Medlemmar: 8629 st.
Visa menyn

Arsenal - West Ham 9/8

184 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn

Borta mot CP nästa omgång är inte lätt och sen Fools hemma. Noll poäng efter 3 matcher o krisen är total. nu händer det nog ej. Vi har 4p av 9 tror jag

COYG

Pelle
Bild för Pelle
iceman87 wrote:

Tips på mobilstream? Inte sugen på viaplay för en match, har alla kanaler hemma redan

Har du "alla" kanaler ingår ju Viaplay i abonnemanget o det e klart bättre att se på TV än stream... ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Sral
Bild för Sral

Det är väl skitbra att spelarna verkar tänka på att "bounce back"? Skitmatcher händer som sagt, och ibland är det hur man svarar på dem som är viktigt. Chelsea möter City borta nästa omgång och vem vet, de kanske sitter med en poäng på två matcher? Sen är det lustigt att man får höra att man inte ska jubla för mycket efter en seger och ta ut saker i förskott, men efter en förlust ska vi tycka att Arsebal inte har vad som krävs? Jag "kräver" ingen ligaseger i år, men att vi är med och slåss om det länge, och det tror jag fortfarande att vi är. Även om det här sved så in i h-vete. 

erko
Bild för erko
Jonas S wrote:

Det är bara United som vunnit PL trots att de förlorat inledningsmatchen. Och det var någon gång 92/93. 

United vann ligan 12/13 efter att ha torskat första matchen mot Everton med 1-0 på Goodison Park

Zille
Bild för Zille
Sral wrote:

Det är väl skitbra att spelarna verkar tänka på att "bounce back"? Skitmatcher händer som sagt, och ibland är det hur man svarar på dem som är viktigt. Chelsea möter City borta nästa omgång och vem vet, de kanske sitter med en poäng på två matcher? Sen är det lustigt att man får höra att man inte ska jubla för mycket efter en seger och ta ut saker i förskott, men efter en förlust ska vi tycka att Arsebal inte har vad som krävs? Jag "kräver" ingen ligaseger i år, men att vi är med och slåss om det länge, och det tror jag fortfarande att vi är. Även om det här sved så in i h-vete. 

En bra sammanfattning!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:
iceman87 wrote:

Tips på mobilstream? Inte sugen på viaplay för en match, har alla kanaler hemma redan

Har du "alla" kanaler ingår ju Viaplay i abonnemanget o det e klart bättre att se på TV än stream... ;)

Inte om man har alla kanaler via fulbox ;)

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

vi hade vunnit matchen hur lätt som helst om inte Cech gjort bort sig men ärligt så vet vi inte om han räddat om han stått kvar heller. Synd att vi har så svårt att vända matcher. Lite rädd att vi blir för beroende av Alexis. Debuchy? Har har tappat allt den stackaren så det ör genialiskt av Wenger att låna ut Jenka, kommer ha två topp högerbackar nästa år och bye bye med Debuchy. Vi behöver köpa in någon som kan göra en gubbe själv där framme, Giroud klarar inte av det och det är väl inte hans uppgift heller, Theo klarar det om han får komma med fart men hur ofta händer de när bussen parkerats?

Kaj Poikela
Bild för Kaj Poikela

Allvarligt talat, vad är det för en tomte till målvakt vi har värvat. Jag trodde som alla andra att vi löst målvaktsfrågen men ser jag den där jävla sopan i mål nästa match kommer jag att kräkas. Ser hellre Almunia. Ge oss åtminstone Ospina - både jag och försvaret är tryggare med honom.
Fy fan vilken pinsam insats. Fy fan vilken jävla sopa. Vi måste ha bättre målvakter i akademin.

Inte undra på att Chelsea släppte honom till en "rival". Mourinho måste garva högt. Det svider att vi blivit så in i helvete lurade igen.

Zille
Bild för Zille
Augustus Caesar wrote:

Allvarligt talat, vad är det för en tomte till målvakt vi har värvat. Jag trodde som alla andra att vi löst målvaktsfrågen men ser jag den där jävla sopan i mål nästa match kommer jag att kräkas. Ser hellre Almunia. Ge oss åtminstone Ospina - både jag och försvaret är tryggare med honom.
Fy fan vilken pinsam insats. Fy fan vilken jävla sopa. Vi måste ha bättre målvakter i akademin.

