Medlemmar: 8740 st.
Visa menyn

Arsenal - Bournemouth 2016-11-27

148 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Pelle wrote:
R.Palmkvist wrote:

Snygg omställning och snyggt spelat av giroud!!!

Jag vrålade som en tok först när han inte passade Sanchez i kontringen men det blev ju rätt till slut.

Haha jag skrek "FEL VAL!" Men det blev rätt tillslut

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Granit Xhaka vs. Bournemouth

Most #afc passes (90.4% accuracy)

9 tackles

3 interceptions

Most #afc touches (76)

https://t.co/FI2xlQGl5o https://t.co/DJdYM3njOn

Fredde
Bild för Fredde
Farbror Frej wrote:

9 tackles

3 interceptions

Most #afc touches (76)

Blir endå sågad av den ytterst kompetenta studion i Viasat.

You win some, you draw some

Zille
Bild för Zille

3 sköna poäng, vikitgt för att kunna hänga med i toppen! Periodvis ser vi bra ut men det finns också perioder i matchen då vi inte alls är lika bra och säkra. Men i slutändan är det den individuella kvaliten som avgör.

Viktig seger som behövs i november månad som ofta är så svag från vår sida. Nu gäller det att ladda om bra för West Ham så vi ser till att ta tre poäng där också.

Pelle
Bild för Pelle
itzille wrote:

3 sköna poäng, vikitgt för att kunna hänga med i toppen! Periodvis ser vi bra ut men det finns också perioder i matchen då vi inte alls är lika bra och säkra. Men i slutändan är det den individuella kvaliten som avgör.

Viktig seger som behövs i november månad som ofta är så svag från vår sida. Nu gäller det att ladda om bra för West Ham så vi ser till att ta tre poäng där också.

Ett West Ham som sett bra ut o ledde borta mot Spurs fram till 90:e och fick oavgjort nu borta mot United...

Vi är förvarnade.

If it's too strong, then you're too weak!

Jocke K
Bild för Jocke K
Pelle][quote=itzille wrote:

Ett West Ham som sett bra ut o ledde borta mot Spurs fram till 90:e och fick oavgjort nu borta mot United...

Vi är förvarnade.

Hellre så här än att United hade vunnit....

Skönt att vi kunde vinna utan att imponera spelmässigt. Frågan är bara vilka vi ska ha bakom Özil??? Ingen som imponerar idag och de senaste matcherna och ibland ser det ut som rena autostradan för motståndarna. Hoppas Carzola kommer tillbaka snart.  

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Skönt med tre pinnar idag, Pelle!!!

Grymt!

Tomas A.

Rylle
Bild för Rylle

Nachos passning till Theos mål är helt magnifik. Özilklass på den:)

Rylle

Rylle
Bild för Rylle
Pelle wrote:
itzille wrote:

Vi är förvarnade.

Men West Hams första halvlek var ju en katastrof. Man slog aldrig mer än två pasningar i rad till medspelare. Men bättre omställningar hade ManU gjort åtta mål. Eller nåt. Spelar dom så mot oss vinner vi lätt.

Rylle

Rylle
Bild för Rylle
Jocke K][quote=Pelle wrote:
itzille wrote:

Vi är förvarnade.

Hellre så här än att United hade vunnit....

Skönt att vi kunde vinna utan att imponera spelmässigt. Frågan är bara vilka vi ska ha bakom Özil??? Ingen som imponerar i mitten idag och de senaste matcherna och ibland ser det ut som rena autostradan för motståndarna. Hoppas Carzola kommer tillbaka snart.  

Jag tyckte Elneny såg bra ut idag. Åtminstånde i första. Han och Coq i mitten. Men visst är Santi grymt saknad.

Rylle

Rylle
Bild för Rylle

Är i staterna och såg matcherna på nån inhemsk kanal. I paus säger det kvinnliga studioankaret nåt i stil med

"Mourinho needs soon to buy seasonticket to OT" Rätt kul va?!:)

Rylle

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Freddee wrote:
Farbror Frej wrote:

9 tackles

3 interceptions

Most #afc touches (76)

Blir endå sågad av den ytterst kompetenta studion i Viasat.

Jag blev väldigt förvånad när  han sågades i paus. Jag tyckte att han gjorde det mer än godkänt, såg betydligt mer harmoniskt ut än med Coq Elneny. Styrde tempot på mittfältet ganska behagligt och såg trygg ut defensivt . Jag undrar vad Bosse förväntade sig för spelare, har han sett Xhaka tidigare och förstått vilken spelartyp han är?

Sral
Bild för Sral

Om man ska döma av majoriteten av inläggen i den här tråden kan man ju tro att vi förlorade...

