Medlemmar: 8770 st.
Visa menyn

Arsenal - Newcastle 16/12 kl 16.00

151 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
B-G
Bild för B-G

Tror Xhaka är mutad av nåt spelfixsyndikat. Kul att det vart spännande så det fick grinas lite med. godmorgon Kenny. 

Vad jag tar med mig från denna match: 3p och att Mickys ska hålla på Östersund.  

Twitter @grvdga

Jocke K
Bild för Jocke K

Varför varför har vi så förbannat svårt att punktera matcher? Såg bra ut i första men jag tycker ofta vi vill göra för svåra snygga avslut även när det bara är 1-0. Står det 4-0 eller så då kan de få leka lite men inte vid en ettmåls ledning. Vi måste bli mer effektiva och spela rakare och gå på fler direkta avslut. Bellerin måste petas nu och när Ramsey är tillbaka så spelar han och Wilshere jämte varann. Ut med Xhaka. Iwobi kämpar bra men tar ofta fel beslut och Welbeck får väl börja snart. 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Wenger verkar äntligen ha kastat trebackslinjen i soptunnan. Visst är vi formsvaga och vissa är helt under isen, men det sättet vi vill spela på passar 4-3-3 betydligt bättre. Vi kommer inte kunna försvara ordentligt så länge Wenger är tränare och då är det lika bra att så försöka optimera offensiven.

Gillar Özils mer tillbakadragna roll så han kan styra spelet ännu mer. AMN ser ut att vara på riktigt och ska bli spännande att se i framtiden. Kul att Wilshere fortsatt visar kvalité.

Lacazette gör inte mål men måste spela så mycket det bara går. Vi är betydligt bättre som lag med honom på planen. Tappar initiativ, rörlighet och press när Giroud spelar.

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Nu när jag sitter och kollar på Citymatchen, och ser hur City pressar offensivt, så slår mig tanken hur väldigt lite vi gör det.

När vi väl vinner boll så är det väldigt sällen på offensiv yta. Vi har ett bra tekniskt lag. Vi måste börja pressa våra motståndare. Det är för mycket rulla boll och glamor. Framåt!!!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Glenn
Bild för Glenn
Isak Selling wrote:

Wenger verkar äntligen ha kastat trebackslinjen i soptunnan. Visst är vi formsvaga och vissa är helt under isen, men det sättet vi vill spela på passar 4-3-3 betydligt bättre. Vi kommer inte kunna försvara ordentligt så länge Wenger är tränare och då är det lika bra att så försöka optimera offensiven.

Gillar Özils mer tillbakadragna roll så han kan styra spelet ännu mer. AMN ser ut att vara på riktigt och ska bli spännande att se i framtiden. Kul att Wilshere fortsatt visar kvalité.

Lacazette gör inte mål men måste spela så mycket det bara går. Vi är betydligt bättre som lag med honom på planen. Tappar initiativ, rörlighet och press när Giroud spelar.

när musse är frisk blir det trebackslinje igen

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Alltså vi har varit usla i typ alla matcher med några undantag men! Ändå är vi just nu före Spurs, laget som experterna imponeras av och anser som främste konkurrent till City? ! Hur fan förklarar de det?

gunbod
Bild för gunbod

Ett värdigt mål att vinna på, snyggt Özil. 

Vicious
Bild för Vicious

Ändå skönt på något särt att vi inte brände några miljarder i somras. Det hade varit pengar i sjön. City hade varit omöjliga att ta den här säsongen oavsett vad vi gjort. Inte ens en ny tränare skulle räckt. Når de över 100 poäng tro?

#Championship

Jonas S
Bild för Jonas S
Vicious wrote:

Ändå skönt på något särt att vi inte brände några miljarder i somras. Det hade varit pengar i sjön. City hade varit omöjliga att ta den här säsongen oavsett vad vi gjort. Inte ens en ny tränare skulle räckt. Når de över 100 poäng tro?

Det bästa lag i alla fall jag sett i PL. Så ljämna i match efter match. Otroligt väloljat båda framåt och bakåt. Välorganiserat och extremt kreativt på samma gång.

Kul att de mosar Spurs. Fint att se asen bli fullständigt utspelade.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:
Vicious wrote:

Det bästa lag i alla fall jag sett i PL. Så ljämna i match efter match. Otroligt väloljat båda framåt och bakåt. Välorganiserat och extremt kreativt på samma gång.

Kul att de mosar Spurs. Fint att se asen bli fullständigt utspelade.

de får inte gå igenom utan förlust bara!!!!

COYG

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Nu tittar vi på tabellen och njuter av att vi ligger på 4:de plats. 

Supporter sedan 1983! 

