Medlemmar: 8740 st.
Visa menyn

Arsenal - WBA 25/9

109 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Rylle
Bild för Rylle

Solklar straff - då slipper vi höra domartjafset eller:)

Rylle

RoPa87
Bild för RoPa87

Solklar straff. Dumdristigt av Mustafi att glidtackla där. 

Någon som hörde vilket mottagande Gibbs fick innan match? 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Hur kan det inte vara straff? Bedrövligt av Musse

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Då var jag ju ett år yngre och avspark en kvart innan. Kan dock erkänna jag somnade några i fjol.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Andreas Näsström wrote:

Hur kan det inte vara straff? Bedrövligt av Musse

Som rätt ofta.

Byarum
Bild för Byarum

Ser inte speciellt bra ut,,, slarvigt och nästan litet oengagerat. Ostrukturerat känns det som. 

Bosse

Byarum
Bild för Byarum

Nu ser det bra ut! 

Bosse

Vicious
Bild för Vicious

Laca med ett måltjuvsmål.

#Championship

RoPa87
Bild för RoPa87

Helt underbart att se hur hårt Lacazette ändå går mot mål redan innan frisparken är slagen. Så gör en målskytt!

Bra att få in ett mål tidigt. Hoppas vi kan bygga vidare med vårt bollinnehav och börja skapa bra chanser! 

Andreas Näsström

Som ni andra skriver - gött med en måltjuv, lägen kommer alltid såna här matcher men det gäller att jobba för dom riktigt bra! Utmärkt av Laca!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Där kan ju Ramsey bjuda Monreal på middag.

Byarum
Bild för Byarum

Monreal, hero! 

Bosse

Andreas Näsström

Daaaaaamn

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Lacazette är grym. Har allt man vill ha av en striker! Bra bollkontroll och skotteknik, tar rätt löpningar och pressar riktigt effektivt.

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Jimmy Roslund wrote:

Där kan ju Ramsey bjuda Monreal på middag.

Trerätters!

Byarum
Bild för Byarum

Vi har inte otur och vi kan inte skylla på domaren ikväll,,,,

Bosse

Vicious
Bild för Vicious

Inte direkt ofarligt när WBA kommer till. Känns inte som att vi håller nollan. Måste in med nån boll till och döda spänningen.

#Championship

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Hönsgård i försvaret. Hur kunde vi hålla nollan mot ryssen

Bubblan

Andreas Näsström

Halvtid tack.

Jonas S
Bild för Jonas S

WBA skapade väl flest chanser och borde ha haft en straff. Men vi har målet. Jämn match.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Robin Palmkvist wrote:
Mickys wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Jocke K wrote:
Mickys wrote:

Özil snackade massa att han skulle skriva på när säsongen började men nu ryktas han vilja gå gratis till United i sommar. Ok att klubben Arsenal som vanligt skött allt undermåligt men svårt att sätta hela klubben på läktaren.

Svälj inte hela kamelen...Rykten är rykten och de är oftast inte sanna. Döm inte ut klubbens agerande med Özil enbart på rykten utan vänta i så fall tills det är ett faktum.

kan bara komma ihåg att Özil sagt att efter turnén när alla var tillbaka i London, så skulle han och klubben sätta sug ner och diskutera en förlängning. Inte att han faktiskt skulle skriva på ett nytt kontrakt. 

nja han har väl sagt mer än så?

sen är det bara rykten än men faktum kvarstår att Sanchez o Özil inte är sålda, inte skrivit på några nya kontrakt. Varför skulle någon av de skriva på nu? Det finns klubbar med bättre trupper och mer muskler som gärna plockar dessa gratis, spelarna höjer sina löner avsevärt och får antagligen en fet sign-on. Så om du inte tror att dessa går gratis till lag soM Manchesterx2, Chelski, Real, Barca, Bayern eller möjligen Juventus är du allt bra naiv

har jag över huvud taget skrivit att jag kbye tror de går gratis till sommaren? Jag tror att båda lämnar grattis till sommaren. Så vet inte var du får det ifrån att jag är naiv nog att tro att de skriver på nytt. (om det nu var mig du syftade på).

Skrev bara att det ända jag sett han verkligen uttalat sig om i samband med kontrakt är att efter turnén i somras skulle de sätta sig ner och prata (han sa det i någon intervju), hade inte läst något om att han sagt han skulle skriva på ett nytt kontrakt.

var ej svar till dig.. den delen alltså

COYG

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Ser ut som Mustafi spelar centralt och Kos till höger centralt...wtf!!??

AFC

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Ett centralt mittfält med Xhaka och Elneny är lite för trögt men klarar sig. Ramsey har inte tillräckligt bra bollbehandling eller blick för att spela precis bakom strikern, särskilt inte i en sån här match. Bra djupledslöpningar men inte optimal.

Domaren har varit riktigt svag åt båda hållen. In med 2-0 så vi kan andas ut lite..

Glenn
Bild för Glenn

Monreal som är ytterback är numera vår bästa mb. Kos o framförallt Musse imponerar inte. Solklar straff på Musse men vi skulke nog haft en med. Gillar att vi är aggressiva i perioder och att vi slår en del långbollar som variation.

Gillar inte allt slarv och vår trebackslinje är sjukt skakig. Räcker med en längre boll så har vi ett faligt 1-1 läge.

Lacazette o Kolasinac är nog bäst ihop med Monreal

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Domaren är helt oberäknelig. Måste vara sjukt svårt för spelarna

COYG

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Elias Bard wrote:

Ser ut som Mustafi spelar centralt och Kos till höger centralt...wtf!!??

Det har vi väl gjort ett tag? Wenger tycker Mustafi passar där då han har en bra passningsfot och är verbal. Håller med Wenger i det fallet. Kos och Monreal får ta man-mot-man duellerna på kanterna.

Jonas S
Bild för Jonas S

Sjukt dålig domare. Helt random.

Be excited!

Jajo67
Bild för Jajo67

Skulle nog säga att det är en riktigt dålig halvlek vi gör & endast tur att vi inte ligger under. 

Vi fortsätter tappa boll alldeles för lätt på mitten & känns virrigt i försvaret.

Riktigt påpassligt måltjuvsmål av Lacazette men vi behöver steppa upp ett par nivåer annars är jag rädd att det blir poängtapp.

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Jag vill se Lacazette 90min ikväll

Vicious
Bild för Vicious
Petrus Wiklund wrote:

Jag vill se Lacazette 90min ikväll

Kommer inte hända. Standardbyte mot Giroud i 70:e.

#Championship

Sidor