Dosa
Bild för Dosa

3 fina poäng inspelade, den där straffen ställde till det mentalt på boysen idag. jag brukar bara kunna skaka av mig felbeslut som en domare gör. Men den här var så solklar att det inte är straff men han i svart är så säker att han blåser innan saken hänt. efter det så tog det ett bra tag tills vi fick kontroll på matchen igen. Oxen har det fortsatt tungt, och när Xhaka fick sitt röda mot Swansea hur kan då inte deras högerback få rött när han kapar Oxen?!. jag tycker så klart inget av dom är rött men någon konsekvens måste dom hålla, trodde dom nämnligen skulle dra tillbaka Xhakas avstängning efter granskning.

Xhaka gör ingen höjdarmatch, men likt förbannat så är det han som sätter igång första passen framåt så vi kommer loss. Spela han nästa match igen.

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Sral wrote:

Om man ska döma av majoriteten av inläggen i den här tråden kan man ju tro att vi förlorade...

Man blir ju inte förvånad...! Samma visa varje omg. 
Tydligen enklare att gnälla än att hylla 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Pelle
Bild för Pelle
Dosa wrote:

jag tycker så klart inget av dom är rött men någon konsekvens måste dom hålla, trodde dom nämnligen skulle dra tillbaka Xhakas avstängning efter granskning.

Vi överklagade ju aldrig då granskas det väl inte?

If it's too strong, then you're too weak!

Dosa
Bild för Dosa
Pelle wrote:
Dosa wrote:

jag tycker så klart inget av dom är rött men någon konsekvens måste dom hålla, trodde dom nämnligen skulle dra tillbaka Xhakas avstängning efter granskning.

Vi överklagade ju aldrig då granskas det väl inte?

det förklarar isåfall att dom inte tog bort avstängningen, för det ska inte vara rött kort.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Inte hade man den straffen på sin lottodragning igår...det där med att söka ben och kropp som anfallare verkar vara populärt. Tacka Vardy för det och domarna såklart!!!

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag gillade matchen. Det var lite upp och ner och Bournemouth hade sina bra perioder. Och att spela Gabriel som högerback var inte speciellt lyckat. Men jag tycker mittfältet med Xhaka och Elneny fungerade ganska bra. Detta var första gången jag sett Elneny spela live och jag blev positivt överraskad. Elneny är kanske lite stel i sin spelstil, han verkar i princip bara ha ett tempo men han löper konstant och är alltid spelbar. Kanske kan han och Xhaka vara ett bra alternativ.

Debuchy tycker jag såg bra ut de få minuter han spelade. Men gårdagens höjdpunkt var helt klart Gabriel. Gabriel var en uppleevelse att se som högerback. Jag kan inte minnas att jag sett en spelare se så fel ut som högerback. Han spelade verkligen mittback på kanten. Hela tiden avvaktande, försökte läsa spelet istället för att som en högerback skall göra, gå in i duellerna med handen på motståndarens rygg och vinna bollen. Störa. Och att se Gabriel springa upp i offensiven med lite träiga överstegsfinter var hysteriskt roligt. Jag garvade rätt friskt.

Så här i efterhand tror jag faktiskt att det är bättre att spela Gabriel tillsammans med Kos och att sätta in Mustafi till höger. Mustafi är en bra högerback. Ingen Bellerin som flyger upp och ner på kanten såklart men han gör det defensiva jobbet, han är duktig i passningsspelet och hans inlägg håller hög nivå. Även om det är väldigt kul att se Gabriel leka Roberto Carlos.

Framåt tycker jag vi såg tända ut. Ox var pigg och engagerad. Lika så tycker jag att Walcott var med i matchen. Dock var det lite som det vi sett under senare veckor att en del passningar kanske inte sitter helt perfekt. Men jag tycker vi löpte och skapade en hel del men att det kanske blev lite för avancerat tillslut. Jag tycker Özil ser ut att vara i lite av en formsvacka för tillfället. Men förhoppningsvis är det ern sådan där sak som vänder rätt snart.

Alexis har inga formsvackor eftersom han helt enkelt jobbar på hårdare när det går lite trögt. Hans lägstanivå är högre en de flesta anfallare i ligan presterar på sin topp. Jobbar som en hund och är laget självklara ledare. Det är enormt tydligt att det är han alla i laget ser på som den som skall vinna våra matcher. Flera måste komma upp i hans jämnhet och arbetsmoral över en hel säsong om vi skall vara med i ligaracet hela vägen.

Långt ifrån någon perfekt match men jag tycker vi visar upp en hel del av det vi vill se av det här laget även om det kanske bara kom i perioder.

Be excited!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

En sak som stör mig är Monreals förmåga att släppa inlägg förbi sig..så svårt är det inte att hitta ett avstånd till spelaren med bollen för att undvika att motståndaren ska få sikta ett inlägg/inspel eller för den delen stötchansa och bli bortgjord. Det händer alltför ofta för en sådan rutinerad och bra back.

