Men vi har verkligen spelat upp oss andra halvan av halvleken. Vi ser också stabilare ut idag i defensiven när både kolasinac och Bellerin hjälper till oxh bilder en 5backlinje när vi tappar bollen.
Jag tycker vi gör en klart godkänd halvlek. En lite velig inledning med det vanliga slappa passningsspelet på mittfältet. Men allt eftersom blir vi mer fokuserade i presspelet. Sista tjugo tycker jag vi är klart bättre än Chelsea. Så jäkla synd att inte Ramsey kunde sätta den där. Hoppas vi fortsätter på samma sätt i andra halvlek. Men vi få inte ge bort lägen med slarv på mittfätet. Skärpa!
Men bra spelat. Vi ser nästan ut att trivas mot Chelsea nu mera. Hoppas bara att vi kan fixa det på Stamford Bridge. Det skulle vara på tiden.
Första 10 minutrarna var hemska men fan vad dom spelat upp sig! Arsenal ser farligare ut än Chelski. Om dom slutar ge bort enkla bollar så kan vi fan ta detta! In med Giroud och Sanchez, ut med Iwobi och flytta Lacazette höger så kör vi.
Vi gör en bra halvlek. Positivt överraskad! Ett par farliga chanser bakåt men också några fina anfall framåt. In med Alexis tidigt i andra så kanske det blir en riktigt trevlig eftermiddag.
Slarv spelet är i full rulle...
Bättre skärpa defensivt än mot Pool iaf. Offensivt ser det blekt ut utan offensiva krafter med lite bollkontroll.
Nån som har ett fungerande passningsspel till salu?
#Championship
F-n va sega vi ser ut i jämförelse med Chelski
Kan vi sluta ge bort bollen hela tiden eller.... faaan
Kan ju va en bra idé att va vaken om man ska köra offsidefälla...
#Championship
Detta bolltempo hade vi aldrig haft med özil på plan. Özil är bra, missförstå mig inte, men jag känner att han är fel för oss.
Vi har spelat upp oss avsevärt men alldeles för många slarviga passningar.
Ramsey! Neeeeeeej.
In med Alexis å Giroud så tar vi de här.
De lägena måste vi sätta i såna här matcher!
Men vi har verkligen spelat upp oss andra halvan av halvleken. Vi ser också stabilare ut idag i defensiven när både kolasinac och Bellerin hjälper till oxh bilder en 5backlinje när vi tappar bollen.
Mmm, de e Mustafi som är den svaga länken.
Jag tycker vi gör en klart godkänd halvlek. En lite velig inledning med det vanliga slappa passningsspelet på mittfältet. Men allt eftersom blir vi mer fokuserade i presspelet. Sista tjugo tycker jag vi är klart bättre än Chelsea. Så jäkla synd att inte Ramsey kunde sätta den där. Hoppas vi fortsätter på samma sätt i andra halvlek. Men vi få inte ge bort lägen med slarv på mittfätet. Skärpa!
Men bra spelat. Vi ser nästan ut att trivas mot Chelsea nu mera. Hoppas bara att vi kan fixa det på Stamford Bridge. Det skulle vara på tiden.
Be excited!
Och Welbz oförmåga att pricka mål. Hade Giroud fått det läget hade vi haft 1-0.
Första 10 minutrarna var hemska men fan vad dom spelat upp sig! Arsenal ser farligare ut än Chelski. Om dom slutar ge bort enkla bollar så kan vi fan ta detta! In med Giroud och Sanchez, ut med Iwobi och flytta Lacazette höger så kör vi.
Vi gör en bra halvlek. Positivt överraskad! Ett par farliga chanser bakåt men också några fina anfall framåt. In med Alexis tidigt i andra så kanske det blir en riktigt trevlig eftermiddag.
Riktigt bra halvlek. Kan vi fortsätta såhär så rasslar det nog till i byxan snart.
Twitter @grvdga
Det här känns igen på Bridgen. Typisk match som vi förlorar i slutändan. Ramsey måste ju snubbla in den där och annars måste Lacazette va mer vaken!
Men inget Anfieldras åtminstone.
#Championship
Bra halvlek. Giroud och sanchez in inom en kvart vore nog rätt medicin! Tror dock inte han byter före 75 om det står 0-0...
I med-och motgång!
Lacazette känns lite oskarp idag, nästan lite slarvig mellan varven. Hoppas det rättar till sig.
Så mycket oroligare man var förr när Costa eller Drogba var inne i boxen än när Morata är där
Haha undra vem gör mål nu....,
Dags för Alexis nu.. Behåll Giroud på bänken ett tag till.
In med Alexis om de ska bli nå mål nu då...
Ut iwobi in alexis nu webger
Va fan behåll vår bästa målgörare på plan!
Efterblivet byte, såklart.
#Championship
Wengeriskt byte!
Lacazette har inte varit klockren men hade hellre bytt ut Iwobi.
Han är ju kvar?
Sidor