Medlemmar: 8757 st.
Visa menyn

Arsenal-Manchester City Ullevi 7aug 2016

155 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Joakim Geigert
Bild för Joakim Geigert

Hej,

Jag jobbade på bägge "supermatcherna" och det var klasskillnad på allt när det gäller Arsenal vs de övriga lagen. Hur spelare, ledare, funktionärer m.m. runt ett lag av den här kalibern "gör jobbet" på den här typen av arrangemang är 100% professionellt och genomarbetat. 

Klacken bakom mål var fantastisk, snyggt jobbat Gunners!

#COYG

Twitter @joakimgeigert 

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:
B-G wrote:

Bättre än City på varje position inklusive bänken och ledarskap. Fantastisk bredd i truppen.  

En mittback på det här så nu när Gabbe verkar illa skadad.

Vilket spöke vi är för City.  

Som vanligt är det gött att åtminstone någon är positiv efter en seger(!!!).

Always.  :)

Ska vara ännu mer positiv denna säsong.       Vi känns på gång!!

Twitter @grvdga

Tosse
Bild för Tosse

Och en eloge till de som fixat till så det blev en prematchträff på Gamla Ullevi med Romford Pelé och Away Boys. 

A Hellström
Bild för A Hellström
Tosse wrote:

Och en eloge till de som fixat till så det blev en prematchträff på Gamla Ullevi med Romford Pelé och Away Boys. 

Riktigt bra fest blev det! 

Zille
Bild för Zille

Var riktigt kul att se laget lira på hemmaplan, för oss åtminstone. Kul med en del mål och att vi dessutom vann matchen. Härlig stämning på läktaren och tur med vädret under matchen. Jag och två polare käkade ungefär 2 timmar innan matchen och då kom det några rejäla skurar. Skönt att slippa dom när man står på läktaren!

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Ja, väldigt trevligt med en seger och en riktigt Nice stämning. Hoppas det inte går 20 år till nästa gång.

"Why fly if you could walk on water?"

Sral
Bild för Sral

Ja, det var himla tur med vädret! Jag skulle egentligen vara på ståplatserna, men det var helt knökat. Det blev att sitta i kurvan istället, men det såg riktigt trångt ut på sina ställen på stå...

mangeW
Bild för mangeW
Sral wrote:

Ja, det var himla tur med vädret! Jag skulle egentligen vara på ståplatserna, men det var helt knökat. Det blev att sitta i kurvan istället, men det såg riktigt trångt ut på sina ställen på stå...

Det var det! Hade hoppats kunna stretcha en sväng i halvtid när folk lämnade, men ack nejdå:/ Sittplats nästa gång!

200304382612073264790

Sral
Bild för Sral

Å andra sidan fick man ju sitta kvar i halvtid. De som lämnade hade inte kvar dem sen. 

Pelle
Bild för Pelle
Joakim Geigert wrote:

Hej,

Jag jobbade på bägge "supermatcherna" och det var klasskillnad på allt när det gäller Arsenal vs de övriga lagen. Hur spelare, ledare, funktionärer m.m. runt ett lag av den här kalibern "gör jobbet" på den här typen av arrangemang är 100% professionellt och genomarbetat. 

Klacken bakom mål var fantastisk, snyggt jobbat Gunners!

#COYG

jag hörde dig under uppladdningen i Loungen så jag tar därför detta med dig så kanske du kan framföra det till rätt personer?

Vi satt på L1 rad 16 och vi hörde absolut inget ur högtalarna. Det var ett svagt ljud och sen eko från andra sidan. Vi saknade mycket en megaskärm som hade spelarnamn/byten/repriser. Mest av allt saknades dock indikering av övertiden. Inte en enda person utöver domaren hade ens en aning om när matchen var slut.

If it's too strong, then you're too weak!

Zille
Bild för Zille

Håller med Pelle. En skärm vore fint att signalera byten och kanske visa någon repris etc. Att inte övertiden visades var också lite jobbigt då man inte visste hur lång tid som hade gått. 

Jag stod i sektion 13 och hörde inte mycket av det som sades i högtalarna. Ljudet försvann lite på vägen kändes det som. 

Men överlag var det bra ordnat! ^^

Joakim Geigert
Bild för Joakim Geigert

Hej Pelle,

Jag hör vad du/ni säger och lovar att vidarebefordra det till arrangörerna. Vet ej dock när nästa "Supermatch" går av stapeln men jag tror säkert att dom jobbar med öppet sinne och tar till sig all kritik.

MVH/Joakim

Twitter @joakimgeigert 

Pelle
Bild för Pelle
itzille wrote:

Håller med Pelle. En skärm vore fint att signalera byten och kanske visa någon repris etc. Att inte övertiden visades var också lite jobbigt då man inte visste hur lång tid som hade gått. 

Jag stod i sektion 13 och hörde inte mycket av det som sades i högtalarna. Ljudet försvann lite på vägen kändes det som. 

