans och att han ska lösa det tillsammans med Sanchez helst - det är vårat anfallsspel just nu.
EDIT : Men vi borde ha vunnit igår. Vi gör ju återigen en genomrutten första halvlek och lyckas missa precis allt i andra halvlek. Vi ger ju bort halva matchen genom att gå ut och agera som vi gör i första - vissa spelare klarade inte ens av att slå en passning på fem meter till rätt adress.
December
3-1 Sunderland h
3-0 Olympiacos b
2-0 Aston Villa b
2-1 City h
0-4 Soton b
2-0 Bourne h
1-0 Castle h
3-1 sunderland h
Sen har vi mitten på januari Jajo67, där har vi formsvackan.
Menar du på fullt allvar att du tror att Flamini kommer fortsätta spela DM resten av säsongen?
Tror inte du att Elneny är bättre än Flamini?
Ok, med din syn på det hela så tog ju alltså Welbeck chansen med. Han är inte dålig...han vart bara skadad?
3-1 Sunderland h
3-0 Olympiacos b
2-0 Aston Villa b
2-1 City h
0-4 Soton b
2-0 Bourne h
1-0 Castle h
3-1 sunderland h
Sen har vi mitten på januari Jajo67, där har vi formsvackan.
Menar du på fullt allvar att du tror att Flamini kommer fortsätta spela DM resten av säsongen?
Tror inte du att Elneny är bättre än Flamini?
Ok, med din syn på det hela så tog ju alltså Welbeck chansen med. Han är inte dålig...han vart bara skadad?
Nej, inte heller den nyansen jag efterlyste.
Om vi kollar resultaten sen 8/11 2015 i PL
AFC-Tottenham 1-1
WBA-AFC 2-1
AFC-Sunderland 3-1
Aston Villa-AFC 0-2
AFC-City 2-1
Southampton-AFC 4-0
AFC-Bournemouth 2-0
AFC-Newcastle 1-0
Pool-AFC 3-3
Stoke-AFC 0-0
AFC-Chelsea 0-1
AFC-Southampton 0-0
Vi har alltså sen november plockat 20p av 39 möjliga och hälften av dessa har kommit mot de fyra sista lagen i PL(Norwich, Sunderland, Aston Villa, Newcastle - där vi kan tacka fru fortuna & Cech för segern).
Under den här tiden har vi spelat bra i max tre matcher så lura inte dig själv om att vi helt plötsligt hamnat i en svacka. Vårat spel har hackat i flera månader med några få undantag
Flamini liksom Welbeck tar bara upp en plats i truppen och tillför inget.
3-1 Sunderland h
3-0 Olympiacos b
2-0 Aston Villa b
2-1 City h
0-4 Soton b
2-0 Bourne h
1-0 Castle h
3-1 sunderland h
Sen har vi mitten på januari Jajo67, där har vi formsvackan.
Menar du på fullt allvar att du tror att Flamini kommer fortsätta spela DM resten av säsongen?
Tror inte du att Elneny är bättre än Flamini?
Ok, med din syn på det hela så tog ju alltså Welbeck chansen med. Han är inte dålig...han vart bara skadad?
Nej, inte heller den nyansen jag efterlyste.
Om vi kollar resultaten sen 8/11 2015 i PL
AFC-Tottenham 1-1
WBA-AFC 2-1
AFC-Sunderland 3-1
Aston Villa-AFC 0-2
AFC-City 2-1
Southampton-AFC 4-0
AFC-Bournemouth 2-0
AFC-Newcastle 1-0
Pool-AFC 3-3
Stoke-AFC 0-0
AFC-Chelsea 0-1
AFC-Southampton 0-0
Vi har alltså sen november plockat 20p av 39 möjliga och hälften av dessa har kommit mot de fyra sista lagen i PL(Norwich, Sunderland, Aston Villa, Newcastle - där vi kan tacka fru fortuna & Cech för segern).
Under den här tiden har vi max spelat bra i tre matcher så lura inte dig själv om att vi helt plötsligt hamnat i en svacka. Vårat spel har hackat i flera månader med några få undantag
Flamini liksom Welbeck tar bara upp en plats i truppen och tillför inget.
Ja det var du som sa december, inte jag.
November var tokdåligt men i december tog vi 12 av 15 möjliga.
Rätt skapligt ändå då med andra ord att bara ligga 5p från ligaledning med både november och Januari som katastrofala månader.
Att vi endast skulle spelat bra i endast 3 matcher av dessa får helt stå för dig, där tycker vi olika.
Men vet du vad det fina är Jajo. Vill du ge upp ligan redan nu så kan eller ska inte jag hindra dig :)
Jackson Martinez 29 år, har övertygat i Portugisiska ligan men inte spanska.
Att chansa in honom för 31M£ anser inte jag hade varit vidare smart utan tycker då att Joel Campbell är ett lika bra val...dessutom 31M£ billigare.
Om man på allvar tror att "styrelsen gett upp", då finns det egentligen inte mycket mer att diskutera i ämnet.
Att dem sålde honom till Kina efter ett halvår säger väl det mesta.
Exakt, det är kineserna eller vi som kan bli pålurade vad som helst. Vilka föredrar ni?
Ja, Chelsea hade nog kunnat bli pålurade honom med...men dom hade fullt upp med att kolla på videos av sin fantastiskt lyckade chansvärvning Pato
Han har ju aldrig fått chansen, spelade 3 matxher utan mål och vart bänkad. Vi har många spelare som inte gjort mål på 3 matcher nu, är alla fiasko enligt er då med ??
Jackson Martinez 29 år, har övertygat i Portugisiska ligan men inte spanska.
Att chansa in honom för 31M£ anser inte jag hade varit vidare smart utan tycker då att Joel Campbell är ett lika bra val...dessutom 31M£ billigare.
Om man på allvar tror att "styrelsen gett upp", då finns det egentligen inte mycket mer att diskutera i ämnet.
Att dem sålde honom till Kina efter ett halvår säger väl det mesta.
Exakt, det är kineserna eller vi som kan bli pålurade vad som helst. Vilka föredrar ni?
Ja, Chelsea hade nog kunnat bli pålurade honom med...men dom hade fullt upp med att kolla på videos av sin fantastiskt lyckade chansvärvning Pato
Han har ju aldrig fått chansen, spelade 3 matxher utan mål och vart bänkad. Vi har många spelare som inte gjort mål på 3 matcher nu, är alla fiasko enligt er då med ??
Nåja, han har fått spela mer matcher.
15 matcher 2 mål. Japp då är man ett fiasko för 31M£
3-1 Sunderland h
3-0 Olympiacos b
2-0 Aston Villa b
2-1 City h
0-4 Soton b
2-0 Bourne h
1-0 Castle h
3-1 sunderland h
Sen har vi mitten på januari Jajo67, där har vi formsvackan.
