Medlemmar: 8258 st.
Visa menyn

Arsenal - Tottenham 18/11 13.30

102 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn

Ramsey är bambi på hal is

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:

Ramsey är bambi på hal is

Ja tur han väntat i 62 min innan han bytte skor :)

Jonas S
Bild för Jonas S

Mustafi som motm idag. En viss kontrast mot Coq som mittback.

Be excited!

RoPa87
Bild för RoPa87

Va fan ska killen göra för att få 90 min. FFS!!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Herregud, blir det inte 3 poäng idag så är det bara att avgå efter det bytet. 

Glenn
Bild för Glenn

Herregud. Idiotbyte! Ska vi backa hem och låta Spurs ta över?

COYG

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Allvarligt talat..

Glenn
Bild för Glenn

Welbz mot Sanchez/Özil och Wilshere mot Ramsey skulle jag gjort

COYG

Dr PAW
Bild för Dr PAW
Mickys wrote:

Herregud. Idiotbyte! Ska vi backa hem och låta Spurs ta över?

+1

Life and Arsenal are miracles enough.

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Lacazette måste spela 90 min. Han ger oss så jävla mycket. Grym i presspelet, smart i beslutsfattandet och tar alltid rätt löpningar. Tvingar ner motståndarnas backlinje och ger dom inte en sekund att slappna av.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Meeeeeeeeen. Jack då för fan....

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Coq och iwobi på plan. Nu är det oroligt i magen. 

Supporter sedan 1983! 

Christian Vela
Bild för Christian Vela
B-G wrote:
Christian Vela wrote:
B-G wrote:
Christian Vela wrote:
B-G wrote:

Bra elva.  Hade dock velat se wilshere från start. 

Var ser du matchen? Jag kommer va på Australian pub dock till andra halvlek 

På ett thaibröllop på Grand Mercure Ratchada. Kommer få kolla på mobilen under bordet.  Vem fan gifter sig på NLD day :(

På dejt så missade första halvlek haha 

gå nu inte och gift dig på nästa NLD!! ;)

Vi får se,  går det  lika bra som i matchen så

Käka lasagne till bröllopsmiddag 

Glenn
Bild för Glenn

Vi gör en bra match men glänser absolut inte. Vi är bättre defensivt än offensivt. Spurs är svaga. Motm Mustafi

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Bra inställning idag, det räckte med hjälp av flyt från domarna som inte vpgar dra flaggan. Klart bättre än Tottenham som är sämst när det gäller.

Jonas S
Bild för Jonas S

Grymt bra genomförd match. Jättebra anfallsspel och perfekt bakåt. Vi spöar det bästa Spurs-laget på år och dar med god marginal. Jag var inte orolig ens. Och jag kan inte minnas sist det kändes så i NLD.

En enormt viktig seger också. På så många plan.

Be excited!

Johannes Rapp
Bild för Johannes Rapp

Idag är en bra lördag! 

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Perfekt genomförd match. Både hjärta och hjärna. Özil utsedd till Motm av Sky och gjorde en bra match, men Mustafi var bäst på planen enligt mig. Alla där ute var riktigt bra idag vilket är glädjande. Enda negativa är att Lacazette ännu en gång byts ut. Hoppas han kan vända det till någon form av tändvätska.

Byarum
Bild för Byarum

Mustafi, dagens Granqvistare,,,, så jävla bra. 

Bosse

B-G
Bild för B-G

Wenger bytte ut Lacazette vid 2 målsledning och får Skit. Pocechino byter ut Kane och Alli när dom måste göra mål. Knäpptyst :)

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:

Wenger bytte ut Lacazette vid 2 målsledning och får Skit. Pocechino byter ut Kane och Alli när dom måste göra mål. Knäpptyst :)

vi skiter väl vad Pochettino gör. Vi håller på Arsenal! Sen fick han skit i studion för det

COYG

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Mickys wrote:
B-G wrote:

vi skiter väl vad Pochettino gör. Vi håller på Arsenal! Sen fick han skit i studion för det

Såklart vi skiter i dom!