BTW....är Jenkinson skadad??

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S
SuperJackie wrote:

En sak som stör mig är Monreals förmåga att släppa inlägg förbi sig..så svårt är det inte att hitta ett avstånd till spelaren med bollen för att undvika att motståndaren ska få sikta ett inlägg/inspel eller för den delen stötchansa och bli bortgjord. Det händer alltför ofta för en sådan rutinerad och bra back.

Jag tycker Monreal varit lite si och så i försvarsspelet den här säsongen. För att vara honom. Men jag tycker det ser ut att gå åt rätt håll. Han verkar vara en spelare som verkligen bara tuffar på. Det är inga stora hopp i form utan snarare att det tar lite tid för honom att komma upp i sin maxnivå för att sedan kunna hålla den resten av säsongen.

Dock tycker jag han verkligen imponerat offensivt. Speciellt i går där han tillförde nästan lika mycket som Bellerin brukar göra. Monreal är väldigt smart när han kommer till lägen.

Jag är osäker om Jenka är bänkad eller skadad. Jag skulle tippa på en skada. Det är rätt standard att en spelare som varit borta så länge åker på något efter några matcher. Får jag för mig i alla fall.

Be excited!

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
SuperJackie wrote:

Gissningsvis så vilades han. iom sin långa frånvaro hade det vart dumt att spela honom för mycket.
Blir väl ngn yngling på Onsdag som HB vilket iof hade varit kul 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Eftersom vi inte hört nåt om Jenka än så var min tanke att han kanske vilas av anledningen du nämner Jonas - skaderisk med matchning efter lång frånvaro. Jenka spelade i veckan och hade det tungt (vad jag förstår? Såg inte den matchen). Det blir väldigt tätt mellan matcherna ifall han skulle spela idag, kanske så tätt att ens en bänkplats kändes som för mkt?

Att vi stod utan ersättare för Deuchy som var än mer i sitsen skaderisk efter frånvaro känns väl sisådär med facit i hand. Att han hann visa att han fortfarande har nåt att bidra med, han såg väldigt påkopplad ut på sin kant, för att därefter gå sönder utanför spel var oerhört hjärtskärande. Så synd jag tyckte om karln. Nu hoppas jag att jag har rätt om Jenka, Gabriel som högerback i december kanske inte blir helt lyckat

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Heppe wrote:

Eftersom vi inte hört nåt om Jenka än så var min tanke att han kanske vilas av anledningen du nämner Jonas - skaderisk med matchning efter lång frånvaro. Jenka spelade i veckan och hadeder det tungt (vad jag förstår? Såg inte den matchen). Det blir väldigt tätt mellan matcherna ifall han skulle spela idag, kanske så tätt att ens en bänkplats kändes som för mkt?

Att vi stod utan ersättare för Deuchy som var än mer i samma sits känns väl sisådär. Att han hann visa att han fortfarande har nåt att bidra med, han såg väldigt påkopplad ut på sin kant, för att därefter gå sönder utanför spel var oerhört hjärtskärande. Så synd jag tyckte om karln. Nu hoppas jag att jag har rätt om Jenka, Gabriel som högerback i december kanske inte blir helt lyckat

Wenger uttalade sig om att Coq var alternativet som HB. Men valde Gabriel pga av hans snabbhet. Better safe than sorry :P

gunbod
Bild för gunbod

Skönt med en seger igen, även om det fortfarande är en hel del svackor och spelet hackar emellanåt så tycker jag det var en kul match. Öppen match med mycket ytor, tycker gästerna ska ha mycket cred för deras bidrag till en bra match.

Någon undrade om Cech någonsin tagit en straff, typ ala Isaksson, tveksam till det med hur oerhört tidigt han chansar. Även om han bestämt sig för ett hörn så kan han väl vänta tills skytten skjuter ? Nu ligger han ju nästan i ena hörnet när skytten påbörjat ansatsen, busenkelt att bara lägga in straffen då, den behöver ju inte vara speciellt välplacerad. Tycker faktiskt att många av dagens målvakter säljer sig alldeles för tidigt, inte bara Cech. Som gammal målvakt valde man faktiskt att stå still på vissa straffar, och tog en hel del ändå. Väntar man ut skytten så blir det ju större press på honom att placera den bättre. Gillar inte när målvakten säljer sig så tidigt, våga stå kvar längre.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Håller med, jag såg inte matchen så kan varken såga eller hylla någon.

Förutom min brusch Walcott som fixar biffen igen :D Han hyller jag utan att veta något ;)

I år smäller det !

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

:) mycket härligt med tre pinnar:)

Tomas A.

Sidor