Arsenal- Leicester 25/10
sön 25 okt 2020 kl 12:24
Patric Johansson
Arsenal- Leicester 25/10
Hej mina vänner.
Då var det dags igen för lite kvalitesfotboll och denna gång mot Leicester. Tufft motstånd, som har en glödhet Vardy i form. Gäller att vi vågar satsa på en offensiv 11.
Jag vill se Gabriel och Thomas från start. I övrigt tror jag på Arteta och hans förmåga, men 3 poäng är ett måste idag.
Supporter sedan 1983!
Calvert-lewin spelar i Everton så han slipper vi idag men vi har Vardy att se upp med istället..hoppas vi kan få till ett bra eget offensivt spel idag..har saknats ett längre tag nu..
Hahahaha. Snacka om tänka fel. Jag ber alla om ursäkt. Ska genast redigera mitt inlägg.
Supporter sedan 1983!
Haha sånt som händer ibland ;)
Vardy är väl skadad så han missar matchen tror jag?
De 50/50 om vardy spelar hoppas inte de. stort avbräck för dom.
ARSENAL TILL JAG DÖR
Xhaka, Partey, Ceballos på mitten
Kul elva/uppställning! ! COYG!!
Vardy på bänken
Bra uppställning men ville ha in pepe och auba i mitten
ARSENAL TILL JAG DÖR
4-3-3??
Supporter sedan 1983!
LEEENO vafan! Tror det var offside i första läget och inte blivit mål men herregud, undan!
Men va? Rör Xhaka den? Ingen annan kan ju ta den!
Hur kan det där vara offside???
Okej? Får dom gärna förklara..
King Henry #14
De påverkar spelet genom att Xhaka hindrar schmeichel från att rädda bollen. Sen kan man ju diskutera om han verkligen hindrar schmeichel, men det är ändå anledningen jag kan se.
Onödigt stå med så många offside men bollen rörde de väl inte?
De behöver inte röra bollen, "räcker" att de påverkar spelat ex genom att hindra schmeichel. Sen om de verkligen påverkar spelet är en annan sak
Thomas ska spela defensivt istället för Xharka.
Supporter sedan 1983!
Gult på Fuchs som känns VÄLDIGT osäker. Borde vi utnyttja väldigt mycket nu.
You win some, you draw some
Lacca käns inte riktigt på tå. Skulle kunna vara med lite bättre.
Den här matchen ska vi verkligen kunna vinna! Men vi borde kunnat leda med en eller två redan, sånt kan straffa sig när man inte utnyttjar lägena
Ceballos har inte många rätt
Saka är bäst. Låt aba spela i mitten
Bubblan
Nä, närmar sig tvåsiffrigt i antal bollar han slagit bort.
If it's too strong, then you're too weak!
Tycker vår första halvlek känns riktigt lovande. Vi parkerar nästan biss när vi försvarar och rak offensiv som snart kan bli vavavoom.
Tydliga repriser i halvlek, det skall vara mål, xhaka påverkar ju inte n-r man ser det framifrån. Från linjemannens vinkel ser det dock ut så.
Man ser i studion att offsiden är horribel. Precis som de är inne på
You win some, you draw some
Bra men vi måste göra mål. Laca och Ceballos funkar inte idag. Vill se Pepe där framme.
Life and Arsenal are miracles enough.
han har en riktigt dålig dag faktiskt. Ser gärna att han byts ut mot Pepe och att vi flyttar fram en spelare till och kör 4231, mer press på Leicester. Många andra är bra dock ska sägas
VAR=skit, dock så vinkade stinsen, så inget mål oavsätt.
Men VAR ska göra rätt men tar bort all glädje, går inte att jubla förens motståndarna gör avspark men då har glädjen görsvunnit. Är det så hemskt att en domare gör fel? Hellre det en att VAR existerar, domaren dömer.
Lär man dig som liten spoling, men miljonerer kan inte ta det... uselt.
Hockeyn har ju samma skit med tränarens utmaning, löjligt.
Det finns inte ens en Anti VAR kampanj?? Finns det någon som tycker om det igentligen?
Sidor