B-G
Bild för B-G

Hoppas verkligen vi petar Xhaka i nästa match. Inte så många bra alternativ nu när Ramsey är borta men Xhaka är ett hot åt fel håll.

Twitter @grvdga

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Det var en ganska slätstruken match vi mästrade med. Jag gillar AMN skarpt, han gör bra ifrån sig i PL också. men jag gillar inte att det troliggvis kommer bli så att så fort musse är tillbaka så blir det 5 back och sead som vänsterback. Jag ser gärna Sead på plan men då kan väl AMN få lira högerwinge eller högre upp i planen, men det kommer nog inte hända.

Hur ska vi hålla tätt mot Pool på fredag om vi fortsätter slå bort bollar i backlinjen? Skall Coq spela istället för Xhaka?

"Why fly if you could walk on water?"

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jimmy Roslund wrote:

Skönt fansen buar bytet, helt rätt!

Folk buade inte, de ropade "Giroooouuuud". I alla fall runt omkring där jag satt. Han fick rejält med applåder och jubel när han klev in på banan.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Lars Lundstedt wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Skönt fansen buar bytet, helt rätt!

Folk buade inte, de ropade "Giroooouuuud". I alla fall runt omkring där jag satt. Han fick rejält med applåder och jubel när han klev in på banan.

Haha jaha. Då har du förmodligen rätt.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Segerhammar wrote:

Det var en ganska slätstruken match vi mästrade med. Jag gillar AMN skarpt, han gör bra ifrån sig i PL också. men jag gillar inte att det troliggvis kommer bli så att så fort musse är tillbaka så blir det 5 back och sead som vänsterback. Jag ser gärna Sead på plan men då kan väl AMN få lira högerwinge eller högre upp i planen, men det kommer nog inte hända.

Hur ska vi hålla tätt mot Pool på fredag om vi fortsätter slå bort bollar i backlinjen? Skall Coq spela istället för Xhaka?

Svårt läge det här. I en mstch mot Pool har vi ju inte råd att ändra för mycket men å andra sidan så kommer det inte funka så här. Xhaka är under isen men Coq kan ju vara livsfarlig han med. Varför inte testa med ANM där? Kommer ju inte hända men kunde funkat.  Viktigt stt vi startar med Lacazette även om jag tycker han varit en medioker värvning so far.

Fredde
Bild för Fredde

Fast Lacazette har väll gjort det som kan förväntas av honom? Han kommer in i ett dysfunktionellt lag och har enda gjort 8 mål och en assist. Han blir ALLTID utbytt.

Coquelin kan vi inte spela med på fredag, om Xhaka är lätt att pressa fram misstag och felpass ur så behöver dom inte ens pressa Coquelin till felpass. Vad jag sett i EL och i ligacupen så har han inte slagit en enda konstruktiv passning, utan hans passningsspel gör att vårat spel stannar upp i bästa fall, ofta så sätter det lagkompisar i svåra situationer. Det är mumma för Liverpool.

Alla vet hur man ska spela mot liverpool, men Wenger kommer inte bry sig om det utan bara tänka att vi ska spela vårat egna spel.

You win some, you draw some

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Ytterligare? Han ligger ju efter!

åfan? Gjorde han mål sist alltså. Illa. Ok dra ifrån då. 

Blev tvärtom du.

Pelle
Bild för Pelle

Usch, återigen en ganska trist match att se på, vi hade nästan tur som fick med oss de tre pinnarna efter vårt darr på slutet trots vi fullständigt kontrollerat fram tills dess. Wenger gör en förbryllad även om jag till skillnad från många av er andra tycker Iwobi bör starta då jag inte ser ett bättre alternativ på högern och han är svår att ta bollen av. Maitland-Niles en härlig fläkt senaste två matcherna, kul att vi fortfarande får fram nya kids...

Jimmy Roslund wrote:
Markus T wrote:

Det kan ju bero på att han är en bra spelare som sitter på ett långtidskontrakt och är lojal mot klubben. Debuchy ger ju ett helt annat intryck, i mitt tycke iaf. Bellerin är tyvärr långt ifrån sin högstanivå just nu men han går före alla alternativ vi har. Det luktar lite populism över rådande Hectornegativism. 

2 poäng av 9. Då kanske  man ska testa byta ut killen som får fram ett av 20 inlägg.

Nu beror väl dock de uteblivna poängen främst på horribla misstag av främst Mustafi, Kos och Xhaka samt ineffektiv fronttrea, inte just Maitland, Bellerin eller Kolasinic? ;)

B-G wrote:

Idag är det vinst med ett par bollar som gäller. Motståndet är i bedrövligare form än oss. Bryr mig ej om vilket lag vi ställer ut.  Vinst 3-0. 