Menar du på fullt allvar att du tror att Flamini kommer fortsätta spela DM resten av säsongen?
Tror inte du att Elneny är bättre än Flamini?
Ok, med din syn på det hela så tog ju alltså Welbeck chansen med. Han är inte dålig...han vart bara skadad?
Nej, inte heller den nyansen jag efterlyste.
Om vi kollar resultaten sen 8/11 2015 i PL
AFC-Tottenham 1-1
WBA-AFC 2-1
AFC-Sunderland 3-1
Aston Villa-AFC 0-2
AFC-City 2-1
Southampton-AFC 4-0
AFC-Bournemouth 2-0
AFC-Newcastle 1-0
Pool-AFC 3-3
Stoke-AFC 0-0
AFC-Chelsea 0-1
AFC-Southampton 0-0
Vi har alltså sen november plockat 20p av 39 möjliga och hälften av dessa har kommit mot de fyra sista lagen i PL(Norwich, Sunderland, Aston Villa, Newcastle - där vi kan tacka fru fortuna & Cech för segern).
Under den här tiden har vi max spelat bra i tre matcher så lura inte dig själv om att vi helt plötsligt hamnat i en svacka. Vårat spel har hackat i flera månader med några få undantag
Flamini liksom Welbeck tar bara upp en plats i truppen och tillför inget.
Ja det var du som sa december, inte jag.
November var tokdåligt men i december tog vi 12 av 15 möjliga.
Rätt skapligt ändå då med andra ord att bara ligga 5p från ligaledning med både november och Januari som katastrofala månader.
Att vi endast skulle spelat bra i endast 3 matcher av dessa får helt stå för dig, där tycker vi olika.
Men vet du vad det fina är Jajo. Vill du ge upp ligan redan nu så kan eller ska inte jag hindra dig :)
Jag ger inte upp men att sticka huvudet i sanden och låtsas att verkligheten är något annat än vad den verkligen är brukar inte vara en bra väg om man vill hitta en lösning på de problem man har - och vi har problem!
Vi behöver hitta tillbaka till ett bra spel och ta fullpoängare och det kommer aldrig hända med Ramsey/Flamini till att börja med - dom är helt igenom bedrövliga centralt - kan mycket väl vara så att PL titeln försvann med Coq/Caz skador. Sen måste en hel bunt spelare titta sig själva i spegeln och steppa upp ett par nivåer. Vi kan sitta och hitta på ursäkter i all evighet men det kommer aldrig att leda till att vi vinner PL - och vi har fortfarande chansen men då måste något hända fort.
Jackson Martinez 29 år, har övertygat i Portugisiska ligan men inte spanska.
Att chansa in honom för 31M£ anser inte jag hade varit vidare smart utan tycker då att Joel Campbell är ett lika bra val...dessutom 31M£ billigare.
Om man på allvar tror att "styrelsen gett upp", då finns det egentligen inte mycket mer att diskutera i ämnet.
Att dem sålde honom till Kina efter ett halvår säger väl det mesta.
Exakt, det är kineserna eller vi som kan bli pålurade vad som helst. Vilka föredrar ni?
Ja, Chelsea hade nog kunnat bli pålurade honom med...men dom hade fullt upp med att kolla på videos av sin fantastiskt lyckade chansvärvning Pato
Han har ju aldrig fått chansen, spelade 3 matxher utan mål och vart bänkad. Vi har många spelare som inte gjort mål på 3 matcher nu, är alla fiasko enligt er då med ??
Nåja, han har fått spela mer matcher.
15 matcher 2 mål. Japp då är man ett fiasko för 31M£
Jackson Martinez 29 år, har övertygat i Portugisiska ligan men inte spanska.
Att chansa in honom för 31M£ anser inte jag hade varit vidare smart utan tycker då att Joel Campbell är ett lika bra val...dessutom 31M£ billigare.
Om man på allvar tror att "styrelsen gett upp", då finns det egentligen inte mycket mer att diskutera i ämnet.
Att dem sålde honom till Kina efter ett halvår säger väl det mesta.
Exakt, det är kineserna eller vi som kan bli pålurade vad som helst. Vilka föredrar ni?
Ja, Chelsea hade nog kunnat bli pålurade honom med...men dom hade fullt upp med att kolla på videos av sin fantastiskt lyckade chansvärvning Pato
Han har ju aldrig fått chansen, spelade 3 matxher utan mål och vart bänkad. Vi har många spelare som inte gjort mål på 3 matcher nu, är alla fiasko enligt er då med ??
Nåja, han har fått spela mer matcher.
15 matcher 2 mål. Japp då är man ett fiasko för 31M£
flera matcher ja, men inte på rad. Ett inhopp då o då med 15 kvar gör man inte många mål på.
Som sagt, måste få chansen först. Sedan tar jag hellre Martinez alla dagar i vexkan ist för Welbeck som är i sjukstugan. Vem har bäst möjlighet att hjälpa laget i underläge ?
Dubbelmoralen är hög nu, det skriks här om stt första året i en ny liga är tuff och spelare ska inte dömas ut efter den. Men Martinez är man snabb att döma ut som gör sin första säsong och knappt fått spela. Hmm intressant
Wenger föll tillbaka i fel laguttagning och matchcoachning. Kolla på intervjuen med Johnny Rotten-John Lydon där han så smart beskriver den tjatiga spelfilsofin som ping-pong. Ingen bröt mönster och försökte hitta nya vägar. Förutsägbart igen och där var det adjö till ligan om inget radikalt händer närmaste tiden. Riktar så klart skarp krititk mot StårochstamparRamsey, mot HamnarhelatidensnettFlamini samt VägerförlättstruttandeWalcott. Ingen guts på något plan, bedrövligt dåligt ! Rock on !
Jackson Martinez 29 år, har övertygat i Portugisiska ligan men inte spanska.
Att chansa in honom för 31M£ anser inte jag hade varit vidare smart utan tycker då att Joel Campbell är ett lika bra val...dessutom 31M£ billigare.
Om man på allvar tror att "styrelsen gett upp", då finns det egentligen inte mycket mer att diskutera i ämnet.
Att dem sålde honom till Kina efter ett halvår säger väl det mesta.
Exakt, det är kineserna eller vi som kan bli pålurade vad som helst. Vilka föredrar ni?
Ja, Chelsea hade nog kunnat bli pålurade honom med...men dom hade fullt upp med att kolla på videos av sin fantastiskt lyckade chansvärvning Pato
Han har ju aldrig fått chansen, spelade 3 matxher utan mål och vart bänkad. Vi har många spelare som inte gjort mål på 3 matcher nu, är alla fiasko enligt er då med ??