Men överlag var det bra ordnat! ^^

Man märker hur bortskämd man blivit genom vår egen fina arena. :)

If it's too strong, then you're too weak!

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Fel forum kanske, men nån som har updatering gällande Gabriel?

Quitters never win. Winners NEVER quit!

gunbod
Bild för gunbod
FagerstaDG wrote:

Arsenal är inte  direkt snabba där heller, läkarna har väl semester fortfarande...Hur svårt kan det vara att undersöka/röntga killen och gå ut med en kommentar ?

Finnen
Bild för Finnen

Många tror Arsenal mörkar hans skada för att inte trissa upp priser på ersättare

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
gunbod wrote:
FagerstaDG wrote:

Arsenal är inte  direkt snabba där heller, läkarna har väl semester fortfarande...Hur svårt kan det vara att undersöka/röntga killen och gå ut med en kommentar ?

+1

Tramboni
Bild för Tramboni
Tosse wrote:

Håller med! Trevligt och välordnat för supportrar i alla åldersklasser!

RoPa87
Bild för RoPa87
Finnen wrote:

Många tror Arsenal mörkar hans skada för att inte trissa upp priser på ersättare

https://twitter.com/samuelJayC/status/762949231778947072

Undra hur mycket arsenal har varit inblandade i det inlägget.......

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Martin Carlström wrote:
Tosse wrote:

Håller med! Trevligt och välordnat för supportrar i alla åldersklasser!

Jag talar för hela styrelsen när jag säger att vi är otroligt glada för den respons vi har fått både här och på annat håll. Men det viktigaste stod alla ni som kom dit för - utan er ingen fest!

Sekreterare Arsenal Sweden

Jepson
Bild för Jepson

Sist jag såg Romfords Pelé hade han längre lockigare hårman och gjorde sitt på mittfältet när Arsenal säkrade ligatiteln på Highbury mot Everton den 3e maj 1998. Slaven Bilic (numera West hams tränare) började med ett självmål (stressad av Adams), därefter två mål av Overmars innan Adams avslutade på en passning från Bould. Vilka minnen. :-D 

Så stort tack för arrangemanget!

Segerhammar
Bild för Segerhammar
gunbod wrote:
FagerstaDG wrote:

6-8 veckor läste jag på Expressen och Sky.

"Why fly if you could walk on water?"

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Segerhammar wrote:

6-8 veckor läste jag på Expressen och Sky.

aj, låter inte så minor. Men absolut inte värsta tänkbara heller

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Verkar som foten fick största smällen? Bra det iaf så det inte är knät.

Sral
Bild för Sral

GP pratade med en svensk läkare som var framme och hjälpte Gabriel. Han menade att det inte såg så farligt ut, utan att PL-klubbarna är försiktiga med sina spelare. Men 6-8 veckor är ju en lång tid om det stämmer. :-/

Jonas S
Bild för Jonas S

6-8 veckor är ju rätt lång tid med tanke på läget i övrigt och det brukar ju kunna ta ett par veckor ovanpå dessa tidiga utvärderingar. Men väldigt skönt att det förmodligen inte är en allvarlig skada som hade satt stopp för hans säsong helt och hållet. Goda nyheter, man tror ju lätt det värsta när en spelare har så pass ont.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod

Det såg ju definitivt ut som ett benbrott/fraktur , speciellt eftersom de fixerade benet på plats. Men givetvis bra för både hans och Arsenalsskull att det "bara" var en uttänjning eller vad det nu var. Men faktum kvarstår, en olycklig skada på en position där vi redan är underbemannade och verkligen INTE tål mer skador i dagsläget.

Men det kanske tyvärr krävs en  skada för att få staben att agera och inse faktum, att vi bara måste förstärka där...

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
gunbod wrote:

Men det kanske tyvärr krävs en  skada för att få staben att agera och inse faktum, att vi bara måste förstärka där...

Men om inte skadan hade uppstått hade ju inte behovet funnits på samma sätt. Det gäller framför allt Mertesackers skada. Hade Welbeck varit frisk hade behovet av en anfallare också varit mycket, mycket mindre.

Sekreterare Arsenal Sweden

gunbod
Bild för gunbod
Lars Lundstedt wrote:
gunbod wrote:

Men om inte skadan hade uppstått hade ju inte behovet funnits på samma sätt. Det gäller framför allt Mertesackers skada. Hade Welbeck varit frisk hade behovet av en anfallare också varit mycket, mycket mindre.

Vi behövde både en striker samt minst en duglig mittback redan innan deras skador. Sedan blev ju situationen mer eller mindre akut när Gabriel gick sönder. Vi hade behövt en Mustafi typ redan innan Märtas skada. En riktig striker har vi ju saknat länge, alldelesför länge, och den strikern heter inte Welbeck.

Tosse
Bild för Tosse

Walcott tog väl hand om den lille planlöparen 

Sidor