Medlemmar: 8632 st.
Visa menyn

Arsenal - WBA 25/9

109 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Isak Selling
Bild för Isak Selling
Vicious wrote:
Petrus Wiklund wrote:

Jag vill se Lacazette 90min ikväll

Kommer inte hända. Standardbyte mot Giroud i 70:e.

Tyvärr blir det väl så

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Vill se Özil in och Elneny ut. Flytta ner Ramsey bredvid Xhaka.

Vicious
Bild för Vicious
Isak Selling wrote:
Vicious wrote:
Petrus Wiklund wrote:

Tyvärr blir det väl så

Synd att Wenger tror att byten är något som förutbestäms innan matchen börjat. Ingen känsla för matchbild alls...

#Championship

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Vicious wrote:
Isak Selling wrote:
Vicious wrote:
Petrus Wiklund wrote:

Tyvärr blir det väl så

Synd att Wenger tror att byten är något som förutbestäms innan matchen börjat. Ingen känsla för matchbild alls...

Han blir väl nya Podolski

RoPa87
Bild för RoPa87

Kom igen lacca!!!

RoPa87
Bild för RoPa87

Stensäker!!!!!! 

Byarum
Bild för Byarum

Korrekt domslut, men domsluten går inte emot oss,,,,fan vad skönt med sån spelare som Lacazette,,,

Bosse

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Nu måste ju Laca få vara kvar och gå för trean!

Byarum
Bild för Byarum
Petrus Wiklund wrote:

Nu måste ju Laca få vara kvar och gå för trean!

Agree,,,,

Bosse

Jonas S
Bild för Jonas S

Skönt. Bra straff.

Be excited!

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Är Hegazy Maxwells colombianske brorsa?

RoPa87
Bild för RoPa87

Varför inte låta lacca spela 90 min och vila giroud inför torsdag. Då lär ju giroud starta. Efter 3 mål kunde han ju fått 90 min. 

Vicious
Bild för Vicious

Tredje raka nollan i ligan är inte kattskit ändå. Även om det osade katt vid ett par tillfällen i första. Bara att fortsätta på den inslagna vägen nu när schemat ser ganska behagligt ut.

#Championship

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Tre viktiga poäng. Lacazette får göra mål. Monreal bäst på planen.

Glenn
Bild för Glenn

Skön o viktig seger. Håller fast vid att Monreal, Kolasinac och Laca var bäst. Får lägga till Sanchez med som låg bakom det mesta och börjar närma sig storformen. Smärtar att han kommer att lämna oss.

Tycker dock vi borde kunna skapa mer klara målchanser och göra fler mål på det stora bollinnehavet. Ett halvt slumpmål och en straff. Borde vi inte kunnat rulla ut de och göra ett par mål till?

Skönt att hålla nollan. Hade vi slagit Stoke som var kassa hade 1p mot Fools o Chelski borta varit en bra start på ligan

COYG

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

We are top (half) of the league!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

3 poäng och karma all over sen Stoke matchen!

Tack & Godnatt!

AFC

Dosa
Bild för Dosa

Tre härliga idag!

Jocke K
Bild för Jocke K

Skönt med en seger men spelet kan bli mycket bättre. Tycker att flera här klagar för mycket på Elneny. Han spelar betydligt säkrare och tar ofta fler rätta beslut jämfört med Xhaka. De har lite olika roller men jag tror att många här klagar mer på vem det är än vad spelaren presterar och Elneny är en av dem som ofta får för mycket negativ kritik. 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Glenn
Bild för Glenn
Jocke K wrote:

Skönt med en seger men spelet kan bli mycket bättre. Tycker att flera här klagar för mycket på Elneny. Han spelar betydligt säkrare och tar ofta fler rätta beslut jämfört med Xhaka. De har lite olika roller men jag tror att många här klagar mer på vem det är än vad spelaren presterar och Elneny är en av dem som ofta får för mycket negativ kritik. 

idag ska Elneny inte ha skit iaf. En av hans bättre matcher. Men han lär bli petad när Özil anses fit för det blir väl enda platsen Wenger kan peta in sin älskling Ramsey. Tyckte inte Ramsey var jättelyckad idag och klart sämst av de tre där fram men klart som korvspad att det var han som skulle få 93 min

COYG

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Gillar skarpt att Laca tar straffen istället för Alexis!

Fredde
Bild för Fredde
Mickys wrote:
Jocke K wrote:

idag ska Elneny inte ha skit iaf. En av hans bättre matcher. Men han lär bli petad när Özil anses fit för det blir väl enda platsen Wenger kan peta in sin älskling Ramsey. Tyckte inte Ramsey var jättelyckad idag och klart sämst av de tre där fram men klart som korvspad att det var han som skulle få 93 min

Ramsey drar å andra sidan igång väldigt mycket rörelse. Han är ofta inblandad i siuationer offensivt för våran del. Men att spela han vecka in och vecka ut bredvid Xhaka? Jag vettefan.. Han kan inte springa som han gjorde i FA-cupfinalen varje match. Och om han inte gör det så blir Xhaka lämnad ensam.

You win some, you draw some

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:
Jocke K wrote:

Man bör ju inte ändra på ett vinnande lag så i ligan tycker jag vi kan köra på med gårdagens elva, Özil får spela lite EL.

Sral
Bild för Sral

Skön seger! Monreal var en riktig gigant igår, tycker även att Elneny gjorde en bra insats. Mustafi känns ungefär lika nervöst att ha på planen som Koscielny gjorde i början av sin Arsenal-karriär...

B-G
Bild för B-G

Precis sett Monreals räddning på mållinjen igen, herrejävlar det var bra agerat. Inte helt enkelt den där vinken han får till :D
Typ sånt som bara händer på FIFA18.

Twitter @grvdga

Woody
Bild för Woody

Tror en och annan blev besviken över att inte få gnälla igår. Klart godkänd insats där Elneney överraskade med vissa mönsterbryt och Monreal lysande. FelbeslutsRamsey och Granit däremot sisådär. Skönt för AL att få leverera. Arbetsro och sedan får alla gnällspikar ladda för nästa match. Rock on !

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Woody wrote:

Tror en och annan blev besviken över att inte få gnälla igår. Klart godkänd insats där Elneney överraskade med vissa mönsterbryt och Monreal lysande. FelbeslutsRamsey och Granit däremot sisådär. Skönt för AL att få leverera. Arbetsro och sedan får alla gnällspikar ladda för nästa match. Rock on !

Ramsey skötte gnällandet för oss alla, sprang ju mest med armarna i luften :)

Mackan
Bild för Mackan
Petrus Wiklund wrote:
Woody wrote:

Ramsey skötte gnällandet för oss alla, sprang ju mest med armarna i luften :)

Med tanke på det kategoriskt vägrandet att passa honom på slutet så kan man förstå det :)

Twitter: @mackan_carlsson

Sral
Bild för Sral

Ja, verkligen. Det fanns ett antal tillfällen där Ramsey hade väldigt bra lägen men inte fick bollen.

Byarum
Bild för Byarum

Respekt för den här inställningen...(Från BBC) Är han en av hundra?

After the game, Rodriguez was adamant there had been contact in the box for West Brom's penalty appeal.

"I went down and expected the foul to be given but it wasn't so I got back up," he said. "I wasn't injured or hurt. For me it was a penalty, sometimes you get them sometimes you don't.

"I wouldn't be rolling around trying to get free-kicks. It is one of those things but it is just difficult because if you do get that goal, 1-0 up changes the game."

Bosse

Sidor