Nåja, han har fått spela mer matcher.
15 matcher 2 mål. Japp då är man ett fiasko för 31M£
flera matcher ja, men inte på rad. Ett inhopp då o då med 15 kvar gör man inte många mål på.
Som sagt, måste få chansen först. Sedan tar jag hellre Martinez alla dagar i vexkan ist för Welbeck som är i sjukstugan. Vem har bäst möjlighet att hjälpa laget i underläge ?
Dubbelmoralen är hög nu, det skriks här om stt första året i en ny liga är tuff och spelare ska inte dömas ut efter den. Men Martinez är man snabb att döma ut som gör sin första säsong och knappt fått spela. Hmm intressant
Men om vi ska försöka jämföra äpplen med äpplen. Skulle Welbeck haft samma karriärbana som Martinez, tror du inte att även han hade hävdat sig i portuguisiska ligan? Det har ju bevisat sig flera år i rad nu att spelare som hävdar sig i holländska, portuguisiska m.fl. "medel"-ligor inte är en instasuccé i högre ligor, lex Depay och Martinez.
Dock kan jag ju hålla med dig att Atletico inte lät Martinez få sätta sig in laget ordentligt, men Arsenal behöver inte sådan spelare. Vi behöver en färdig världsanfallare.
3-1 Sunderland h
3-0 Olympiacos b
2-0 Aston Villa b
2-1 City h
0-4 Soton b
2-0 Bourne h
1-0 Castle h
3-1 sunderland h
Sen har vi mitten på januari Jajo67, där har vi formsvackan.
Menar du på fullt allvar att du tror att Flamini kommer fortsätta spela DM resten av säsongen?
Tror inte du att Elneny är bättre än Flamini?
Ok, med din syn på det hela så tog ju alltså Welbeck chansen med. Han är inte dålig...han vart bara skadad?
Nej, inte heller den nyansen jag efterlyste.
Om vi kollar resultaten sen 8/11 2015 i PL
AFC-Tottenham 1-1
WBA-AFC 2-1
AFC-Sunderland 3-1
Aston Villa-AFC 0-2
AFC-City 2-1
Southampton-AFC 4-0
AFC-Bournemouth 2-0
AFC-Newcastle 1-0
Pool-AFC 3-3
Stoke-AFC 0-0
AFC-Chelsea 0-1
AFC-Southampton 0-0
Vi har alltså sen november plockat 20p av 39 möjliga och hälften av dessa har kommit mot de fyra sista lagen i PL(Norwich, Sunderland, Aston Villa, Newcastle - där vi kan tacka fru fortuna & Cech för segern).
Under den här tiden har vi max spelat bra i tre matcher så lura inte dig själv om att vi helt plötsligt hamnat i en svacka. Vårat spel har hackat i flera månader med några få undantag
Flamini liksom Welbeck tar bara upp en plats i truppen och tillför inget.
Ja det var du som sa december, inte jag.
November var tokdåligt men i december tog vi 12 av 15 möjliga.
Rätt skapligt ändå då med andra ord att bara ligga 5p från ligaledning med både november och Januari som katastrofala månader.
Att vi endast skulle spelat bra i endast 3 matcher av dessa får helt stå för dig, där tycker vi olika.
Men vet du vad det fina är Jajo. Vill du ge upp ligan redan nu så kan eller ska inte jag hindra dig :)
Jag ger inte upp men att sticka huvudet i sanden och låtsas att verkligheten är något annat än vad den verkligen är brukar inte vara en bra väg om man vill hitta en lösning på de problem man har - och vi har problem!
Vi behöver hitta tillbaka till ett bra spel och ta fullpoängare och det kommer aldrig hända med Ramsey/Flamini till att börja med - dom är helt igenom bedrövliga centralt - kan mycket väl vara så att PL titeln försvann med Coq/Caz skador. Sen måste en hel bunt spelare titta sig själva i spegeln och steppa upp ett par nivåer. Vi kan sitta och hitta på ursäkter i all evighet men det kommer aldrig att leda till att vi vinner PL - och vi har fortfarande chansen men då måste något hända fort.
Förhoppningsvis har inte ledningen givit upp som Österman hävdade utan gör sitt bästa för att lösa problemet.
Jag tror detta var sista matchen vi fick se Flamini spela tex. Coq och Elneny får några ytterligare dagar att slipa fysiken och kombinationen Ramsey/Coq - Coq/Elneny - Ramsey/Elneny tror jag kan vara ett steg i rätt riktning.
Vad vill du göra rent konkret? Sparka Wenger inför helgen eller fortsätta älta över uteblivna transfers eller något annat som kan hjälpa laget på rätt köl igen?
Även Suarez tog det 2 säsonger för innan han på allvar satte sig in i PL. Giroud är inte på samma nivå, men han ska ha cred för att även han blivit bättre varje ny säsong.
Även Suarez tog det 2 säsonger för innan han på allvar satte sig in i PL. Giroud är inte på samma nivå, men han ska ha cred för att även han blivit bättre varje ny säsong.
Vi ska inte glömma att vi även har den bästa/målfarligaste yttern i ligan samt den bästa playmakern. Det kompenserar lite för att inte ha en 25+ striker.
Även Suarez tog det 2 säsonger för innan han på allvar satte sig in i PL. Giroud är inte på samma nivå, men han ska ha cred för att även han blivit bättre varje ny säsong.
Vi ska inte glömma att vi även har den bästa/målfarligaste yttern i ligan samt den bästa playmakern. Det kompenserar lite för att inte ha en 25+ striker.
Jajjemän. Dock tkr jag likt många andra att vi behöver en konkurrenskraftig backup till Giroud, men man kan inte köpa in en sådan spelare som ska ersätta Welbeck medan han fortfarande finns kvar i truppen. Då får vi göra oss av med honom först.
3-1 Sunderland h
3-0 Olympiacos b
2-0 Aston Villa b
2-1 City h
0-4 Soton b
2-0 Bourne h
1-0 Castle h
3-1 sunderland h
Sen har vi mitten på januari Jajo67, där har vi formsvackan.
Menar du på fullt allvar att du tror att Flamini kommer fortsätta spela DM resten av säsongen?
Tror inte du att Elneny är bättre än Flamini?
Ok, med din syn på det hela så tog ju alltså Welbeck chansen med. Han är inte dålig...han vart bara skadad?
Nej, inte heller den nyansen jag efterlyste.