Inte undra på att Chelsea släppte honom till en "rival". Mourinho måste garva högt. Det svider att vi blivit så in i helvete lurade igen.

Men snälla?..

Cech är en av 2000-talets klart bästa målvakter och kommer under säsongen betyda mycket för laget. Hans rutin kan spela en stor roll. Alla har dåliga matcher och ju mer han spelar desto större trygghet kommer finnas mellan honom och försvaret etc.

Knappast en bra insats av Cech idag men det är inte bara han som ska beskyllas. Framåt var det inte bra heller och allt låste sig helt när vi behövde jaga fram mål som aldrig kom.

Sral
Bild för Sral
itzille wrote:
Augustus Caesar wrote:

Men snälla?..

Cech är en av 2000-talets klart bästa målvakter och kommer under säsongen betyda mycket för laget. Hans rutin kan spela en stor roll. Alla har dåliga matcher och ju mer han spelar desto större trygghet kommer finnas mellan honom och försvaret etc.

Knappast en bra insats av Cech idag men det är inte bara han som ska beskyllas. Framåt var det inte bra heller och allt låste sig helt när vi behövde jaga fram mål som aldrig kom.

Mycket bra sammanfattat. Tror det är ett misstag att hänga upp sig på enskilda spelare, har på andra håll sett åsikter om att Giroud inte håller och att det behövs en annan striker - men såna här matcher är ett kollektivt misslyckande, jag tror inte att en enskild spelare kan ändra på det. 

Jonas S
Bild för Jonas S

Om Cech hade varit hyfsad i mål hade vi inte förlorat i går. Det är ju i sådana matcher som igår målvakten verkligen gör skillnad. Jag tycker han var skakig matchen igenom. Fick rejäla Szczesny-vibbar. Sedan borde han ju skärpa sig och komma tillbaka. Det skulle vara väldigt konstigt om han helt plötsligt blivit en dålig målvakt bara för han bytt klubb. Och han har ju knappt spelat det senaste året. Så skärpan kanske inte finns där riktigt än.

Be excited!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Sluta skylla på cech. Fotbollsmatcher vinner man genom att göra flera mål än motståndaren. Spelar ingen roll vilken målis vi haft så länge vi inte göra några själva framåt. Han har varit 2000 talets bästa målvakt och räddade oss flera ggr om i CS finalen. En dålig match senare så är han skräp? Om ni inte såg matchen så va nästan alla skräp igår, ska vi kicka hela startelvan? Försvaret stod ju o sov hela matchen, så lite i göra men ändå så otroligt fel ute och ståendes på hälarna vid varje anfall wh hade. Sämst på plan = ramsey, coq, giroud och debuschy. 

Özil får nästan plats där med, men han spelade fram giroud till 6 avslutslägen så det räddar honom. Vad gjorde resten? Spelade handbollslandslag som vanligt utan framgång. 

Bryt ihop som ett lag och kom igen!

Det är aldrig en spelares fel att man förlorar. (Jaja walker i spurs kan faktiskt få den titeln)

I år smäller det !

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Österman wrote:

Sluta skylla på cech. Fotbollsmatcher vinner man genom att göra flera mål än motståndaren. Spelar ingen roll vilken målis vi haft så länge vi inte göra några själva framåt. Han har varit 2000 talets bästa målvakt och räddade oss flera ggr om i CS finalen. En dålig match senare så är han skräp? Om ni inte såg matchen så va nästan alla skräp igår, ska vi kicka hela startelvan? Försvaret stod ju o sov hela matchen, så lite i göra men ändå så otroligt fel ute och ståendes på hälarna vid varje anfall wh hade. Sämst på plan = ramsey, coq, giroud och debuschy. 

Özil får nästan plats där med, men han spelade fram giroud till 6 avslutslägen så det räddar honom. Vad gjorde resten? Spelade handbollslandslag som vanligt utan framgång. 

