Jobbig & viktig match där våra konkurrenter har relativt "lätta" matcher denna omgång.
Min elva:
Cech
Mustafi. Kos. Monreal
Bellerin. Elneny. Xhaka. Kolasinac
Welbeck Alexis.
Lacazette
Ingen Özil alltså ?
Sålänge Drällbeck kan spela har vi en chans :D
Nej men tuff match, en riktig toppmatch nu efter 2 motstånd av lite sämre kvalitet som vi ganska enkelt avverkat. Dags att börja vinna mot topplagen så vi har chans att vara med där uppe denna säsong trots en dålig start
ja jag vet Pelle att vi slog de i FA cup finalen minns dock inte om vi behöll 3 backslinjen hela matchen.
Skratt, jag tror faktiskt det viktigaste är att våra spelare gfaktisk är närvarande i skallen och ger järnet, inte om vi har 3- eller 4-backslinje.
Den största nckdelen jag märkt med årets 3-backslinje är att det fuskas för mycket i defensiven av våra wingbacks, så istället för att ha en 5-backslinje i försvarsdelen är vi fortfarande enbart 3. Som vi har låtit motarba få leka i våra kanter och slå inlägg...
ja jag vet Pelle att vi slog de i FA cup finalen minns dock inte om vi behöll 3 backslinjen hela matchen.
Skratt, jag tror faktiskt det viktigaste är att våra spelare gfaktisk är närvarande i skallen och ger järnet, inte om vi har 3- eller 4-backslinje.
Den största nckdelen jag märkt med årets 3-backslinje är att det fuskas för mycket i defensiven av våra wingbacks, så istället för att ha en 5-backslinje i försvarsdelen är vi fortfarande enbart 3. Som vi har låtit motarba få leka i våra kanter och slå inlägg...
det felet plus att vårt centrala mittfält oftast har varit missing in action. Ramsey stått o smekt hörnflaggan och Xhaka har missat sina sträckta tvåfotare på mittplan
Blir lugnt i tråden idag. Jag ska på husvisning så spelar in matchen och ser den lite senare. Det blir som julafton och midsommarafton på samma gång för alla Wengerlovers här inne. :-)
Vilken formation vi spelar och taktik vi väljer att köra på gör enorm skillnad. Vi är inte ett lag skapt för trebackslinje. Arsene har sitt eget sätt att se på 3-4-3 och det är inte helt optimalt. Tre man på mitten gör betydligt mer för oss än tre mittbackar.
Özil verkar missa matchen med någon skada och tolkar man Wilsheres rätt är han inte med i matchtruppen. Tror vi ställer upp med samma 11:a och 3-4-2-1 som mot Bournemouth men med bytet Özil mot Alexis.
Hade själv hoppats på att få se det här:
Cech
Bellerin Mustafi Koscielny Kolasinac
Ramsey Xhaka Elneny
Welbeck Lacazette Alexis
4-3-3 med kontroll på mitten och hårt jobbande forwards.
Vilken formation vi spelar och taktik vi väljer att köra på gör enorm skillnad. Vi är inte ett lag skapt för trebackslinje. Arsene har sitt eget sätt att se på 3-4-3 och det är inte helt optimalt. Tre man på mitten gör betydligt mer för oss än tre mittbackar.
Özil verkar missa matchen med någon skada och tolkar man Wilsheres rätt är han inte med i matchtruppen. Tror vi ställer upp med samma 11:a och 3-4-2-1 som mot Bournemouth men med bytet Özil mot Alexis.
Cech
Ramsey Xhaka Elneny
Welbeck Lacazette Alexis
bästa elvan på länge... kommer inte att hända. Klart det blir Bournemouth uppställningen med byte endast pga skada. När vi vinner en match repriserar Wenger nästan alltid elvan när ingen är skadad. Svårt jobb för 100 mille
Özil hade väl ngn skada, men Sanchez vette fan... Iwobi såg dock bra ut senast, så hoppas han börjat hitta formen igen. I övrigt ser det väl bra ut, formationen är samma som senaste två mötena med Chelsea och dessa vann vi.. Nu kör vi!!! COYG!!!
Özil ska ha problem med ett knä, och sanchez inte helt fit än. Helt ärligt var inte sanchez så bra senast i El förutom målet. Men att spela Iwobi ser jag som ett gigantiskt misstag.
Hellre spelat ramsey på Özils vanliga position oxh haft elneny bredvid Xhaka. Oxh haft Welbeck och Lacazette på ytterpositionerna med giroud som central striker.
Om det nu ska vara 3-4-2-1 hade jag spelat såhär
Cech
Mustafi - Kos - Monreal
Ramsey - Xhaka - elneny - kolasinac
Welbeck - Lacazette
Giroud
Men hade hellre sett samma utställning i form av 3-4-3 istället med ett rakare tremanna anfall.
Nu spelar väl Iwobi istället för Özil och berätta gärna vem som annars ska ta den rollen? Welbeck startar istället för Sanchez, så det är väl i så fall det diskussionen ska handla om?
Nu spelar väl Iwobi istället för Özil och berätta gärna vem som annars ska ta den rollen? Welbeck startar istället för Sanchez, så det är väl i så fall det diskussionen ska handla om?