Om vi kollar resultaten sen 8/11 2015 i PL
AFC-Tottenham 1-1
WBA-AFC 2-1
AFC-Sunderland 3-1
Aston Villa-AFC 0-2
AFC-City 2-1
Southampton-AFC 4-0
AFC-Bournemouth 2-0
AFC-Newcastle 1-0
Pool-AFC 3-3
Stoke-AFC 0-0
AFC-Chelsea 0-1
AFC-Southampton 0-0
Vi har alltså sen november plockat 20p av 39 möjliga och hälften av dessa har kommit mot de fyra sista lagen i PL(Norwich, Sunderland, Aston Villa, Newcastle - där vi kan tacka fru fortuna & Cech för segern).
Under den här tiden har vi max spelat bra i tre matcher så lura inte dig själv om att vi helt plötsligt hamnat i en svacka. Vårat spel har hackat i flera månader med några få undantag
Flamini liksom Welbeck tar bara upp en plats i truppen och tillför inget.
Ja det var du som sa december, inte jag.
November var tokdåligt men i december tog vi 12 av 15 möjliga.
Rätt skapligt ändå då med andra ord att bara ligga 5p från ligaledning med både november och Januari som katastrofala månader.
Att vi endast skulle spelat bra i endast 3 matcher av dessa får helt stå för dig, där tycker vi olika.
Men vet du vad det fina är Jajo. Vill du ge upp ligan redan nu så kan eller ska inte jag hindra dig :)
Jag ger inte upp men att sticka huvudet i sanden och låtsas att verkligheten är något annat än vad den verkligen är brukar inte vara en bra väg om man vill hitta en lösning på de problem man har - och vi har problem!
Vi behöver hitta tillbaka till ett bra spel och ta fullpoängare och det kommer aldrig hända med Ramsey/Flamini till att börja med - dom är helt igenom bedrövliga centralt - kan mycket väl vara så att PL titeln försvann med Coq/Caz skador. Sen måste en hel bunt spelare titta sig själva i spegeln och steppa upp ett par nivåer. Vi kan sitta och hitta på ursäkter i all evighet men det kommer aldrig att leda till att vi vinner PL - och vi har fortfarande chansen men då måste något hända fort.
Förhoppningsvis har inte ledningen givit upp som Österman hävdade utan gör sitt bästa för att lösa problemet.
Jag tror detta var sista matchen vi fick se Flamini spela tex. Coq och Elneny får några ytterligare dagar att slipa fysiken och kombinationen Ramsey/Coq - Coq/Elneny - Ramsey/Elneny tror jag kan vara ett steg i rätt riktning.
Vad vill du göra rent konkret? Sparka Wenger inför helgen eller fortsätta älta över uteblivna transfers eller något annat som kan hjälpa laget på rätt köl igen?
Klart vi inte ska sparka Wenger även om han framstår som aningen korkad/envis när han ställer ut Ramsey/Flamini på planen trots att de radar upp urusla insatser. Wenger skulle rensat ut dödkött & ersatt med kompetenta spelare - framförallt i somras men att sparka honom under säsong finns inte på kartan
Jag skulle köra Coq/Elneny centralt och flytta ut Ramsey på kanten och lira Alexis på den andra. Svårt att göra något åt Giroud när han är iskall då vi inte har så många alternativ, eventuellt bänka/vila honom någon match och kanske försöka få igång Theo där alternativt köra Alexis på topp. Problemet är att vår "breda trupp" inte är tillgänglig för spel.
Oroväckande att Bellerin var så dålig igår igen & att Monreal såg ut att halta i slutet. Monreal har ju varit klart bästa spelaren i backlinjen den här säsongen, vill inte se honom skadad.
Framförallt måste fler bidra i spelet, bryta mönster etc. Under långa stunder blir alldeles för många spelare åskådare.
3-1 Sunderland h
3-0 Olympiacos b
2-0 Aston Villa b
2-1 City h
0-4 Soton b
2-0 Bourne h
1-0 Castle h
3-1 sunderland h
Sen har vi mitten på januari Jajo67, där har vi formsvackan.
Menar du på fullt allvar att du tror att Flamini kommer fortsätta spela DM resten av säsongen?
Tror inte du att Elneny är bättre än Flamini?
Ok, med din syn på det hela så tog ju alltså Welbeck chansen med. Han är inte dålig...han vart bara skadad?
Nej, inte heller den nyansen jag efterlyste.
Om vi kollar resultaten sen 8/11 2015 i PL
AFC-Tottenham 1-1
WBA-AFC 2-1
AFC-Sunderland 3-1
Aston Villa-AFC 0-2
AFC-City 2-1
Southampton-AFC 4-0
AFC-Bournemouth 2-0
AFC-Newcastle 1-0
Pool-AFC 3-3
Stoke-AFC 0-0
AFC-Chelsea 0-1
AFC-Southampton 0-0
Vi har alltså sen november plockat 20p av 39 möjliga och hälften av dessa har kommit mot de fyra sista lagen i PL(Norwich, Sunderland, Aston Villa, Newcastle - där vi kan tacka fru fortuna & Cech för segern).
Under den här tiden har vi max spelat bra i tre matcher så lura inte dig själv om att vi helt plötsligt hamnat i en svacka. Vårat spel har hackat i flera månader med några få undantag
Flamini liksom Welbeck tar bara upp en plats i truppen och tillför inget.
Ja det var du som sa december, inte jag.
November var tokdåligt men i december tog vi 12 av 15 möjliga.
Rätt skapligt ändå då med andra ord att bara ligga 5p från ligaledning med både november och Januari som katastrofala månader.
Att vi endast skulle spelat bra i endast 3 matcher av dessa får helt stå för dig, där tycker vi olika.
Men vet du vad det fina är Jajo. Vill du ge upp ligan redan nu så kan eller ska inte jag hindra dig :)
Jag ger inte upp men att sticka huvudet i sanden och låtsas att verkligheten är något annat än vad den verkligen är brukar inte vara en bra väg om man vill hitta en lösning på de problem man har - och vi har problem!
Vi behöver hitta tillbaka till ett bra spel och ta fullpoängare och det kommer aldrig hända med Ramsey/Flamini till att börja med - dom är helt igenom bedrövliga centralt - kan mycket väl vara så att PL titeln försvann med Coq/Caz skador. Sen måste en hel bunt spelare titta sig själva i spegeln och steppa upp ett par nivåer. Vi kan sitta och hitta på ursäkter i all evighet men det kommer aldrig att leda till att vi vinner PL - och vi har fortfarande chansen men då måste något hända fort.
Förhoppningsvis har inte ledningen givit upp som Österman hävdade utan gör sitt bästa för att lösa problemet.