Underbara lördag! London is red! COYG!!!!

B-G
Bild för B-G

Samtidigt är det ett jävla tjat om hur bra vissa andra tränare gör det ibland ;)

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Men men. Fan vad skönt att tvåla dit spurs!!

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral
B-G wrote:

Fattar inte heller det där...

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:

Samtidigt är det ett jävla tjat om hur bra vissa andra tränare gör det ibland ;)

jag tycker det är livsfarligt att ta ut vår spets som stör deras uppspel när det är 20 kvar för att sätta in en mf till så det blir rörigt där. Vi har gjort den tabben många ggr.

Nu förstår väl ingen hur Pochettino tänkte när han tog ut deras målfarligaste när de jagade mål. kanske känningar? Kanske spara? I gen aning. Men de skapade två farliga chanser som lätt kunde blivit mål på slutet.

Om jag var coach skulke jag slängt in en snabb en på topp o kört långbollar o kontrst sönder Spurs på slutet. Vi hade flera bra kontringar men våra långsamna blev upphunna varje gång

COYG

Jepson
Bild för Jepson
Mickys wrote:
B-G wrote:

jag tycker det är livsfarligt att ta ut vår spets som stör deras uppspel när det är 20 kvar för att sätta in en mf till så det blir rörigt där. Vi har gjort den tabben många ggr.

Nu förstår väl ingen hur Pochettino tänkte när han tog ut deras målfarligaste när de jagade mål. kanske känningar? Kanske spara? I gen aning. Men de skapade två farliga chanser som lätt kunde blivit mål på slutet.

Om jag var coach skulke jag slängt in en snabb en på topp o kört långbollar o kontrst sönder Spurs på slutet. Vi hade flera bra kontringar men våra långsamna blev upphunna varje gång

Han såg väl matchen som förlorad och de har ju match borta mot Dortmund på tisdag så det var säkerligen för att de ska vara fräscha till dess.

Jonas S
Bild för Jonas S
Jepson wrote:
Mickys wrote:
B-G wrote:

Han såg väl matchen som förlorad och de har ju match borta mot Dortmund på tisdag så det var säkerligen för att de ska vara fräscha till dess.

Och Kane var riktigt blek. Pochettino var tvungen att agera. Jag tyckte varken Wengers eller Pochettinos byten var speciellt märkliga.

Att Wenger valde att sätta in en till mittfältare var väntat och Lacazettes styrka ligger inte i omställningsspelet. Du plockar inte bort Alexis eller Özil i det läget.

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:
B-G wrote:

Med 20 kvar och 2-0,  att spara viktiga Lacazette är inget alternativ i din bok?
Sätta in Coq, vars enda talang är att jaga och förstöra är ett ypperligt alternativ i min bok.

Vore jag coach hade jag gjort precis som Wenger. 
Iwobi kom in och hade ett par bra lägen. 
Kanske Walcott hade varit ett bättre val just pga NLD....men han var ju inte  med i truppen. Kanske känningar?

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:
Mickys wrote:
B-G wrote:

Med 20 kvar och 2-0,  att spara viktiga Lacazette är inget alternativ i din bok?
Sätta in Coq, vars enda talang är att jaga och förstöra är ett ypperligt alternativ i min bok.

Vore jag coach hade jag gjort precis som Wenger. 
Iwobi kom in och hade ett par bra lägen. 
Kanske Walcott hade varit ett bättre val just pga NLD....men han var ju inte  med i truppen. Kanske känningar?

nu får du lugna ner dig!

han har sparats hela säsongen. Han har väl inte gjort en enda hel match. Men det kan vara ok att byta honom i det läget men mot en annan anfallare. När vi sätter in en mf till istället så kan de flytta fram sina positioner och sätta mer press på oss. Vi har förlorat massa poäng på denna typ av byten genom åren och jag tycker det är helt fel. En spelare som Walcott el Welbz på topp hade hindrat de att flytta upp lika mkt. Nu gjorde väl Tottenham sin sämsta match på pr o dag så blev ej jättemkt press på oss.

COYG

Sidor