Det är aldrig en spelares fel att man förlorar. (Jaja walker i spurs kan faktiskt få den titeln)

HAde du skrivit så om han gjort de tabbarna för Chelsea eller hade du tyckt han var slut? Hypotetisk fråga så klart som aldrig kan få ett ärligt svar. kolla killen i uniteds mål, debutant och spikade igen med ett par vassa räddningar. förstår att de kunde vila de Gea. Klart det är Cech fel att vi förlorar eftersom han gör att vi komme i underläge och sedan är det resten av laget som är odugliga på att göra mål mot parkerande lag men det är inget nytt. poängen var att vi skulle bli starkare med en bra målvakt och det var vi inte igår. Tror dock Cech kommer bli en helt ok värvning men han är inte vad han har varit och det kunde man även si i Chelsea, ingen slump att han petades.

Självklart ska han stå nästa match, allt annat vore ju idiotiskt.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Roslund wrote:
Österman wrote:

HAde du skrivit så om han gjort de tabbarna för Chelsea eller hade du tyckt han var slut? Hypotetisk fråga så klart som aldrig kan få ett ärligt svar. kolla killen i uniteds mål, debutant och spikade igen med ett par vassa räddningar. förstår att de kunde vila de Gea. Klart det är Cech fel att vi förlorar eftersom han gör att vi komme i underläge och sedan är det resten av laget som är odugliga på att göra mål mot parkerande lag men det är inget nytt. poängen var att vi skulle bli starkare med en bra målvakt och det var vi inte igår. Tror dock Cech kommer bli en helt ok värvning men han är inte vad han har varit och det kunde man även si i Chelsea, ingen slump att han petades.

japp hade svarat exakt likadant om han spelat i Chelsea. Vad backarna gör innan 2-0 målet är så långt under godkänt så det finns inte. Men det är alltså cech som får skiten när 4 backar mot 1 forward inte kan få bort bollen? Kos bryter ju och sätter fart framåt, jag förstår cech om han slappnar av för en sekund för jag själv hann ju tänka "kom igen nu en snabb omställning". Pang så kommer ett skott mot honom ist efter 2 sek. Som gammal back och målvakt så hade jag varit gaaaalen på mina backkollegor om vi släppt in ett liknande mål. 

I år smäller det !

Glenn
Bild för Glenn

De betyg jag sett så får Cech sämst, föga förvånande får Özil näst sämst. Han är oftast i botten när tidningarna i England sätter betyg. Här inne anses han vara bäst på plan i varje match.

COYG

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Mickys wrote:

De betyg jag sett så får Cech sämst, föga förvånande får Özil näst sämst. Han är oftast i botten när tidningarna i England sätter betyg. Här inne anses han vara bäst på plan i varje match.

hehe jasså. Kan du inte kopiera den meningen som någon annan skrivit där "Özil är moth" ? ;)

Jag såg 10 riktigt kassa spelare igår och en okey oxen. Men det är bara cech och Özil som får skit tycker jag när man läser Olika forum/tidningar. 

Özils prislapp som sticker i ögonen på folk, många tror att man blir en bättre spelare på planen för att man kostar mera. 

10/11 va superdåliga och alla förtjänar skit idag. 

I år smäller det !

Pelle
Bild för Pelle
Roslund wrote:
Pelle wrote:
iceman87 wrote:

Inte om man har alla kanaler via fulbox ;)

Ja, det stämmer alltså att man får vad man betalar för. :)

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tycker t ex Ramsey gjorde en betydligt sämre match igår än vad Özil gjorde. Sedan kanske inte Özil är spelaren som kliver fram när laget sitter i skiten. Vilket han absolut inte gjorde igår heller. Och hans skärpa framför mål är också obefintlig.

Men Özil var väldigt nära att passa fram Giroud vid ett par tillfällen. Giroud var dock helt hopplös.

Be excited!

Mackan
Bild för Mackan

När det gäller insatser så var det som många redan konstaterat inte många som fick ens nära godkänt. Största frågetecknet i startelvan tycker jag ändå är Ramsey. När gjorde han något på plan senast för att förtjäna en plats? Långsam och omständig i varje situation.

Ox får godkänt för sina offensiva insatser, dock inte alls bra bakåt när han fick flytta ner.

Özil gnistrar kanske inte, men som redan sagts så har han ju ett gäng framspelningar som skulle kunna leda till något om det funnits någon skärpa i anfallarna.

Cech.. Ja herregud som jag hoppas att detta rinner av honom och backarna illa kvickt. Han är en grym målvakt, men felbedömningarna vid båda målen skrämmer mig en aning.