Jag tror detta var sista matchen vi fick se Flamini spela tex. Coq och Elneny får några ytterligare dagar att slipa fysiken och kombinationen Ramsey/Coq - Coq/Elneny - Ramsey/Elneny tror jag kan vara ett steg i rätt riktning.
Vad vill du göra rent konkret? Sparka Wenger inför helgen eller fortsätta älta över uteblivna transfers eller något annat som kan hjälpa laget på rätt köl igen?
Klart vi inte ska sparka Wenger även om han framstår som aningen korkad/envis när han ställer ut Ramsey/Flamini på planen trots att de radar upp urusla insatser. Wenger skulle rensat ut dödkött & ersatt med kompetenta spelare - framförallt i somras men att sparka honom under säsong finns inte på kartan
Jag skulle köra Coq/Elneny centralt och flytta ut Ramsey på kanten och lira Alexis på den andra. Svårt att göra något åt Giroud när han är iskall då vi inte har så många alternativ, eventuellt bänka/vila honom någon match och kanske försöka få igång Theo där alternativt köra Alexis på topp. Problemet är att vår "breda trupp" inte är tillgänglig för spel.
Oroväckande att Bellerin var så dålig igår igen & att Monreal såg ut att halta i slutet. Monreal har ju varit klart bästa spelaren i backlinjen den här säsongen, vill inte se honom skadad.
Framförallt måste fler bidra i spelet, bryta mönster etc. Under långa stunder blir alldeles för många spelare åskådare.
Bra, nu närmar vi oss nyanserat :)
Håller helt med om centralt och Ramsey på kanten.
Ja 3 mål och 2 assist på senaste 8 matcherna är inte bra om vi ska ha chans på titeln forfarande.
Förhoppningsvis kan Alexis 3e match i rad sätta lite fart på målproduktionen.
Visst var det väl för er som såg hela matchen igår att vi kunde ha gjort en 2-3 samt borde haft en straff va?
3-1 Sunderland h
3-0 Olympiacos b
2-0 Aston Villa b
2-1 City h
0-4 Soton b
2-0 Bourne h
1-0 Castle h
3-1 sunderland h
Sen har vi mitten på januari Jajo67, där har vi formsvackan.
Menar du på fullt allvar att du tror att Flamini kommer fortsätta spela DM resten av säsongen?
Tror inte du att Elneny är bättre än Flamini?
Ok, med din syn på det hela så tog ju alltså Welbeck chansen med. Han är inte dålig...han vart bara skadad?
Nej, inte heller den nyansen jag efterlyste.
Om vi kollar resultaten sen 8/11 2015 i PL
AFC-Tottenham 1-1
WBA-AFC 2-1
AFC-Sunderland 3-1
Aston Villa-AFC 0-2
AFC-City 2-1
Southampton-AFC 4-0
AFC-Bournemouth 2-0
AFC-Newcastle 1-0
Pool-AFC 3-3
Stoke-AFC 0-0
AFC-Chelsea 0-1
AFC-Southampton 0-0
Vi har alltså sen november plockat 20p av 39 möjliga och hälften av dessa har kommit mot de fyra sista lagen i PL(Norwich, Sunderland, Aston Villa, Newcastle - där vi kan tacka fru fortuna & Cech för segern).
Under den här tiden har vi max spelat bra i tre matcher så lura inte dig själv om att vi helt plötsligt hamnat i en svacka. Vårat spel har hackat i flera månader med några få undantag
Flamini liksom Welbeck tar bara upp en plats i truppen och tillför inget.
Ja det var du som sa december, inte jag.
November var tokdåligt men i december tog vi 12 av 15 möjliga.
Rätt skapligt ändå då med andra ord att bara ligga 5p från ligaledning med både november och Januari som katastrofala månader.
Att vi endast skulle spelat bra i endast 3 matcher av dessa får helt stå för dig, där tycker vi olika.
Men vet du vad det fina är Jajo. Vill du ge upp ligan redan nu så kan eller ska inte jag hindra dig :)
Jag ger inte upp men att sticka huvudet i sanden och låtsas att verkligheten är något annat än vad den verkligen är brukar inte vara en bra väg om man vill hitta en lösning på de problem man har - och vi har problem!
Vi behöver hitta tillbaka till ett bra spel och ta fullpoängare och det kommer aldrig hända med Ramsey/Flamini till att börja med - dom är helt igenom bedrövliga centralt - kan mycket väl vara så att PL titeln försvann med Coq/Caz skador. Sen måste en hel bunt spelare titta sig själva i spegeln och steppa upp ett par nivåer. Vi kan sitta och hitta på ursäkter i all evighet men det kommer aldrig att leda till att vi vinner PL - och vi har fortfarande chansen men då måste något hända fort.
Förhoppningsvis har inte ledningen givit upp som Österman hävdade utan gör sitt bästa för att lösa problemet.
Jag tror detta var sista matchen vi fick se Flamini spela tex. Coq och Elneny får några ytterligare dagar att slipa fysiken och kombinationen Ramsey/Coq - Coq/Elneny - Ramsey/Elneny tror jag kan vara ett steg i rätt riktning.
Vad vill du göra rent konkret? Sparka Wenger inför helgen eller fortsätta älta över uteblivna transfers eller något annat som kan hjälpa laget på rätt köl igen?
Klart vi inte ska sparka Wenger även om han framstår som aningen korkad/envis när han ställer ut Ramsey/Flamini på planen trots att de radar upp urusla insatser. Wenger skulle rensat ut dödkött & ersatt med kompetenta spelare - framförallt i somras men att sparka honom under säsong finns inte på kartan
Jag skulle köra Coq/Elneny centralt och flytta ut Ramsey på kanten och lira Alexis på den andra. Svårt att göra något åt Giroud när han är iskall då vi inte har så många alternativ, eventuellt bänka/vila honom någon match och kanske försöka få igång Theo där alternativt köra Alexis på topp. Problemet är att vår "breda trupp" inte är tillgänglig för spel.
Oroväckande att Bellerin var så dålig igår igen & att Monreal såg ut att halta i slutet. Monreal har ju varit klart bästa spelaren i backlinjen den här säsongen, vill inte se honom skadad.
Framförallt måste fler bidra i spelet, bryta mönster etc. Under långa stunder blir alldeles för många spelare åskådare.
Bra, nu närmar vi oss nyanserat :)
Håller helt med om centralt och Ramsey på kanten.
Ja 3 mål och 2 assist på senaste 8 matcherna är inte bra om vi ska ha chans på titeln forfarande.
Förhoppningsvis kan Alexis 3e match i rad sätta lite fart på målproduktionen.
Visst var det väl för er som såg hela matchen igår att vi kunde ha gjort en 2-3 samt borde haft en straff va?
