Bate - Arsenal 28/9 kl 19
tor 28 sep 2017 kl 10:50
Pelle
Bate - Arsenal 28/9 kl 19
Även om det inteär en match som lockar borde vi iaf ha en matchtråd 8 timmar innan avspark!
vill se en startelva med elva spelare som vill vinna matchen och ta de där extra stegen, vilka dom är spelar ingen roll för vi skall vinna mot Bate även på bortaplan oavsett startelva.
If it's too strong, then you're too weak!
Tydligen denna trupp som rest.
Undrar varför Debucy är med?
Ospina, Cech, Macey, Mertesacker, Holding, Mustafi, Wilshere, Elneny, Maitland-Niles, Walcott, Giroud, Nelson, Willock, McGuane, Dasilva, Akpom, Gilmour, Debuchy.
Twitter @grvdga
Kanske bara jag som känner att jag ser fram emot alla EL matcher. Inte för motståndet direkt men för att det ger bra tillfällen att få se lite av de yngre förmågorna i klubben.
Verkar som Wenger tänker ha en ganska erfaren elva med inslag av 2-3 ynglingar i alla matcher (iaf under gruppspelet).
Nåt sånt här kanske?
Ospina
Holding Mertesacker Mustafi
Elneny Wilshere
??????? Maitland
Walcott Nelson
Giroud
Twitter @grvdga
Jag tänker likadant. EL är något annorlunda för oss och inte samma gamla vanliga, och jag saknar helt ärligt inte CL som sådant överhuvudtaget. Givetvis vill jag att vi ska vara där eftersom det blir lättare att värva/behålla spelare då men jag satt och kollade lite på gårdagens matcher och det gjorde mig inte ett endaste dugg att vi inte är med i turneringen. Jag tror att de kommer att behöva ändra på konceptet CL inom ett par år, gruppspelet är i allmänhet mördande tråkigt på grund av seedningen. Det är väl typ Tottenhams grupp där det är två lag som gör upp om andraplatsen bakom Real som det finns ens ett uns av dramatik men ändå måste Tottenham ses som ganska stora favoriter till att sluta före Dortmund.
Sekreterare Arsenal Sweden
Kul elva!
COYG
Trevlig start och tidigt mål :)
Twitter @grvdga
Jack fortsätter visa att han är en riktigt bra fotbollsspelare. Kul!
Någon som tittar via Dplay/Eurosport apparna?
Står på Dplay att man ska kunna titta på alla matcher genom att klicka en länk, som då tar en till Eurosport Exclusive content. Men för mig står det bara "no results found"
Förra veckan kunde jag inte heller se något, vilket resulterade i ett argt mail till Eurosport..
Strul med eurosport player så missade 12 min. Hur gick målet till?
COYG
Kollar på dplay i datorn. Inga problem
Genom att klicka så du kom vidare till dplay.eurosport.se? FÖr där får jag inte upp något som jag kan titta på..
Jag avslutade mitt DPlay premium efter förra omgången då jag inte heller kunde se men eftersom jag fortfarande har det i några veckor till vill ja ju se.
Ser inte fram emot OS-sändningar hos dem..
Wilshere är ju briljant!
Borde inte Ospina använt händerna och försökt rädda där?
Någon som har stream?
Riktigt kul att se Wilshere. Blir fin speed i passningsspelet med honom.
Twitter @grvdga
hesgoal.com, holländska kommentarer
buffstream.com/watch/soccer.php
Alltså eurosportplayer är ju ett jävla skämt. Båda matcherna jag sett nu hackar något djävulskt. Har jag tur så har jag en 2 min period utan hackande. Tro fan att det bara kostar 79kr i månaden....
Kanal 9 som väljer Östersund matchen istället för Arsenal är inte okej! Vi får fan inte missa CL nästa år, trött på att hålla på och fulstreama!
Vill se Wilshere Alexis bakom lacazette i helgen.
Twitter @grvdga
Kul med lite mål
Bendtner har förövrigt dunkat in en straff ikväll...
för mina 69 hackar det ej nämnvärt men smålaggar vid snabba rörelser.
Har suttit mest mobilen och fipplat med Fifa 18. Har Nelson gjort något?
COYG
Hygglig hönsgård!
Egentligen startar vi matchen med 1 ordinarie (Musse) och 10 reserver och verkar slå Bate Borisov borta rätt enkelt. Ska vara svårt att vinna där
COYG
Längtar tills vi får se Nelson på rätt position
Är inte walcott med i 2 halvlek
där var han ju
Tre poäng är väl det som räknas i slutändan men vi har en del att jobba med. Vi har inte truppen att spela den här formationen när vi roterar. Frågetecken på varför vi fortsätter spela Nelson och AMN som wing-backs. Är det inte bättre för deras utveckling att spela på rätt position?
Jack såg bra ut vilket är trevligt och Willock visar vilka fina egenskaper han har. Walcott bidrar inte till spelet men gör mål. Giroud upp på 100 mål för oss. Stort ändå!
Det är förnedrande att behöva fulstreama på det här viset. Enkel lågkvalitativ match där vi landade i samma tempo som Bate till slut. I övrigt kan man kanske önska Östersund efter gruppspelet?
Life and Arsenal are miracles enough.
Jag antar du är ironisk. Är väl en självklarhet att de ska visa Östersund som jag förmodar flest folk i Sverige vill se. Hade dock varit roligt att se om de valt united före Östersund :)
Sidor