Långt ifrån det resultat man sett fram emot och faktiskt förväntat sig, men nu är det bara att bita ihop och komma igen.

Hoppas intensivt på en riktigt bra insats nästa helg, annars kommer mitt livs första besök på Emirates om två veckor att föregås av illamående och magsår.

COYG!!!!!!

Twitter: @mackan_carlsson

Nicklas Andersson
Bild för Nicklas Andersson

Tröttsamt med en sånhär start. Igen. Så urbota less på konstiga uttagningar. Varför ens ha en tanke på att bryta upp Caz och Coq i mitten? Theo, eller varför inte den unge fransosen, borde kunnat kliva in på en kant om vi nu behövde vila Alexis. Sa jag att jag var trött på Ramsey?

Nu kan det bara bli bättre! Bita ihop och komma igen. KÖÖÖÖÖR!

Nicklas Andersson
Bild för Nicklas Andersson
Christian Vela wrote:
R. Palmkvist wrote:
Christian Vela wrote:

Min viaplay bild stannar varann minut sjukt irriterande,  vet inte vad det beror på 

jag brukat stänga ner hela webbläsaren eller appen och starta om från början. Då brukar det bli bättre. 

Hjälper inte tyvärr... Suck. ..

Tittade du i Chrome? Fanns en notis att det strulade och att man skulle prova att byta browser om man upplevde problem.

Jonas S
Bild för Jonas S
Mackan wrote:

När det gäller insatser så var det som många redan konstaterat inte många som fick ens nära godkänt. Största frågetecknet i startelvan tycker jag ändå är Ramsey. När gjorde han något på plan senast för att förtjäna en plats? Långsam och omständig i varje situation.

Ramsey är nog en av få spelare de senaste åren som klivit fram och avgjort när vi suttit i skiten. Han har gjort en del viktiga mål i trängda lägen. Sedan tycker jag att vi kanske överskattar honom. Allt snack om att han är världsklass, kommer värvas av Barca osv är nog lite överdrivet. Hans största tillgång som jag ser det är att han orkar jobba stenhårt i 90min och kan göra löpning efter löpning efter löpning. Och att han ibland faktiskt är bäst när det gäller. En matchvinnare. Absolut inte igår dock. Han har ju sin berömt låga lägstanivå som är någonstans djupt under källarplanet. Den såg vi prov på även förra säsongen vid ett flertal tillfällen. Han verkar kunna vara väldigt trögstartad.

Be excited!

Jajo67
Bild för Jajo67

Cech var ju bedrövlig igår

Backlinjen oxå kass. Monreal närmast godkänd och Debuchy har tappat allt.

Ramsey har knappt en siffra rätt men Wenger vill ju ha honom på planen till varje pris. Därför flyttar han bort Cazorla från den positionen han är som bäst & lirar Ramsey där - inte bra.

Caz, Özil är inte heller bra.

Coq spred bollar och såg svajig ut.

Oxen får godkänt baserat på sin första halvlek. Wenger får hjärnsläpp i andra och flyttar ner vår dittills bästa offensiva spelare som ytterback när vi jagar mål...

Giroud ett skämt matchen igenom & missar som vanligt de chanser han får.

Wenger underkänd - misslyckas återigen med att förbereda laget för uppgiften. Placerade Ramsey centralt istället för Cazorla som varit bra i rollen tidigare. Flyttar sen ner Oxen till hb när vi jagar mål. Nej fy fan vilken bedrövlig tillställning - gör om gör rätt!!

Glenn
Bild för Glenn
Janne Jonsson wrote:

Cech var ju bedrövlig igår

Backlinjen oxå kass. Monreal närmast godkänd och Debuchy har tappat allt.

Ramsey har knappt en siffra rätt men Wenger vill ju ha honom på planen till varje pris. Därför flyttar han bort Cazorla från den positionen han är som bäst & lirar Ramsey där - inte bra.

Caz, Özil är inte heller bra.

Coq spred bollar och såg svajig ut.

Oxen får godkänt baserat på sin första halvlek. Wenger får hjärnsläpp i andra och flyttar ner vår dittills bästa offensiva spelare som ytterback när vi jagar mål...

Giroud ett skämt matchen igenom & missar som vanligt de chanser han får.

