Boxing Day
tor 14 dec 2017 kl 14:13
Mackan
Boxing Day
Tjena!
Nu kanske jag är lite ute och cyklar, men då tar jag gärna emot en korrigering i form av korrekt information :).
Boxing Day (annandagen) är ju av hävd en dag då det spelas full omgång i PL. Tittar man tex på http://metro.co.uk/2017/06/14/premier-league-201718-boxing-day-fixtures-... så är det också mycket riktigt fullt ös på boxing day kl 15.
Däremot om man kollar på arsenal.com under fixtures så står vår match på Torsdag 28/12. Hjälp en gammal man förstå vilket som är korrekt här? Har det ändrats pga tv-rättigheterna? Vore ju jäkligt märkligt isf....
/Mackan
Twitter: @mackan_carlsson
Vi spelar den 28/12. Det är mycket riktigt tv som ligger bakom det. Vårt schema över jul och nyår är Liverpool hemma den 22/12, Palace borta den 28/12, WBA borta den 31/12 (jo, på självaste nyårsafton!) och sedan Chelsea hemma den 3/1. Fördelen för oss supportrar är att vi i alla fall får se alla våra matcher över den perioden på tv.
Sekreterare Arsenal Sweden
Tack för svar!
Kul att kunna se alla matcher osv, men lite synd att de förstör en fin tradition kan jag tycka. Nåja, bara att tugga i sig som vanligt...
Twitter: @mackan_carlsson