Vi är usla i första och bättre i andra. Lever mycket på Özil & Alexis. Visst ska vi göra mål & vinna matchen trots att vi inte spelar bra - för många för dåliga avslut.
Klart vi inte kan sparka Wenger, då kommer vi ju automatiskt hamna på plats 18!
Om nu denna trupp inte vinner ligan vems ansvar är det då?
Ska vi skylla på spelarna som missar mål?
Styrelsen som inte köper in bättre spelare?
Wenger som ansvarar för lagets prestationer?
Eller ska vi bara luta oss tillbaka och lyssna på den trasiga grammofonskivan som spelar "näääästa år" ?
Vad säger ni kloka människor?
1: Se nedan
2: Ja delvis
3: Ja delvis
4: Ja delvis
5: Ja vi supportrar ska göra det. Iallafall jag. Det är liksom det som är det värsta med att vara en supporter. Man har inte så mycket val. Vad ska du göra? Protestera utanför Emirates?, köpa en Leicesterhjälm :)
Jämt när vi tappar poäng kommer kommentarer som "säg nån som är bättre än Giroud" till bortförklaringar.
Problemet många känner är väl att vi inte ens chansar och köper någon. Vi ska alltid vänta på våra skadade spelare, men bi vet ju alla att de snart är tillbaka i sjukstugan.
Och ärligt, någon här som tror Welbeck är en 20+ striker ens??
För att lyckas måste man chansa. Kan andra klubbar hitta målsprutor till låga kostnader måste väl Arsenals värvningsteam kunna det med ?
De 4 som leder skytteligan i PL är väl Lukaku den dyraste av alla, 20mille £ om jag inte minns fel. Vardy, Ighalo o Kane är fynd pga bra scouting. Men vi hittar väl på nån mera förklaring till varför de inte vill spela hos oss.
Jackson Martinez lämnar Madrid, varför tog vi inte in honom ? Bättre med han på bänken o slänga in än Chambers eller Oxen när vi jagar mål. Vi har ju en skattkista av pengar, skulle vi skrapa på ytan av den så vore han våran. Vilken perfekt kille o slänga in. !!
Nä styrelsen har gett upp, tror blint på att det inte finns några spelare tillgängliga trots att spelare byter klubbar kors o tvärs. Vilken övertro på vår trupp. Jag tycker inte den är skit, absolut inte. Men att tro att den är den bästa är lite skrattretande oxh hånande för oss fans som betalar dyrt....
I år smäller det !
Eller så kan man vända på det och tänka att jämt när vi tappar poäng och ibland även när vi vinner så gnälls det på att vi inte har några strikers.
Hur kan ni veta att vi inte försökt att få in nån spelare på chans???
Just det, lika lite som jag vet att vi försökt.
Lukaku köptes för 26M£ och absolut ingen överlägsen målspruta kontra Giroud om man ser till säsongerna, att han är betydligt yngre ger han dock ett övertag och jag skulle gladeligen se honom i Arsenal...men inte istället för Giroud.
Giroud är en 20+ striker likväl som någon av dom du radade upp, dessutom scoutades och köptes han för 9M£
Det är väl ingen som påstått att Welbeck skulle vara en 20+ striker?
Vardy och Ighalo får vi se om dom håller 2 säsonger i rad.
Jackson Martinez 29 år, har övertygat i Portugisiska ligan men inte spanska.
Att chansa in honom för 31M£ anser inte jag hade varit vidare smart utan tycker då att Joel Campbell är ett lika bra val...dessutom 31M£ billigare.
Om man på allvar tror att "styrelsen gett upp", då finns det egentligen inte mycket mer att diskutera i ämnet.
Twitter @grvdga
Jag sa inte att vi ska göra oss av med giroud, men vi har ju ingen ersättare/konkurrens till honom. Nör vi jagar mål spelar vi fortfarande 4-5-1 och han är ensam på topp. Vill ha in 2 renodlade forwards när vi jagar. Giroud själv sa ju i somras att han välkomnar konkurrens om sin plats för stt kunna höja sig själv.
Att säga att vi FÖRSÖKT få in spelare är ju bara ett stort misslyckande av de som värvar för de har ju inte lyckats. Andra klubbar försöker OCH lyckas, vi försöker och misslyckas och alla är nöjda o glada. Det är inte ett bra jobb i mina ögon, skulle ha högre krav på mina anställda.
Jo folk påstår ju att vi har flera strikers i laget med giroud, walcott och welbeck. Men walcott får aldrig chansen på topp, welbeck skadad sedan han kom till oss. Alltså har vi bara 1 kvar, det är ju ganska enkelt uträknat. Vad som finns på skadelistan eller på mittfältet är ju skitsamma, är man inte på plan så kan man inte göra sitt jobb/skillnad i matcherna.
Ja men kan vi inte värva vardy eller ighalo för att se om de lyckas nästa säsong då?
Arsenalstyle är att vänta o se, skulle de lyckas säger folk"oj det trodde vi inte" och så har vi missat den chansen igen...
Hade också älskat Lukaku till oss, saknar den snabba stora biffen med killerinstinkt där framme. Lukaku kommer vara framtidens forward i PL! Ser man inte det så blir jag orolig :D
I år smäller det !
Det jag saknar hos Giroud och våra senaste 4-5 strikers är att det enda dom kan är att nicka och brottas! Jag tycker vi behöver en rörlig striker som kan utmana och göra en gubbe och göra ett mål från ingenstans!
Men det är lite konstigt att när vi har Giroud på plan, då ska han komma och möta, och med hans "löpsteg" så tar det ju en halvlek innan han är tillbaka i boxen! Och ett par gånger igår var det ju han som slog inlägget! Wtf, och hur många inlägg/hörnor hittade Girouds panna?
Att dem sålde honom till Kina efter ett halvår säger väl det mesta.
Vilka andra klubbar är det som försökt och lyckats fått in något? Menar du nu i Januari eller 10 år tillbaka?
Tycker du Giroud, Sanchez, Özil, Kos, BGF, Cech är misslyckade försök?
I somras skreks det inte lika mycket på en striker som en DM, nu när vi täckt upp DM så skiftar förstås skriken över på striker även fast dom flesta var nöjda med att walcott förlängde och vart lovat att spela striker.
När vi köper en ny striker kommer skriken skiftas över på...mittback eller nåt liknande. Sånt är givet och oundvikligt.
Vi spelar ett system med 1 striker. Vi har en förstestriker och en andrestriker.
Vi har Walcott som kan gå in och spela striker. Misstänker att det var lite så vi spelade igår med när han bytte av Campbell.
Walcott har visst fått chansen på topp men inte tagit den, han har även fått spela på yttern då Ramsey och Sanchez varit skadade utan att imponera.