Wenger underkänd - misslyckas återigen med att förbereda laget för uppgiften. Placerade Ramsey centralt istället för Cazorla som varit bra i rollen tidigare. Flyttar sen ner Oxen till hb när vi jagar mål. Nej fy fan vilken bedrövlig tillställning - gör om gör rätt!!

bra sammanfattning!

Menar inte att Özil var sämst för det var Cech, Debuchy o Ramsey men läst ett par här eller på twitter som vill få Özil till minst dålig och så är det jämt

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Österman wrote:
Roslund wrote:
Österman wrote:

japp hade svarat exakt likadant om han spelat i Chelsea. Vad backarna gör innan 2-0 målet är så långt under godkänt så det finns inte. Men det är alltså cech som får skiten när 4 backar mot 1 forward inte kan få bort bollen? Kos bryter ju och sätter fart framåt, jag förstår cech om han slappnar av för en sekund för jag själv hann ju tänka "kom igen nu en snabb omställning". Pang så kommer ett skott mot honom ist efter 2 sek. Som gammal back och målvakt så hade jag varit gaaaalen på mina backkollegor om vi släppt in ett liknande mål. 

Vi tappade matchen vid första målet och där är det svårt att beskylla någon annan än målvakten.

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tror inte att Cech i Arsenal är samma sak som Cech i Chelsea. Vi har inte samma höga nivå på försvarsspelet som Chelsea haft de senaste tio åren. De jobbar nog betydligt mer med detta. Och är bättre på detta ren generellt. Står rätt, gör rätt osv. Kommunikationen mellan backlinje och målvakt har inte varit arsenals adelsmärke de senaste tio åren direkt. Bara för att vi tar in en bättre målvakt förändras inte detta över en natt. Även om jag själv och många andra kanske lite naivt hoppats på det.

Många fans och journalister vill så gärna se Cech komma in och styra upp försvarsspelet på fasta situationen, kontrollera straffområdet och radera den där darriga nervositeten som ofta uppstår när saker och ting inte fungerar för Arsenal. Men Cech är en målvakt. Han är inte den som styr träningar, taktik och generellt beteende i försvarsspelet.

Jag tycker Cech skall ta en riktigt stor slev av skiten från misslyckandet igår. Han gjorde bort sig och kostade oss kanske även enormt viktiga poäng. Men vi kan inte heller sätta huvudansvaret på honom och tro att han kan frälsa oss från alla våra försvarssynder. Vi är fortfarande nervösa Arsenal som kladdar med boll framför eget straffområde, tappar markering på fasta situationer, som trycker på för kung och fosterland för en kvittering men istället släpper in ett korkat mål bakåt. 

Jag är övertygad om att Cech kommer tillbaka och visar sitt vanliga jag. Jag är mer orolig över lagets och managers generella inställning till försvarsspel, taktik och förmåga att förbereda laget inför viktiga matcher. Det är där vi måste bli ännu bättre om det skall bli någon ligatitel oavsätt vilka stjärnmålvakter eller världsanfallare vi köper in.

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse

Tror att Szczesny satt ganska nöjda med en dubbel espresso och blossade på sin Marlboro på en trattoria i Rom när han såg Cech hänga tvätt precis som han själv brukar göra. Här en bild från hans nuvarande på tork i Trastevere
Tvätt 

Jonas S
Bild för Jonas S
Tosse wrote:

Tror att Szczesny satt ganska nöjda med en dubbel espresso och blossade på sin Marlboro på en trattoria i Rom när han såg Cech hänga tvätt precis som han själv brukar göra. Här en bild från hans nuvarande på tork i Trastevere

Haha!

Be excited!

Woody
Bild för Woody

Usch ! Tillbaka på ruta 0. Efter att Kocken slog igenom mot Mansour förra säsongen har det sett bra ut. Igår var verkligheten tillbaka. Ingen plan B, handbollsrullningar, spelare som presterar på max 70 % och en sur Wenger som inte vet vad han och spelarna ska ta sig till. När sedan supervärvningen PC gör 2 rejäla grodor så är mörkret på plats. West Ham gjorde det bra men Arsenal hjälpte till rejält. Skärpning ! Rock on !

Tosse
Bild för Tosse

Sidor