Tyckte jag förklara iaf min tanke på hur jag vill vi ska ställa upp utan Iwobi på plan.
Ingen Özil alltså ?
Sålänge Drällbeck kan spela har vi en chans :D
Nej men tuff match, en riktig toppmatch nu efter 2 motstånd av lite sämre kvalitet som vi ganska enkelt avverkat. Dags att börja vinna mot topplagen så vi har chans att vara med där uppe denna säsong trots en dålig start
Jag gillar den startuppställningen. Köper den direkt. Men tyvärr får vi se ett annat lag imorgon.
Supporter sedan 1983!
BG (Han kommer säkert inte ringa iaf)
Mustafi. Kos. Monreal
Bellerin. Elneny. Xhaka. Kolasinac
Iwobi Welbeck
Lacazette
Twitter @grvdga
Ska vi verkligen spela med 3 backslinje igen?
Welbz är het så han lär få spela.
Jag kommer fortsätta tjata att jag vill se
Lacazette Sanchez
Giroud
Jag tror Girouds tyngd behövs och han kan underhålla en backlinje så Sanchez o Laca får ytor.
Ingen Özil tack!
COYG
If it's too strong, then you're too weak!
det felet plus att vårt centrala mittfält oftast har varit missing in action. Ramsey stått o smekt hörnflaggan och Xhaka har missat sina sträckta tvåfotare på mittplan
COYG
Blir lugnt i tråden idag. Jag ska på husvisning så spelar in matchen och ser den lite senare. Det blir som julafton och midsommarafton på samma gång för alla Wengerlovers här inne. :-)
COYG
Cech
Ramsey Xhaka Elneny
Welbeck Lacazette Alexis
Perfekt, kan du ju komma med alla sanningar efter matchen! Lycka till med huset!
Pool - Burnley 1-1
Sp**rs - Swansea 0-0
:)
tackar!
I will! Jag kommer att dominera i tråden efteråt :-)
COYG
bästa elvan på länge... kommer inte att hända. Klart det blir Bournemouth uppställningen med byte endast pga skada. När vi vinner en match repriserar Wenger nästan alltid elvan när ingen är skadad. Svårt jobb för 100 mille
COYG
Håller med Pelle eller vem det var som skrev, att det inte är organisationen, ex 3-4-3 eller motsv. som avgör utan hur man utnyttjar den.
Mao så ser jag inte tre backslinje projektet som felaktigt. Vi måste bara spela så som det är tänkt, med följsamheten som följer med 3/5backslinje.
Idag vinner vi... eller kanske inte!
Men kämpa ska vi! COYG!!
Football - Created by the poor, stolen by the rich...
Borde då innebära minst 1 pinne för oss då för att vara minst lika bra;)
AFC
Arsenal XI vs. Chelsea: Cech; Mustafi, Koscielny, Monreal; Bellerin, Xhaka, Ramsey, Kolasinac; Iwobi, Welbeck; Lacazette. #afc
Personligen känner jag att det varken är rätt startelva eller formation. Hoppas Arsene och laget motbevisar mig..
Iwobi.....naaaehh!
AFC
Iwobi från start? Va i helvete sysslar han ned? Kan inte minnas senast Iwobi gjorde en bra match? Nu blev man genast mer pessimistisk.....
Özil, Alexis? Är det pga kontrakten? Helt rätt i så fall, men men.
3 backslinje igen? Vi hoppas att siffrorna hålls nere och inte blir två-siffriga.
Supporter sedan 1983!
Özil hade väl ngn skada, men Sanchez vette fan... Iwobi såg dock bra ut senast, så hoppas han börjat hitta formen igen. I övrigt ser det väl bra ut, formationen är samma som senaste två mötena med Chelsea och dessa vann vi.. Nu kör vi!!! COYG!!!
Twitter: @mackan_carlsson
Iwobi nej tack! Hellre Giroud eller Sanchez. Vad har Iwobi lyckats med?
COYG
1.70 är ändå bra odds på Chelseaseger. Det är taget. Aldrig att vi vinner med den där elvan.
#Championship
Blir motorväg igenom vårt mittfält
COYG
Özil ska ha problem med ett knä, och sanchez inte helt fit än. Helt ärligt var inte sanchez så bra senast i El förutom målet. Men att spela Iwobi ser jag som ett gigantiskt misstag.
Hellre spelat ramsey på Özils vanliga position oxh haft elneny bredvid Xhaka. Oxh haft Welbeck och Lacazette på ytterpositionerna med giroud som central striker.
Om det nu ska vara 3-4-2-1 hade jag spelat såhär
Cech
Mustafi - Kos - Monreal
Ramsey - Xhaka - elneny - kolasinac
Welbeck - Lacazette
Giroud
Men hade hellre sett samma utställning i form av 3-4-3 istället med ett rakare tremanna anfall.
Twitter: @mackan_carlsson
Gillar iwobi skarpt, en matchvinnare! Hade hellre sett alexis såklart, men wenger vet bäst
Tyckte jag förklara iaf min tanke på hur jag vill vi ska ställa upp utan Iwobi på plan.
Efter varje förlust väntar jag på att Wenger ska få sparken. Så ikväll väntar jag ännu en gång på att Wenger ska få sparken.
Supporter sedan 1983!
Sidor