Jag tror dom flesta...hoppas jag, är överens om att nästa marquesigning bör bli en allround forward.
Ett stort namn som kan spetsa oss i målproduktionen oavsett om han spelar striker eller kant.
Jag tror också dom flesta...hoppas jag, är rätt medvetna om att ett januarifönster som dessutom är innan ett mästerskap är rätt svårt att plocka dessa marquesigningarna.
Oavsett vad FIFA manager och allt vad det heter säger, så måste både spelare och klubbar vara överens om en transfer.
Det funkar inte att man splashar ut med 100M£ för en spelare värd 50M£ och sen får man nya pengar när man ångrar sig och resettar spelet :)
Det enda man kan påverka någorlunda är att erbjuda spelaren överpris i lön, med risk för diverse gnäll hos dom andra spelarna som sitter på halva dennes lön.
Lukaku vore en drömvärvning i sommar, men det finns en massa andra drömvärvningar med.
Dock så är det så långt dit och så mycket som kan hända så jag tänker iallafall stötta laget och den befintliga truppen och hoppas på en PL titel som vi fortfarande har inom räckhåll. Jag passar även på att efterlysa lite nyans!
Twitter @grvdga
Exakt, det är kineserna eller vi som kan bli pålurade vad som helst. Vilka föredrar ni?
Ja, Chelsea hade nog kunnat bli pålurade honom med...men dom hade fullt upp med att kolla på videos av sin fantastiskt lyckade chansvärvning Pato
Twitter @grvdga
Vi kommer inte högre än fjärde platsen trots runt 2 miljarder på värvningar. Alla spelare är för dåliga när det gäller i Arsenal, vad beror detta på? På vilken position finns det spelare som offrar en framtand och ger allt i alla lägen. Idrott handlar om vilja, vill man inget vinner man heller inget. Ser ut som om spelarna går på 60-70%. Inget jävlaranamma!
Laget saknar helt förmåga att lyfta sig när det gäller, blir tillbaka pressat av Southhampton på hemma plan??? Var är ledaren som tar tag i rodret och för båten framåt? Är det inte dags nu Arsene, att kliva åt sidan så vi får in en tränare som är hungrig och har förmågan att lyfta spelare.
Kan bara konstatera att Arsenal idag är riktigt riktigt dåliga, samma placering som för tre år sedan men 2 miljarder fattigare?
Tomas A.
Ärligt talat så är inte 2 miljarder på en hel trupp särskilt mkt i dagens fotboll. Jämför med vad Liverpool, Manchester United, Chelsea och City lagt ut på sina trupper. Undrar om vi ens är uppe i hälften av vad dem har lagt ut.
En dm skriks det väl fortfarande på Ramsey/Flamini - det är Aston Villa klass på den duon eller menar du på fullt allvar att vi inte kan hitta någon som är bättre än Flamini. Dom blev uppätna i mitten igår igen för vilken match i ordningen vet jag inte ens längre, patetiskt att se. De springer omkring som två yra höns, släpper ytor och sprider bollar över halva London i uppspelsfasen.
"Vi är inne i en formsvacka" - jodu och den har vi befunnit oss i sen december. Bortsett från någon enstaka match har vi lirat riktigt dåligt och bortförklaringarna har haglat. Är det inte domaren, så har vi svårt för laget, otur eller så fuskar motståndarna etc etc. Visst vi slog Olympiakos....det gjorde Malmö FF också förra året och det är väl inte på den nivån vi vill vara.
Tror de flesta vill ha kvar Giroud men som Österman skriver har vi ju inget att kasta in när han är dålig eller för att förändra en matchbild. Walcott är kass nu men när han fick chansen har du fel i att han inte tog den - han var bra innan skadan men efter den har det sett bedrövligt ut - bortsett från kassen mot City. Vi lever/har levt på Özils briljans och att han ska lösa det tillsammans med Sanchez helst - det är vårat anfallsspel just nu.
EDIT : Men vi borde ha vunnit igår. Vi gör ju återigen en genomrutten första halvlek och lyckas missa precis allt i andra halvlek. Vi ger ju bort halva matchen genom att gå ut och agera som vi gör i första - vissa spelare klarade inte ens av att slå en passning på fem meter till rätt adress.
För några veckor sen var vi 1a i ligan men 2 miljarder rikare typ då?
Tillbakapressade på hemmaplan?
21-14 i skott.
11-3 på mål
67-33 i innehav
13-3 i hörnor
Nej! Det där var inte den nyansen jag efterlyste ;)
Twitter @grvdga
December
3-1 Sunderland h
3-0 Olympiacos b
2-0 Aston Villa b
2-1 City h
0-4 Soton b
2-0 Bourne h
1-0 Castle h
3-1 sunderland h
Sen har vi mitten på januari Jajo67, där har vi formsvackan.
Menar du på fullt allvar att du tror att Flamini kommer fortsätta spela DM resten av säsongen?
Tror inte du att Elneny är bättre än Flamini?
Ok, med din syn på det hela så tog ju alltså Welbeck chansen med. Han är inte dålig...han vart bara skadad?
Nej, inte heller den nyansen jag efterlyste.
Twitter @grvdga
Om vi kollar resultaten sen 8/11 2015 i PL
AFC-Tottenham 1-1
WBA-AFC 2-1
AFC-Sunderland 3-1
Aston Villa-AFC 0-2
AFC-City 2-1
Southampton-AFC 4-0
AFC-Bournemouth 2-0
AFC-Newcastle 1-0
Pool-AFC 3-3
Stoke-AFC 0-0
AFC-Chelsea 0-1
AFC-Southampton 0-0
Vi har alltså sen november plockat 20p av 39 möjliga och hälften av dessa har kommit mot de fyra sista lagen i PL(Norwich, Sunderland, Aston Villa, Newcastle - där vi kan tacka fru fortuna & Cech för segern).
Under den här tiden har vi spelat bra i max tre matcher så lura inte dig själv om att vi helt plötsligt hamnat i en svacka. Vårat spel har hackat i flera månader med några få undantag
Flamini liksom Welbeck tar bara upp en plats i truppen och tillför inget.
Ja det var du som sa december, inte jag.
November var tokdåligt men i december tog vi 12 av 15 möjliga.
Rätt skapligt ändå då med andra ord att bara ligga 5p från ligaledning med både november och Januari som katastrofala månader.
Att vi endast skulle spelat bra i endast 3 matcher av dessa får helt stå för dig, där tycker vi olika.