B-G wrote:
Christian Vela wrote:

+1 bangkok ,  Özil

har sällan fel när jag väl fokuserar ;)

Tydligen hade du fel trots du fokuserade. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Tosse
Bild för Tosse

Så jkla lata, bekväma och likgiltiga våra spelare är i jämförelse med City's (i matchen mot Tottenham)  när det gällde att sätta hög press. Newcastle fick ju alldeles för gott om tid att slå de långa bollarna framåt i andra halvleken. 

Glenn
Bild för Glenn
Tosse wrote:

Så jkla lata, bekväma och likgiltiga våra spelare är i jämförelse med City's (i matchen mot Tottenham)  när det gällde att sätta hög press. Newcastle fick ju alldeles för gott om tid att slå de långa bollarna framåt i andra halvleken. 

Det blir mest mellanmjölk för vårt lag när vi inte möter de största lagen. Då kann det bli tändning även om vi inte vinne rså se rman att alla spelarna försöker nå 100% iaf. om mot United, Tottenham, Chelski, ev Shitty (minns knappt den)

Men mot lag på undre halvan blir det ofta en slags 80% inställning. Ingen vill göra mer än vad som precis behövs för att vinna och pga det så förlorar vi dessa matcher då o då. Som mot Watford t ex. Höll på att tappa poäng mote Newcastle, höll på att förlora mot WH mm. Det är en ledningsfråga som rör kulturen i klubben där spelare kommer undan med att inte gå för 100%. Det skulle spelare inte komma undan med i flera andra klubbar. Det är som många sagt många ggr, det är för bekvämt i Arsenal.

COYG

Sral
Bild för Sral

Inte konstigt att det ser krampaktigt ut när vi inte vunnit på ett tag. Då vill man nog väldigt gärna säkra de där tre poängen. Blir nervöst på planen. Någon skrev om populism, och det håller jag med om. Man utser alltid vissa hackkycklingar, som får kritik hur de än spelar. Tycker t ex inte att Iwobi var särskilt dålig, även om han inte fick till det sista, så att säga. Xhaka gör sina misstag men gör också en del bra, och Bellerin får mer godkänt av mig än att han skulle ha varit dålig. Nu är det väldigt inne att hissa Wilshere till skyarna, före hans utlåning till Bournemouth vad det många som klagade på honom. Iwobi är precis lika mycket en Arsenal-produkt som Wilshere, men av någon anledning klagar man på honom men vill se Jack spela varje match. För övrigt kul att vi hade tre och en halv spelare från vår akademi, med Iwobi, Wilshere, Maitland-Niles, sen får man väl se Bellerin som delvis vår också, även om Barcelona också har utvecklat honom...

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Sral wrote:

Inte konstigt att det ser krampaktigt ut när vi inte vunnit på ett tag. Då vill man nog väldigt gärna säkra de där tre poängen. Blir nervöst på planen. Någon skrev om populism, och det håller jag med om. Man utser alltid vissa hackkycklingar, som får kritik hur de än spelar. Tycker t ex inte att Iwobi var särskilt dålig, även om han inte fick till det sista, så att säga. Xhaka gör sina misstag men gör också en del bra, och Bellerin får mer godkänt av mig än att han skulle ha varit dålig. Nu är det väldigt inne att hissa Wilshere till skyarna, före hans utlåning till Bournemouth vad det många som klagade på honom. Iwobi är precis lika mycket en Arsenal-produkt som Wilshere, men av någon anledning klagar man på honom men vill se Jack spela varje match. För övrigt kul att vi hade tre och en halv spelare från vår akademi, med Iwobi, Wilshere, Maitland-Niles, sen får man väl se Bellerin som delvis vår också, även om Barcelona också har utvecklat honom...

Populism eller inte . Xhaka, bland de sämsta insatser han gjort, var skitkass. Bellerin har haft sina stunder, var skitkass. Iwobi var Iwobi ok. Det vill säga inte alls bra men vi har inte nått bättre. Jack var ok,absolut inte bättre än vad Ramsey brukar prestera. Özil var bra och det var Maitland-Niles med och Tjecken i mål med. Övriga var mellanmjölkiga för att citery Mickys.

Sral
Bild för Sral

Tja, du är självklart fri att tycka vad du vill. Håller inte med det, men det måste man ju inte. Tycker dock att det är väldigt tydligt att det finns hackkycklingar och att det går i vågor. Var inte längesen alla klagade på Wilshere t ex.

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Tja, du är självklart fri att tycka vad du vill. Håller inte med det, men det måste man ju inte. Tycker dock att det är väldigt tydligt att det finns hackkycklingar och att det går i vågor. Var inte längesen alla klagade på Wilshere t ex.

