Ser relativt ljust ut på skadefronten. Vi ligger långt ifrån toppen och med Wilshere snart tillbaka så har vi endast 1 långtidskada på Welbeck. Räknar inte med Rosicky då han tagit över Diabys konstanta plats i sjukstugan och troligtvis kommer sitta där säsongen ut.
Ser relativt ljust ut på skadefronten. Vi ligger långt ifrån toppen och med Wilshere snart tillbaka så har vi endast 1 långtidskada på Welbeck. Räknar inte med Rosicky då han tagit över Diabys konstanta plats i sjukstugan och troligtvis kommer sitta där säsongen ut.
Ros har väl kvar sin gamla plats i sjukstugan?
japp, det var det jag menade. Men han är numer kapten i sjukstugan :)
Kos satt ut Frankrikes match mot Serbien igår pga. ryggproblem. Enligt fransk media skulle det ha varit som en försiktighetsåtgärd, osäker till lördag med andra ord.
Källa: Arseblog. Kos ska vara "OK" för lördag. Wilshere ska ha fått en liten setback och Wenger kan inte säga hur stor mer än att han återhämtar sig långsammare än förväntat.
Källa: Arseblog. Kos ska vara "OK" för lördag. Wilshere ska ha fått en liten setback och Wenger kan inte säga hur stor mer än att han återhämtar sig långsammare än förväntat.
Wenger lär inte chansa med Wilshere. Vi har gott om alternativ och han är inte given i någon startelva. Bättre att han får komma tillbaka i lagom takt. Det blir många matcher.
Om Adam e avstängd, hur kan han då vara redo för lördag?
Funderade samma sak, tills jag insåg att han syftade på de skadade spelarna såklart. De avstängda är fortfarande avstängda.
Då e det inte "alla" utan "alla skadade, då både Shawcroww o Odemwingie frånfaller tillsammans med de två avstängda så blir det 2/6 som e tillgängliga, inte vad jag kallar för alla. :)
Funderade samma sak, tills jag insåg att han syftade på de skadade spelarna såklart. De avstängda är fortfarande avstängda.
Då e det inte "alla" utan "alla skadade, då både Shawcroww o Odemwingie frånfaller tillsammans med de två avstängda så blir det 2/6 som e tillgängliga, inte vad jag kallar för alla. :)
Trodde det var självklart då man kan använda sig av något som kallas för slutledningsförmågan. Brukar utvecklas fram för de flesta runt 10-års åldern! :)
Trodde det var självklart då man kan använda sig av något som kallas för slutledningsförmågan. Brukar utvecklas fram för de flesta runt 10-års åldern! :)
Speciellt när man använder physioroom som källa kan man tycka för vad jag vet tar de inte upp avstängda spelare där..
Ros har väl kvar sin gamla plats i sjukstugan?
japp, det var det jag menade. Men han är numer kapten i sjukstugan :)
Twitter @grvdga
Kos satt ut Frankrikes match mot Serbien igår pga. ryggproblem. Enligt fransk media skulle det ha varit som en försiktighetsåtgärd, osäker till lördag med andra ord.
Fan ryggproblem kan ju hålla i hela säsongen
COYG
Både Mertesacker och Kos skall tydligen vara klara för spel i helgen. Enligt Telegraph.
Be excited!
Det kan ju ha varit efter begäran från Wenger. Kos fick ju ändå hoppa in som nödfall mot Newcastle.
Enligt Premier Injuries saknar Stoke:
Ryan Shawcross, skadad
Charlie Adam, avstängning
Ibrahim Afellay, dito
Peter Odemwingie, skadad
Glen Johnson, skadad
Mame Biram Diouf, skadad.
Alla utom Shawcross ska vara redo för lördag enligt physioroom. Såg nu att Odemwingie vilas som säkerhetsåtgärd.
Wenger lär inte chansa med Wilshere. Vi har gott om alternativ och han är inte given i någon startelva. Bättre att han får komma tillbaka i lagom takt. Det blir många matcher.
Be excited!
Om Adam e avstängd, hur kan han då vara redo för lördag?
If it's too strong, then you're too weak!
Quitters never win. Winners NEVER quit!
If it's too strong, then you're too weak!
hahaha. touché :)
Twitter @grvdga
Wohooo, jag har slutledningsförmåga!
Quitters never win. Winners NEVER quit!
Speciellt när man använder physioroom som källa kan man tycka för vad jag vet tar de inte upp avstängda spelare där..
Hoppas att Glen Johnson är helt återställd och på planen i morgon.
Älskar behind-the-scenes-footagen från lagfotot när Arteta coachar Oxen i det han kan bäst den gode spanjoren; frisyrfix!
God stämning i gruppen!
200304382612073264790
är Affelay med? Han är jag smårädd för.
COYG
han fick rött senast så han är avstängd.
Twitter @grvdga
Avstängd men även slut som....26 åring!?
AFC
Tro det eller ej, men snubben fyller 30 nästa år. Ser inte ut att va en dag äldre än 20.
#Championship
gott att han är borta! Tror inte alls han är slut!
Hoppas vårt målskytte lossnar idag
COYG
Är tidigaste eftersändningen 21:00??? Kan väl inte stämma?
Verkar inte bättre...
twitter: @MikeBergkamp
Vilka jävla nötter. Neee kör repriser på annat skit på alla kanaler. De får väl visa matchen direkt 18???
Basket EM går ju på kanalerna åxå, kanske därför den senarelagts..??
twitter: @MikeBergkamp
Här är lagens startelvor:Arsenal: Cech, Bellerin, Gabriel, Koscielny, Monreal, Coquelin, Cazorla, Ramsey, Özil, Alexis, Walcott.Ersättare: Ospina, Debuchy, Gibbs, Arteta, Oxlade-Chamberlain, Campbell, Giroud
Twitter @grvdga
Men viaplay borde väl kunna dunka ut den 18???
Sidor