Medlemmar: 8463 st.
Visa menyn

Köln - Arsenal

31 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Fredde
Bild för Fredde
Köln - Arsenal

EL-spel igen. Spännande med andralaget och de yngre som får spela. Giroud skadad nu, tar Welbeck platsen direkt eller får Nkethia starta mot ett svagt Köln?

You win some, you draw some

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Är det någon som vet vart CL lagen kommer in rent seedningsmässigt, är risken störst att möta en CL trea om man vinner eller kommer tvåa i EL gruppen?

"Why fly if you could walk on water?"

Fredde
Bild för Fredde

Helt klart så vore det en mardrömslottning att få Dortmund och framförallt Atletico Madrid. Om Atletico Madrid (då förstärkta av Diego Costa) får sina bitar på plats så är dom starka. Övriga lagen ska vi kunna slå. I de rimligaste av världar så är dom seedade som grupptvåorna. Fast då blir det för många grupptvåor.

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Fredde wrote:

Helt klart så vore det en mardrömslottning att få Dortmund och framförallt Atletico Madrid. Om Atletico Madrid (då förstärkta av Diego Costa) får sina bitar på plats så är dom starka. Övriga lagen ska vi kunna slå. I de rimligaste av världar så är dom seedade som grupptvåorna. Fast då blir det för många grupptvåor.

Dortmund är jag inte särskilt rädd för, de är inte alls det lag de var för ett par säsonger sedan. Vi skulle vara ganska stora favoriter mot dem.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jepson
Bild för Jepson
Lars Lundstedt wrote:
Fredde wrote:

Dortmund är jag inte särskilt rädd för, de är inte alls det lag de var för ett par säsonger sedan. Vi skulle vara ganska stora favoriter mot dem.

Finns fortfarande även en risk att Napoli trillar ner i EL och de vore ju lite värre kanske... Beror väl på Citys motivation mot sjachtar.   1-0 för city mot feyenoord var ju inte direkt full fart.

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jepson wrote:
Lars Lundstedt wrote:
Fredde wrote:

Finns fortfarande även en risk att Napoli trillar ner i EL och de vore ju lite värre kanske... Beror väl på Citys motivation mot sjachtar.   1-0 för city mot feyenoord var ju inte direkt full fart.

City har ju inget att spela för så de lär ju knappast skicka dit bästa laget. Å andra sidan borde väl rimligen de som får åka dit vara desto mer motiverade att visa att de ska spela fler matcher.

Sekreterare Arsenal Sweden

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Stream? Är det hesgoal som gäller?

Dag Torgersen
Bild för Dag Torgersen
Andreas Näsström wrote:

Eurosport player, 79 spenn.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Chambers som wingback är jag starkt tveksam till men annars är det en elva jag gillar! Mycket rutin, hoppas det spelmässigt blir utrymme för nån av ynglingarna på bänken senare i matchen

Fredde
Bild för Fredde
Lars Lundstedt wrote:
Fredde wrote:

Inser det här, men Dortmund är endå starkare än andra EL-lag. Det är svårare att möta Dortmund än Celta Vigo.

Väldigt rutinerad elva idag: Ospina; Holding, BFG, Chambers; Maitland-Niles, Coq, Elneny, Debuchy; Welbeck, Wilshere; Giroud.

Walcott är sjuk, ingen direkt försvagning.

http://www.livefootballol.me/streaming/uefa-europa-league/23-11-2017-col...

Streamar..

Pelle
Bild för Pelle
Dag Torgersen wrote:
Andreas Näsström wrote:

Eurosport player, 79 spenn.

Upptäckte precis att jag inte kan dubblera skärmen till min appletv, sjukt!

If it's too strong, then you're too weak!

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Bra startelva. Tveksam formation sett till spelarna vi ställer ut idag.

Jepson
Bild för Jepson

www.totalsportek.com under fliken football 

Ser just nu stream med engelsk kommentator och bein Sports 

Pelle
Bild för Pelle

Coq har verkligen börjat osäkert, klarar inte alls av att bli pressad. 

Fredde
Bild för Fredde

Förstår inte varför Debuchy spelar mittback och Chambers på kanten.

Vicious
Bild för Vicious

Så många mediokra spelare i den här klubben. Minst hälften på planen idag borde spela i Köln istället.

#Championship

Pelle
Bild för Pelle
Vicious wrote:

Så många mediokra spelare i den här klubben. Minst hälften på planen idag borde spela i Köln istället.

Samtidigt är ju minst hälften av våra spelare på plan just våra B-lags spelare eller spelare vi vill bli av med...

Ändå har vi varit det klart bättre laget och har bortsett från Kölns optimistiska,femminutersinlednimg haft full kontroll.

Fredde
Bild för Fredde

Snarare att det är spelare som inte lever upp till våran självbild, typ Coquelin.

Glenn
Bild för Glenn

Skadade Welbz sig?

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:

Skadade Welbz sig?

nä, förmodligen förebyggande o oavsett lär han inte orka 90 min

Pelle
Bild för Pelle

Löjligt billig straff, var ju axel mot axel. 

Pelle
Bild för Pelle

Ut med Giroud som inte gjort ett ynka rätt o in med Nkieteah som iaf vill spela. 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Tur att detta är en c-lags tunering, med d-lags spelare. Gud vad dåliga arsenal är. 

Supporter sedan 1983! 

Jocke K
Bild för Jocke K

Skäms över att vi inte kan springa igenom gruppspelet i Europa League utan poängtapp oavsett laguppställning. Nu förlorar vi också. Helt bedrövligt! 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Woodie
Bild för Woodie

Inget vidare spel eller intentioner förrän efter Kölns mål. Men kan man inte läsa den filmningen som domaren gav straff på är det kanske dags att börja satsa på något annat... 

Pelle
Bild för Pelle

Vi är redan klara gruppsegrare vilket var grundspelets mål utöver att rotera friskt, bägge målen uppnåddes.

vem bryr sig om ifall vi gick rent eller ej, sen hade inte Köln någon direkt chans förrän domaren gav dom en gratisstraff.

Fredde
Bild för Fredde

Inget vidare spel, ska man ha Giroud så måste man ha spelare runtomkring honom som går mycket mer i djupet bakom honom. Coquelin är alldeles för dålig med bollen för att spela hos oss, ett okej femte-sjätteval på sin höjd. Debuchy och Chambers borde kanske ha bytit plats? Chambers typisk mittback och Debuchy har fina fötter.

Pelle
Bild för Pelle
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Skadade Welbz sig?

Wenger bekräftade i matchintervjun att det var förutbestämt med den korta speltiden och att bytes gjordes i förebyggande syfte, du kan slappna av Mickys.

Pelle
Bild för Pelle

Kölns supportrar har iaf stil, lite humor att bägge lagens supportrar sjunger om hur Tottenham e skit. :)

https://twitter.com/Sporf/status/933789150494552064

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Skadade Welbz sig?

Wenger bekräftade i matchintervjun att det var förutbestämt med den korta speltiden och att bytes gjordes i förebyggande syfte, du kan slappna av Mickys.

tack Pelle. Är på semester så kunde ej se skitmatchen :-)

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Skadade Welbz sig?

tack Pelle. Är på semester så kunde ej se skitmatchen :-)

Haha, man kan lätt förstå, något är ju fel när det inte finns ett inlägg från dig efter första felpassen typ. ;)