Everton-Arsenal 7/4
sön 7 apr 2019 kl 07:14
Elias Bard
Everton-Arsenal 7/4
Svår bortamatch ”en av fyra” väntar och känslan är efter några hållna nollor att detta blir en målrik match. Oroväckande med skadorna som uppkommit där jag förstår att risken finns att vi startar med Elneny/Guendozi på mitten.....
Min elva:
Leno
Mustafi. Sokratis. Nacho
AMN. Guendozi. Ramsey. Kola
Mikhi. Auba
Laca
Ett kryss är taget idag så jag säger 2-2!
Vad tror ni gott folk?
AFC
Torreira avstängd igen?
vi behöver få in Xhaka!!
COYG
Fortfarande . Är väl tillbaka efter denna match.
Everton är svajiga i år och vi är på g känns det som. 0-2!
Twitter: @mackan_carlsson
Everton har inget att spela för resten av säsongen väl? Hoppas därför att vi har mest motivation. Bättre klass har vi redan. Uddamålsvinst för oss eller oavgjort mitt tips. Lyssnade ni förresten på Arsecast när de diskuterade hemma- och bortastatistiken? I så fall står det klart att Leno är vår nyckelspelare idag - han måste börja leverera bättre borta. Annars vore det bättre att använda Cech i bortamatcherna.
Life and Arsenal are miracles enough.
Oerhört viktig match idag Känns som att den sätter tonen för slutspurten. En seger mot en lagom svår motståndare på bortaplan skulle visa vägen och ingjuta mod medan poängtapp gör att konkurrenterna är ikapp och visar att det blir tufft mot slutet. Därför hoppas jag att vi inte lägger några fingrar emellan och går in med 110% fart, fysik i närkamperna och in med bollar på farliga ytor
Ramsey på bänken, Elneny in bredvid Guzzi. Xhaka inte med i truppen
Lacazette, Miki, Özil framåt
Treback med Monreal, Sokratis, Mustafi
Jävlar vad svagt innermittfält nae har ingen bra känsla!
AFC
Guendouzi är då inte den skarpaste kniven i lådan.
En övertänd liten fransman och ett flaxmål i ryggen direkt..
Kanis
Verkligen inte värda att vinna idag. går man in med en sån här inställning på plan i en sån här viktig match så är man inte värd mer.
2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?
Varför dessa värdelösa korthörnor?
Spelar man som om det vore en träningsmatch så blir resultatet därefter.
Overkligt svag insats för att vara en så viktigt match.
Känns som energin är på lägsta nivå medans Everton som inte har något att spela på ger 100%
Saknas stake i truppen.
Helvete, 2 matcher för Greken
Nä de här skulle kunna bli en klassisk plattmatch. Lite byten snabbt kanske å tända till.
På riktigt är det här en läggmatch?
Så otroligt tråkig fotboll vi spelar, finns ju ingen fart alls
Vi vinner inte en närkamp....
Vi lyckas inte ta kommando centralt. Är Ramsey fit skulle jag vilja att man övervägde att sätta in honom istället för Mustafi eller Monreal
Vi behöver våra backar tyvärr. Guendouzi däremot kan de byta i halvtid.
Vi spelar som om det vore en träningsmatch. Hemskt att se.
Life and Arsenal are miracles enough.
Frulnsvärt trött på Özil, springer runt och gnäller på allt. Byt ut han i början av 2:a om han inte skärper sig. Usch
Det här var verkligen inte bra. Nu får de bli en stark andra halvlek.
BBBBBBUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!
Riktigt vidrig.
Riktigt dåligt passningsspel och inget bra inställning. Hoppas på byten och en bättre 2:a halvlek
Vi behöver ett mirakel för att vända detta..
Kanis
NOLL SKOTT PÅ MÅL! Med Lacca & Abu i laget. Shit!
Får hoppas han lyckas med bytena som i början på serien när han ändrade matchbilden mer eller mindre i varje match. Kämpa som ett lag nu Arsenal.
Han har ju ändå varit klart bättre än Elneny & Guendouzi
Hur fan kan vi åka till Everton och inte vara beredda att göra det fysiska jobbet. Laget ska skämmas!
Hur jävla svårt ska det vara att någon gång spela bästa laget? Hur många ggr har vi inte sett hur mkt bättre det blir med Laca och Auba på plan? Är Emery blåst? Börjar undra om han verkligen är rätt man att leda vårt lag?
Hur korkad kan man vara att ta ett gult kort för stämpling vi deras straffområde i minut 5 i en fysisk match? Då saknar man fotbollshjärna helt!
COYG
Galet nöjd med bytena. Nu jävlar!!! Kom igen nu
Sidor