Men vet du vad det fina är Jajo. Vill du ge upp ligan redan nu så kan eller ska inte jag hindra dig :)
Twitter @grvdga
Han har ju aldrig fått chansen, spelade 3 matxher utan mål och vart bänkad. Vi har många spelare som inte gjort mål på 3 matcher nu, är alla fiasko enligt er då med ??
I år smäller det !
Nåja, han har fått spela mer matcher.
15 matcher 2 mål. Japp då är man ett fiasko för 31M£
Twitter @grvdga
Jag ger inte upp men att sticka huvudet i sanden och låtsas att verkligheten är något annat än vad den verkligen är brukar inte vara en bra väg om man vill hitta en lösning på de problem man har - och vi har problem!
Vi behöver hitta tillbaka till ett bra spel och ta fullpoängare och det kommer aldrig hända med Ramsey/Flamini till att börja med - dom är helt igenom bedrövliga centralt - kan mycket väl vara så att PL titeln försvann med Coq/Caz skador. Sen måste en hel bunt spelare titta sig själva i spegeln och steppa upp ett par nivåer. Vi kan sitta och hitta på ursäkter i all evighet men det kommer aldrig att leda till att vi vinner PL - och vi har fortfarande chansen men då måste något hända fort.
Ja det tkr jag. Men två fel ger inte ett rätt.
flera matcher ja, men inte på rad. Ett inhopp då o då med 15 kvar gör man inte många mål på.
Som sagt, måste få chansen först. Sedan tar jag hellre Martinez alla dagar i vexkan ist för Welbeck som är i sjukstugan. Vem har bäst möjlighet att hjälpa laget i underläge ?
Dubbelmoralen är hög nu, det skriks här om stt första året i en ny liga är tuff och spelare ska inte dömas ut efter den. Men Martinez är man snabb att döma ut som gör sin första säsong och knappt fått spela. Hmm intressant
I år smäller det !
Wenger föll tillbaka i fel laguttagning och matchcoachning. Kolla på intervjuen med Johnny Rotten-John Lydon där han så smart beskriver den tjatiga spelfilsofin som ping-pong. Ingen bröt mönster och försökte hitta nya vägar. Förutsägbart igen och där var det adjö till ligan om inget radikalt händer närmaste tiden. Riktar så klart skarp krititk mot StårochstamparRamsey, mot HamnarhelatidensnettFlamini samt VägerförlättstruttandeWalcott. Ingen guts på något plan, bedrövligt dåligt ! Rock on !
Men om vi ska försöka jämföra äpplen med äpplen. Skulle Welbeck haft samma karriärbana som Martinez, tror du inte att även han hade hävdat sig i portuguisiska ligan? Det har ju bevisat sig flera år i rad nu att spelare som hävdar sig i holländska, portuguisiska m.fl. "medel"-ligor inte är en instasuccé i högre ligor, lex Depay och Martinez.
Dock kan jag ju hålla med dig att Atletico inte lät Martinez få sätta sig in laget ordentligt, men Arsenal behöver inte sådan spelare. Vi behöver en färdig världsanfallare.
Förhoppningsvis har inte ledningen givit upp som Österman hävdade utan gör sitt bästa för att lösa problemet.
Jag tror detta var sista matchen vi fick se Flamini spela tex. Coq och Elneny får några ytterligare dagar att slipa fysiken och kombinationen Ramsey/Coq - Coq/Elneny - Ramsey/Elneny tror jag kan vara ett steg i rätt riktning.
Vad vill du göra rent konkret? Sparka Wenger inför helgen eller fortsätta älta över uteblivna transfers eller något annat som kan hjälpa laget på rätt köl igen?
Twitter @grvdga
Även Suarez tog det 2 säsonger för innan han på allvar satte sig in i PL. Giroud är inte på samma nivå, men han ska ha cred för att även han blivit bättre varje ny säsong.
Vi ska inte glömma att vi även har den bästa/målfarligaste yttern i ligan samt den bästa playmakern. Det kompenserar lite för att inte ha en 25+ striker.
Twitter @grvdga
Jajjemän. Dock tkr jag likt många andra att vi behöver en konkurrenskraftig backup till Giroud, men man kan inte köpa in en sådan spelare som ska ersätta Welbeck medan han fortfarande finns kvar i truppen. Då får vi göra oss av med honom först.
Klart vi inte ska sparka Wenger även om han framstår som aningen korkad/envis när han ställer ut Ramsey/Flamini på planen trots att de radar upp urusla insatser. Wenger skulle rensat ut dödkött & ersatt med kompetenta spelare - framförallt i somras men att sparka honom under säsong finns inte på kartan
Jag skulle köra Coq/Elneny centralt och flytta ut Ramsey på kanten och lira Alexis på den andra. Svårt att göra något åt Giroud när han är iskall då vi inte har så många alternativ, eventuellt bänka/vila honom någon match och kanske försöka få igång Theo där alternativt köra Alexis på topp. Problemet är att vår "breda trupp" inte är tillgänglig för spel.
Oroväckande att Bellerin var så dålig igår igen & att Monreal såg ut att halta i slutet. Monreal har ju varit klart bästa spelaren i backlinjen den här säsongen, vill inte se honom skadad.
Framförallt måste fler bidra i spelet, bryta mönster etc. Under långa stunder blir alldeles för många spelare åskådare.
Klart vi inte kan sparka Wenger, då kommer vi ju automatiskt hamna på plats 18!
Om nu denna trupp inte vinner ligan vems ansvar är det då?
Ska vi skylla på spelarna som missar mål?
Styrelsen som inte köper in bättre spelare?
Wenger som ansvarar för lagets prestationer?
Eller ska vi bara luta oss tillbaka och lyssna på den trasiga grammofonskivan som spelar "näääästa år" ?
Vad säger ni kloka människor?
I år smäller det !
Bra, nu närmar vi oss nyanserat :)
Håller helt med om centralt och Ramsey på kanten.
Ja 3 mål och 2 assist på senaste 8 matcherna är inte bra om vi ska ha chans på titeln forfarande.
Förhoppningsvis kan Alexis 3e match i rad sätta lite fart på målproduktionen.
Visst var det väl för er som såg hela matchen igår att vi kunde ha gjort en 2-3 samt borde haft en straff va?
Twitter @grvdga
Vi är usla i första och bättre i andra. Lever mycket på Özil & Alexis. Visst ska vi göra mål & vinna matchen trots att vi inte spelar bra - för många för dåliga avslut.
1: Se nedan
2: Ja delvis
3: Ja delvis
4: Ja delvis
5: Ja vi supportrar ska göra det. Iallafall jag. Det är liksom det som är det värsta med att vara en supporter. Man har inte så mycket val. Vad ska du göra? Protestera utanför Emirates?, köpa en Leicesterhjälm :)
Twitter @grvdga
Sidor