Håller med dig lite....det blir lätt hackkycklingar och de kollar man bara denna persons fel och aldrig rätt. Men vissa hackkycklingar har ställt tilld et själv. Kos, Bellerin, Xhaka, Iwobi mfl har varit dåliga en kortare eller längre tid och de ska de ha kritik. KAn tycka att Wilshere hyllas lite för mkt men med hans historik så finns det viss förståelse för det. Skulle önska att han var än mer delaktig i spelet.

AMN hyllas lite väl mkt kanske också men är man ung och inte mkt erfarenhet och är bland de bästa (även om de flesta är mellanmjölk) så ska man ha beröm.

Iwobi var väl ej sämre än Sanchez som jag tycker är den klart största besvikelsen i år. Mkt pga hans högsta nivå och hans ovilja att spela för Arsenal. Men han får inte ut mkt på plan. Tappar bollen flest av alla i match efter match. Han dribblar mest också men kommer sällan förbi sin gubbe, blir mest sidledd.

COYG

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:
Sral wrote:

Håller med dig lite....det blir lätt hackkycklingar och de kollar man bara denna persons fel och aldrig rätt. Men vissa hackkycklingar har ställt tilld et själv. Kos, Bellerin, Xhaka, Iwobi mfl har varit dåliga en kortare eller längre tid och de ska de ha kritik. KAn tycka att Wilshere hyllas lite för mkt men med hans historik så finns det viss förståelse för det. Skulle önska att han var än mer delaktig i spelet.

AMN hyllas lite väl mkt kanske också men är man ung och inte mkt erfarenhet och är bland de bästa (även om de flesta är mellanmjölk) så ska man ha beröm.

Iwobi var väl ej sämre än Sanchez som jag tycker är den klart största besvikelsen i år. Mkt pga hans högsta nivå och hans ovilja att spela för Arsenal. Men han får inte ut mkt på plan. Tappar bollen flest av alla i match efter match. Han dribblar mest också men kommer sällan förbi sin gubbe, blir mest sidledd.

Mickys. Försöker du rädda upp att du ville skänka bort Özil i somras eller missuppfattar jag och snackar strunt som vanligt? ;)

I övrigt tycker jag vi borde ha tryckt på mer. Ut med Wenger sen tryckt på mer för ett eller 3 mål till.

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:
Mickys wrote:

Mickys. Försöker du rädda upp att du ville skänka bort Özil i somras eller missuppfattar jag och snackar strunt som vanligt? ;)

I övrigt tycker jag vi borde ha tryckt på mer. Ut med Wenger sen tryckt på mer för ett eller 3 mål till.

Jag har velat skänka bort ÖZil många ggr då jag tyckt han varit usel under långa perioder. Stör mig fortfarande på att han kan springa bredvid och titta på motståndaren som tillåts vandra rakt igenom för en farlig målchans. Men han har blivit bättre på att gå in i närkamper i år tycker jag. Sen har han nog varit vår bäste spelare i höst.

Sen vet jag ej om du är trög eller bara försöker hitta billiga poänger jämt? Vad har Newcastlematchen i dec 2017 med om jag ville skänka bort Özil i somras eller förra sommaren? Står fast vid min åsikt att spelare som ej vill spela i laget och ej vill skriva på nytt kontrakt ska säljas snarast. Vi borde sålt ÖZil och Sanchez eller åtminstone Sanchez i somras. Özil var det väl ingen som direkt var intresserad av. Du ser ju hur bra det har funkat med Sanchez i år tex.

Sen skriver jag igen att jag tror att vi har möjligheten att övertyga Özil att stanna om vi nu ska tigga och be för att en spelare ska spela för vår klubb.

COYG

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:
Sral wrote:

Jovisst är det så. Hackkycklingar har ju inte enbart spelat bra, de har gjort sämre insatser såklart. Som du säger har de själva ställt till det.  Är väl mer att toleransen för en dålig match är högre gentemot vissa spelare än andra. Likaså att när en av hackkycklingarna gör en bra match är det inte lika lätt att man ens ser det.

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:
Mickys wrote:

Jovisst är det så. Hackkycklingar har ju inte enbart spelat bra, de har gjort sämre insatser såklart. Som du säger har de själva ställt till det.  Är väl mer att toleransen för en dålig match är högre gentemot vissa spelare än andra. Likaså att när en av hackkycklingarna gör en bra match är det inte lika lätt att man ens ser det.

Så är det absolut. Du har säkert lättare att blunda om en av spelarna som du tycker normalt är bra gör ett misstag jämfört med en som du tycker varit sämre på sistone. Behöver ju inte betyda att den andra varit sämre men det är din känsla och det är den du ger utlopp för.

COYG

Sral
Bild för Sral

Definitivt. Men då har jag lite svårt ibland att förstå att man tycker illa om spelare i sitt lag.

Sidor